Gå til innhold

Borre hull selv i bremseskiver

Ranger emnet


_Kenneth_

Anbefalte innlegg

Hei, har S6 bremser på S4'en, disse er originalt ventilerte i midten, men har ikke hull i selve skiva..

Er det noen betenkeligheter med å borre hull selv..?

Tenker da på å finne et mønster fra noen som er i handelen, å etterligne det..

Blir skiva svakere av dette..??

Det er jo enkelte som har dette som standard, men er det annen stålkvalitet/herding da..??

 

Helst ingen idiotiske kommentarer, takk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det, selv profesjonelle skiver brister i borringene..

 

og så skal du gjøre dette selv? du vet aldri om det er sterkt nok, mtp stålkvalitet i skiver, osv

 

Er ikke så lurt, med tanke på sikkerheten. Tenk hvis en skive brister og låser hele hjulet i 120 km/t

 

Da har du et issue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man ha hullborra skiver må det være ferdig støpte skiver med hull, slik som på noen porcher, da sprekker det ikke med det første,

 

noe av det farligste er å hullborre std skiver på en bil med kun 1 stempel i caliperen, minste treghet da fører til skeiv belastning å du sitter du fort i rullestolen med skjegget i postkassa 4 ever :fatality:

 

med slissing av skivene svekker man bremseskiva minimalt og får vekk varme+holde klossene "nyhøvla"+mindre fading da slissinga hjelper til å få vekk gassen som dannes når klossene overopphetes og begynner å fade

 

 

zimmermann skiver, vet ikke om disse er støpt med hull eller borret etter støping

http://www.racepages.com/performance/basket.php?makeid=34&modelid=357&year=2001&partid=78&brandid=642&skipped_brand=true

 

 

vølvø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mye jeg ville gjort før jeg begynte på noe så banalt som å slisse/borra skiva.

 

du kommer mye lengre med 1) ordentlig bremsevæske typ castrol SRF eller noe dot 5.1. ordentlige klosser! siden bilen skal være gate kan nok f.eks. DS2500 være noe.

 

ellers får man jo adaptere for porsche calipere på disse bilene.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke noe bedre bremser på S4'en din av å gjøre dette med org skivene, det eneste du har igjen er ihjelskeive skiver allerede etter første prøvetur, og blir pent nødt til å kjøpe deg ''ekte'' hullborra og slissa skiver.

S6 skivene er allerede enkle nok å dra skeive om du bremser hardt nok, så blir ikke bedre av at du tar vekk 10% med gods.

 

Holder forresten med å kjøpe bare slissede skiver, hullborrede sprekker ganske kjapt, vil påstå de er mest beregnet på race der de bytter bremser endel oftere en vanlige mann i gata. Og forresten, legg merke til neste porsche du går forbi hvor mange sprekker de skivene har;)

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår