Gå til innhold

Bilen fusker veldig, etter motorvask :(

Ranger emnet

turbotrondsen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle være snill og vaske Kia`en til mi mor i går... Tok en motorvask på den, kaldavfetting og hageslange ble brukt...

Spylte bare med litt kraftig "dusjstråle" rundt forbi i motoren...

Så da jeg skulle starte den opp, så fuska den no inni helvete :S

Hørtes ut som den gikk på 3 sylindere, tok av koblinga til dysene (elektroniske), joda, den gikk på alle 4 sylinderene... Neste steg var luftinntak->overgang->luftfilterboks... Der var det bare littegranne vann, fikk tørka ut av alt sammen, gikk litt bedre da... Men så fikk jeg øye på at etter luftmengdemåleren, går det en S formet slange inn til gass-spjeldet, den har begynt såvidt å morkne... Det er jo klart at det blir forstyrrelser med luftmengdemåleren da... Men den har vært slik ei stund, men da med såvidt fusking...

Vi kjørte en tur i dag med den, prøvde å blåse ordentlig ut av den, men ingenting hjalp..

Den fusker veldig mye når jeg ligger på sletta å holder jevn fart, men gasser jeg såvidt litt mer, så slutter det... Kommer også en slags skrikelyd ifra motoren på 27-2900omd... Noen som vet å dette kommer av?

Bilen er på verksted nå, skal rette ut en bulk, er tilbake igjen på onsdag, så hvis noen har noen idèer om hva det kan være, så kom med de, så kan jeg gå over bilen da, og se om det hjelper noe...

Har en liten idè om at det kan være pluggledningene, disse ligger under et deksel, oppå toppdekselet på motoren..

Takker for alle svar:)

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Har og en mistanke om noe elektrisk noe... Skal som sagt ta det opp på onsdag og se på det... Men noe som er rart, at hvis det har vært fuktighet ved pluggledningene, ved motoren så burde dette tørket under kjøreturen... Men som El Loco her sier, kan det jo også ha noe med den fordeleren å gjøre... Men er så satans vanskelig å komme til på den motoren, men må bare få slengt på meg no jobbetøy og sette igang:P

I`m not driving too fast, I`m flying too low...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Det er sikkert fordeleren ja, hadde samme problemet med en civic 1.5 og(læreren sin:P).

Her fusket den på akkurat samme måte som du beskriver, men det var ikke vann i fordeleren, men ganske mye støv rundt rotoren, så spraya bare masse electro cleaner i lokket og nedi selve fordeleren, for så å tørke av skikkelig, og da gikk den som ei klokke;) Også her trodde læreren min at den bare gikk på 3 sylindere:P

Ble pluss i boka det året! :D

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider