Gå til innhold

Morel Elate 10" vs Seas Lotus SW300 12" sammen med Lotus Performance i Vovlo 855

Ranger emnet

thamule

Anbefalte innlegg

Du vil ha Soundstream RFW-10, den spiller høyere og med mer SQ enn de 2 nevnte!

(Nei, jeg kan ikke bevise det!:D )

Mvh

Dag Johansen

hehe... som Dag nevner så "kan han ikke bevise det"... :) men vil kommentere da jeg "tenkte høyt" ang en VIKTIG ting -noe de fleste AV DERE ikke vet/tenker på- en subb element som trenger en mindre kasse og tåler mye effekt har en stivere oppheng og krever mer effekt for å spille... om jeg får tid så skal jeg støppe ferdig subb kassene mine bak i bilen da kan du høre Elate 10" :) sammen med PG om du vil eller andre.:hello: du skulle hatt en ZX450 på frontsettet og kjørt aktiv deling og ZX350 på subb... :thumb

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... som Dag nevner så "kan han ikke bevise det"... :) men vil kommentere da jeg "tenkte høyt" ang en VIKTIG ting -noe de fleste AV DERE ikke vet/tenker på- en subb element som trenger en mindre kasse og tåler mye effekt har en stivere oppheng og krever mer effekt for å spille... om jeg får tid så skal jeg støppe ferdig subb kassene mine bak i bilen da kan du høre Elate 10" :) sammen med PG om du vil eller andre.:hello: du skulle hatt en ZX450 på frontsettet og kjørt aktiv deling og ZX350 på subb... :thumb

Dette har du helt rett i, man kan ikke omgå naturlovene.

MEN, personlig har jeg kommet til at det nytter ikke å tviholde på dette "lett membran - 150 liters kasse - 2x60 kvalitetswatt" greiene.

Følsomhet på et subelement er noe som var viktig før da forsterkerene ikke hadde mer effekt å gi.

I dag kan man erhverve 1 kilowatt for normale penger og da er følsomhetsforspranget innhentet.

Og for å være ærlig så låter ikke moderne forsterkere nevneverdig dårligere enn 15 år gamle PG, Orion, SS etc. forsterkere.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greit å være uenig Dag, men er desverre ikke "bare" meg som mener hva som er bra ang "old school" forsterkere kontra nye, de "gamle og gode" ble vist kjøpt av profit jagende selskaper som utnytet den gode renome som gamle forsterkere hadde før... vi har flere eksempler på det som vi ikke trenger å nevne nå, siden det er OT. Det er en tråd som visser forresten "1000 wattere" med mer enn bare "watt" innanbords :)

ellers ønsker jeg tråd starter like til med valget, og uansett så er jo DEG som må bli fornøyd med lyden. :thumb

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har tenkt å kjøre ZX350'n aleine på 2 x Elate 10"

Og så har eg tenkt å kjøpe meg en annen forsterker til frontsettet. EN ny sinfoni eller kanskje en eldre Phoenix Gold av et eller annet slag, f.eks. en zx450.

Ka vil aktiv deling sei i praksis?

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må eg vel ha en 4-kanaler til frontsettet da? Eller 2 2-kanalere?.

Nei faen det blir for masse styr med 2 forsterkere, men en 4-kanaler burde gå greit. Men akkurat nå så er det subbene som skal fikses. Forsterkeroppsett til frontsettet kan eg ta når subbene er i boks, og kontoen min er litt fullere enn nå :D

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider