Gå til innhold

Ascona lagt i jern av Politi i går!

Ranger emnet


turbo2

Anbefalte innlegg

  • Svar 366
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by rdl

 

 

faktisk ikke... LOVBRUDD?... skal jeg ringe snuten hver gang morra mi overstiger 120 på motorveien da.... eller anmelde han som kaster en papirbit ut av vinduet mens vi kjører....

 

eller en som leker seg litt i poltiradion.. pliza, nå begynner du å høres ut akkurat som de gamle pensjonist jævlene som klager på alt og plasges av HØY støy hver gang en flue suser forbi!....

 

hadde noen kødde slik med snuten med meg eller min bil så hadde jeg bare flira jeg.... dem kanke gjøre en dritt uansett... samma gikk jo for håkån, tror du dem VIRKELIG kan gjøre han noe?. næh... er jo ikkeno bevis for at han har kjørt. eller vært ute.

 

110% Enig, derfor kalte jeg det for tysting. Unntaket er om håkond følte seg "truet" å derfor sa ifra, det blir vell ikke akkuratt tysting, men det er jo tydligvis ikke håkon som sa ifra til polti derfor kalte jeg det for tysting.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic

 

hvorfor stenge tråden. Hvem blir plaget av at folk forsetter å diskutere denne saken.må bare være di som trykker på "View New Posts" vær gang de logger seg på. noen synes dette er intresant mens andre synnes at det er helt teit.....

Og hvis folk ikke liker det så kan di si i fra i stede får å si fra til administratorene her inne.

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

er fortsatt lov med jakt radio i bilen..... og det er ikke ulovlig å høre på snute frekvensen

 

men det er ikke lov med politiets frekvenser på en jakt radio, hvis du ikke har A-lisensen da, har du kun godkjent kjøp av jaktradio så får du oxo papir på hvem frekvenser du har lov å legge inn...og har du kjøpt radioen din i sverige så er det ingen "jaktradio", da er det en amatør radio... jakt/sikring/amatør er bare en definisjon på hva du har lov å kjøpe og med hvilke frekvenser du har fått tillatelse til å bruke og hvor mye effekt du har lov å sende med....

King

Of

StreetRacing

 

Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

faktisk ikke... LOVBRUDD?... skal jeg ringe snuten hver gang morra mi overstiger 120 på motorveien da.... eller anmelde han som kaster en papirbit ut av vinduet mens vi kjører....

 

eller en som leker seg litt i poltiradion.. pliza, nå begynner du å høres ut akkurat som de gamle pensjonist jævlene som klager på alt og plasges av HØY støy hver gang en flue suser forbi!....

 

hadde noen kødde slik med snuten med meg eller min bil så hadde jeg bare flira jeg.... dem kanke gjøre en dritt uansett... samma gikk jo for håkån, tror du dem VIRKELIG kan gjøre han noe?. næh... er jo ikkeno bevis for at han har kjørt. eller vært ute.

 

Du skjønte tydligvis ikke poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg skjønte poenget ditt jævli godt men skjønner du mitt?...

 

DEM KANKE GJØRE EN DRITT!.......

 

Jeg satt å lo da jeg fikk vite at snuten ike kunne gjøre meg en dritt, hadde ikke no å være nervøs for i det heletatt, og håkån kunne dem heler ikke ha gjort noe....

 

hvis du tenker litt, dem setter opp piggmatter og veispeeringer og shit.. og den ENESTE som raporterer om "biljakt" er en polti bil, verken publikum på gata som ble FORBIkjørt av denne usynlige bilen i 300 ringte snuten, og heller ikke møtte det frem noen bil til veisperrninga, hvor ble det av bilen da?...

 

Jeg kanke fatte at dette skal ta så jævli av!..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Jo jeg skjønte poenget ditt jævli godt men skjønner du mitt?...

 

Nei du skjønte ikke.

Du spør om du skulle anmeldt morra di hver gang hu kjører for fort... Hva har det med saken å gjøre? Det var ikke noen som kjørte for fort! Det var en falsk melding!

FALSK, som i at jeg skulle ringt politi, eller enda værre lekt politi på radion om sagt at noen som likna morra di dreiv å kjørte gris eller solgte dop til noen unger.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du sier jeg og andre minner deg om pensjonister som bare klager når det er du som driver å ringer politi når folk burner! Du kan liksom bare skifte moral akkurat som det passer deg? :eek:

thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på scannere... og diskusjonen rundt lovverket.

 

Fant et artig lite brev fra Politidirektoratet her i skuffen ;), der viser det seg at det til syvende og sist er vegtrafikkloven som har den gjeldene myndigheten når det gjelder Politiradio i bil.

 

PolDirBrevs.jpg

 

 

Så da blir det som Sublime skrev på forrige side: ;)

 

Originally posted by sublime

 

Får vel belære deg litt, da RDL. Utdrag fra vegtrafikkloven følger nedenfor.

 

§ 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn

 

I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk.

 

Departementet kan gi forskrifter med nærmere bestemmelser til presisering og utfylling av forbudet i første ledd.

 

Tilføyd ved lov 8 juni 2001 nr. 30.

 

 

Men uansett er det vel tross alt noe annet å lytte til radioen enn å faktisk snakke på nettverket og komme med ville historier som i denne saken ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest noen få sider av totalt 25 sider....

Altså en ting er sikkert, folk er JÆÆÆÆVLIG gode til å komme med konklusjoner på ting som ville ha skjedd om noe hadde skjedd. Altså det er ikke no vits å tenke "Tenk om det hadde skjedd, det var stooor mulighet for det!" det skjedde ikke og da er det vel bare å drite i det? ikke henge seg opp i ting som ikke har skjedd....

 

PS: Blir så JÆÆÆÆVLIG mange sider å lese når det er så mange som skal skrive "Tenk om...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ncar

Nå har jeg lest noen få sider av totalt 25 sider....

Altså en ting er sikkert, folk er JÆÆÆÆVLIG gode til å komme med konklusjoner på ting som ville ha skjedd om noe hadde skjedd. Altså det er ikke no vits å tenke "Tenk om det hadde skjedd, det var stooor mulighet for det!" det skjedde ikke og da er det vel bare å drite i det? ikke henge seg opp i ting som ikke har skjedd....

 

PS: Blir så JÆÆÆÆVLIG mange sider å lese når det er så mange som skal skrive "Tenk om...."

 

Husk på at det aller første innlegget i tråden er fra en som stod og så på dette skje, og at det opprinnelig var ganske langt og utdypende. Det er nok der de fleste tar meningene sine fra, samt avisartikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ncar

Nå har jeg lest noen få sider av totalt 25 sider....

Altså en ting er sikkert, folk er JÆÆÆÆVLIG gode til å komme med konklusjoner på ting som ville ha skjedd om noe hadde skjedd. Altså det er ikke no vits å tenke "Tenk om det hadde skjedd, det var stooor mulighet for det!" det skjedde ikke og da er det vel bare å drite i det? ikke henge seg opp i ting som ikke har skjedd....

 

PS: Blir så JÆÆÆÆVLIG mange sider å lese når det er så mange som skal skrive "Tenk om...."

 

TENK OM du hadde gjort sånn at du kan se 40 (eller 39 da) post hver side da, da ville det bare ha blitt 10 sider å bla deg igjennom :)

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår