Gå til innhold

T6 motor til bakhjulsdrift?

Ranger emnet


TMB

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ME 7.0 systemet som styrer motoren er koblet opp i et nettverk med de andre datamodulene i bilen. Kobler du vekk en modul, så slutter masse annet å virke. Kjapt forklart...

 

Blir hodebry av slikt jo. Ingen mulighet å bruke dette ledningsnettet i det heletatt?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare billig.....

 

Må jo ikke bare tenke på pris da, har du et bedritent sprut tar det mye lengre tid å mappe, kansje ikke bilen går like bra osv... Ikke lurt å skille på non lapper der trur jeg... Autronic er vel tingen...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare billig.....

 

Må jo ikke bare tenke på pris da, har du et bedritent sprut tar det mye lengre tid å mappe, kansje ikke bilen går like bra osv... Ikke lurt å skille på non lapper der trur jeg... Autronic er vel tingen...

Har du noen gang prøvd Megasquirt eller vet om noen som har? Nei tenker meg det

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haltech og microtec er vel rimelig greie sprut. har ikke så god peil på datasprut da jeg ikke driver med det selv, men microtec styrer tenning og alt det der.. kan få nr til en kjenning som selger..? en kompis som har dette i en s14, antatt effekt(oppriktige) 600hk+-. han gav 15k, usikker på hva han fikk med av br.lamda dyser tenningsdeler osv..men det kan sjekkes viss interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe motorkjøp før om 4 uker. Han skulle til USA, og derfor ønsket han å bli kvitt motoren før han dro.

Skal høre litt rundt ang Megasquirt og VEMS, men fordelene ligger jo hos haltech, da det er mye mere utbret og utprøvd. Prislappen derimot er verre.

 

Vet om flere som har fått Megasquirt til å fungere utmerket. Men det tar tid, spess når aldri noe oppsett er likt.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare litt rundt T6 motoren? :)

Selve motoren er "samme" som 960 6'eren..

Men den har bla.a. variable ventiltider, samt en haug med elektronikk som s90r sier..

 

Råder er samme som i 960, men det er jo selvsagt andre stempler.

Kam'ene er ikke samme, men angivelig skal sugemotor-kam fra 960 fungere veldig bra med turbo?

 

Men, ja.. t6 står montert på tvers og derfor må man ha 960 bunnpanne, oljepickuprør, m.m., som nevnt tidligere i tråden.

 

motorblokken er identisk i bredde som b230, så du kan bruke 240 nedre motorfester.

 

Se gjerne min prosjekttråd volvo 242r6, selv om det er 960, så er det forsåvidt det samme du må gjøre.. bare at du må ta t6 med 960 deler (som er ganske vanskelig å få tak i til grei pris).

 

t.d., vil mange huggere ha 2500kr+mva bare for 960 bunnpannen!! Jeg ventet over et år før jeg fant en til den prisen jeg var villig til å gi.. hehe.. 700kr, røverkjøp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve motoren er "samme" som 960 6'eren..

Men den har bla.a. variable ventiltider, samt en haug med elektronikk som s90r sier..

 

Råder er samme som i 960, men det er jo selvsagt andre stempler.

Kam'ene er ikke samme, men angivelig skal sugemotor-kam fra 960 fungere veldig bra med turbo?

 

Men, ja.. t6 står montert på tvers og derfor må man ha 960 bunnpanne, oljepickuprør, m.m., som nevnt tidligere i tråden.

 

motorblokken er identisk i bredde som b230, så du kan bruke 240 nedre motorfester.

 

Se gjerne min prosjekttråd volvo 242r6, selv om det er 960, så er det forsåvidt det samme du må gjøre.. bare at du må ta t6 med 960 deler (som er ganske vanskelig å få tak i til grei pris).

 

t.d., vil mange huggere ha 2500kr+mva bare for 960 bunnpannen!! Jeg ventet over et år før jeg fant en til den prisen jeg var villig til å gi.. hehe.. 700kr, røverkjøp!!

 

 

kommer ann på årsmodell dette butcher,t6 motorn finnes også med nye typen råder(kraftigere og lengre) samt forbedret veivhusvent,underspyling osv.

 

gammle t6 har er vel på 2,8 liter imens den nye er på 2,9 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer ann på årsmodell dette butcher,t6 motorn finnes også med nye typen råder(kraftigere og lengre) samt forbedret veivhusvent,underspyling osv.

 

gammle t6 har er vel på 2,8 liter imens den nye er på 2,9 også.

 

Jepp, stemmer dette. Den nye er på 2,922ccm. Og har etter hva han på volvo sa til meg bedre råder, og litt annet forhold på lengden på rådene og stemplene. Han sa den ville svare bedre enn den gamle T6'n.

Denne motoren jeg hørte på var fra en S80 2002modell. Yter orginalt 272hk og 380Nm. Nok krefter til å rive skinnet av pølsa for å si det slik...

 

men nå er eieren reist til USA. og kommer ikke tilbake på en stund, får ta meg tid til å lære litt mere om motoren først.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår