Gå til innhold

Hissig svensk Civic, med turbo og lystgass


Majestet

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt rå bil.

 

Jeg og SilverGay satt å snakket om det her om dagen. Synd det ikke er flere slikke biler som dette. Eller slikke som vi ser i The fast ..... Problemet med dette er at folk flest syntes at dette er HARRY. Men det syntes jo ikke vi :)

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Helt rå bil.

 

Jeg og SilverGay satt å snakket om det her om dagen. Synd det ikke er flere slikke biler som dette. Eller slikke som vi ser i The fast ..... Problemet med dette er at folk flest syntes at dette er HARRY. Men det syntes jo ikke vi :)

 

Helt enig med dere...

Men dropp FWD a... det er så tåpelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

mange gode biler med fwd da.. og da spesielt honda med sine type r modeller.. integra type r er vel kåret til verdens beste fwd hvis ikke jeg tar helt feil..

 

Verdens beste FWD... so what? FWD er forsatt ikke like kult og bra som RWD eller AWD.

Bare tenk på det... er det noen gang laget en skikkelig sportsbil/superbil med FWD? Nei. Hvorfor ikke? Det har for store begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg der. men poenget mitt er at en bil kan absolutt være morsom og rask selv om det er fwd. det er da ikke noe tvil om at rwd er mye morsomere en fwd. men det er beklagligvis veldig få biler som blir levert med rwd nå for tiden..

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

helt enig med deg der. men poenget mitt er at en bil kan absolutt være morsom og rask selv om det er fwd. det er da ikke noe tvil om at rwd er mye morsomere en fwd. men det er beklagligvis veldig få biler som blir levert med rwd nå for tiden..

 

Ja, men det Civicen er turbo konvertert og har 2-stegs lystgass anlegg, noe sier meg at den har en del hester på dekka. Det funker sjelden like bra med fwd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MK5 RS 2000

det skal jo forsåvidt ikke være noe problem med mye hk på fram hjulene... så lenge man har en sperre som klarer å takle det.

 

Kanskje ikke noe problem, men ikke optimalt. Og uansett hvordan sperre man har vil man slite med grep.

At FWD med mye hestekrefter ikke funker så bra som RWD og AWD er vel ikke noe å diskutere?

Som jeg sa til Schlasken på IRC, jeg skulle likt å sett en Lamborghini med FWD, 325 dekk foran for grep og en svingradius som en gammal turbuss... Det er rett og slett ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er greit nok skal til en viss grad være enig om at det er begrensninger...turbo konverteringa er grei nok... men lystgass på en sånn bil vil jeg si er for bruk på stripa å ikke til bruk på svingete veier. jeg vil si at en fwd bil med 250 hk er ganske optimalt i forhold til en tung rwd med 300hk...men nå er jo detta min mening ;) å meninga er jo at vi skal utveksle meninger

vi skifta ut ford mot volvo!

så kasta vi volvoen på dynga!

Å kjøpte audi! minst problemer med go tysk kvalitet!!!

 

84 Audi 90 2.2E

83 Audi 80 quattro prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MK5 RS 2000

er greit nok skal til en viss grad være enig om at det er begrensninger...turbo konverteringa er grei nok... men lystgass på en sånn bil vil jeg si er for bruk på stripa å ikke til bruk på svingete veier. jeg vil si at en fwd bil med 250 hk er ganske optimalt i forhold til en tung rwd med 300hk...men nå er jo detta min mening ;) å meninga er jo at vi skal utveksle meninger

 

Optimalt? Til og med jeg, som har en chippa 1,8T med 215/40 valser sliter med veigrepet. Tror det blir vesentlig verre med 250 HK på forhjula.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter fårløbig ikke med feste kjører med 205/40-17.. men skal jeg ha over 200hk kommer jeg til å invistere i en sterkere sperre.. for da vil jeg slite med feste..

vi skifta ut ford mot volvo!

så kasta vi volvoen på dynga!

Å kjøpte audi! minst problemer med go tysk kvalitet!!!

 

84 Audi 90 2.2E

83 Audi 80 quattro prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MK5 RS 2000

jeg sliter fårløbig ikke med feste kjører med 205/40-17.. men skal jeg ha over 200hk kommer jeg til å invistere i en sterkere sperre.. for da vil jeg slite med feste..

 

Invester i en annen bil du heller, ikke for å mobbe Ford. heyyou

 

 

 

 

:ass :pisser:FORD:ssip: :ass

 

 

 

:pisser: avatar.php?userid=345&dateline=1022543849 :ssip:

Terjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår