Gå til innhold

Hadde aldri blitt godkjent i Norge!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva i all verden...? Og her i lille hore-Norge får vi monogkjeft fra Biltilsynet (Norges svar på Stasi / SS) bare for å ha bittelitt film på siderutene fremme, småtrimma originalmotor, 4-punktsbelter, felger som stikker 1mm ut fra skjermkanten, og mange andre slike småting. Får vi LITT mere regelverk mot oss nå, flytter jeg til Sverige på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hva i all verden...? Og her i lille hore-Norge får vi monogkjeft fra Biltilsynet (Norges svar på Stasi / SS) bare for å ha bittelitt film på siderutene fremme, småtrimma originalmotor, 4-punktsbelter, felger som stikker 1mm ut fra skjermkanten, og mange andre slike småting. Får vi LITT mere regelverk mot oss nå, flytter jeg til Sverige på flekken.

 

:D Som du ser så har denne verken film på rutene eller felger som stikker 1 mm ut fra skjermene, men 4pkt seler og småtrimmet motor har han. men hvem er det som ikke har det? :D

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hva i all verden...? Og her i lille hore-Norge får vi monogkjeft fra Biltilsynet (Norges svar på Stasi / SS) bare for å ha bittelitt film på siderutene fremme, småtrimma originalmotor, 4-punktsbelter, felger som stikker 1mm ut fra skjermkanten, og mange andre slike småting. Får vi LITT mere regelverk mot oss nå, flytter jeg til Sverige på flekken.

 

Helt sant!

Regel nr 1: Ved ombygging må attstasjon fra importør/produsent vedlegges. Denne rammer biler nyere enn en viss dato. Husker ikke helt datoen, men tror det er nyere enn rundt 1970. Rett meg hvis jeg tar feil.

 

Regel nr 2: Oppbyggingsavgift som sier at dersom en bil eldre enn datoen i regel nr 1 bygges om mer enn 50% vil den være å betrakte som et helt nytt kjøretøy og må godkjennes etter dagens regler med krasjtesting lys, lyd, avgass osv.+ oppbygginsavgift tilsvarende engangsavgiften på et sammenlignbart kjøretøy.

 

Uten regel nr 2 kunne vi bygget om eldre biler noe helt vanvittig fordi godkjenningsreglene fra det året bilen ble 1.gangsregistrert her i landet ville vært de gjeldende.

 

Uten regel nr 1 ville det vært vår oppgave å presentere en plan for en ombygging såpass seriøst og overbevisende at biltilsynet vurderte den tiil å være forsvarlig. Dette hadde også funket utmerket, da det ville eliminert utseriøse, dårlige bygg og sluppet gjennom de bra.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår