Gå til innhold

Takluka mi lekker! Trenger noen tips!

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite problem med takluka mi, den lekker!:respect

Alle drenerings røra er opne, har spylt direkte inn i begge løpa fremme, vannet renner unna med en gang. Samme har jeg gjort bak.

Men når bilen står parkert, og det regner, da lekker vannet på innsia av den renna rundt liksom.. Er dette mulig egentlig?

Det legger seg vann på den lille kanten i taktrekket under luka.. Har skrudd opp den delen som er fremmover.. som ligger over "røra" som wirene til luka går igjennom.. Over motoren og slik.. Det ligger no lim greier der, kan det være igjennom her det lekker`? Kan kanskje prøve å legge en del silikon rundt der.. FOr å prøve å tette litt.. er sinnsykt irriterende!!!! Seta blir fulle av vann hver gang jeg tar den ut på tur!

Hadde vært fint om noen kunne komme med noen tips :) Røra skal altså være helt opne.. Men forstår ikke hvordan vannet kommer på innsida av den kanten..

Tar i mot tips med STOOOOR takk!!! :)

Mvh.

Fredrik:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det måtte jeg gjøre i vinter! hehe gaffa teip var ikke no skikka til det, for den la igjen bare det garnet da jeg skulle ha det av igjen, så det måtte til litt polish rundt der ja. jeg har til og med hatt ned takluka i sommer og bytta en sånn skinne del. men fortsatt kommer det litt inn. kan være noe justering, da takluka kan ha "sigi" litt og den blir ikke helt tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt ned sigen i fremkant.. men den fiilten rundt er jo ikke akkorat noen pakning.. er vel mer for å hindre sus av vind osv..

Den funker svært dårlig som pakning..

Ser litt dårlig ut den "limen" under lista som er i forrkant.. Kan det være der det kommer inn? Ser ut som det er tetta med noen. Men der er en kant som går opp, så forstår ikke helt hvordan vannet kommer inn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elektrikd takluke? det har jeg! FETTSJIT! hvis min ikke står helt i rett posisjon så lekker den som ei sil! di fryser jo sund bare det e rmeldt frost på værmeldinga....

Hei,

Ja er el takluke.. Hvor er det det lekker da? Hva må stå beint? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger takluken din kant i kant med resten av taken ditt i lukket posisjon?

vist ikke er det veldig lett å justere den.

Det gjør den ikke, den ligger lavere en taket i fremkant, og det er i fremkant det renner inn vann da :/ Skal stikke ut å ta et illustrasjonsfoto!

Har prøvd å justere den, men når jeg løsner de føttene som den står på når luka er igjen, og flytter dem slik dem står helt ned, og lukker luka, så er den fortsatt like lav! Får med andre ord ikke justert den :S

Noen tips til hva som feiler den? Mangler et par mm. for å være i kontakt med den lista som de føttene står på..

Som dere ser på første bilde, så ligger luka ganske langt ned i frem kant.. Men dette får jeg ikke til å justere, selv om de føttene står på det aller laveste, så tar ikke dem ned i en gang, når luka er igjen:S

DSC00278.jpg

Nr. 1 = De "føttene" som sitter på luka, som man justerer den opp og ned med, tar ikke ned på denne flata når luka er igjen, selv om dem er helt nede..

Nr. 2 = Vannet kommer på en eller annen merkelig måte på INNSIDEN av den "renna" som går rundt luka..

DSC002761.jpg

Noen tips?

Er litt forvirret av hele takluke greine :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker takluken din ellers fint opp og ned/frem tilbake.. ser ut som den har hoppet av skinnen og lagt seg under. taklukene på 740 er dårlige og trenger mye smørning og stell for og fungere. vaier og gir blir slitt og glipper lett på vaieren, føringene opp og ned knekker lett, pakning rundt luken blir dårlig.

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker takluken din ellers fint opp og ned/frem tilbake.. ser ut som den har hoppet av skinnen og lagt seg under. taklukene på 740 er dårlige og trenger mye smørning og stell for og fungere. vaier og gir blir slitt og glipper lett på vaieren, føringene opp og ned knekker lett, pakning rundt luken blir dårlig.

Hei,

Den går jo igrunnen greit, men når du sier det så har den begynt å gå litt treigt i det siste, bak over.. Kan jo være at den har hoppet av da, det vet ikke jeg

Hva er den enkleste måten å sjekke det på? Må jeg ta ned hele trekket og slikt``? Må vel ut med setene også får å få ut trekket?

EDIT: Sjekka litt på luka i går, den ser ut til å gå på skinna i forkant da tror jeg, er liksom en U så går skinna midt inni Uen vis du forstår hva jeg mener... Noe slikt C-- Domt forklart men :P

Alt så bra ut i forkant ut i fra det jeg såg vertfall :/

Takk for godt svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider