Gå til innhold

Div spm angånde rødblokk (haster)

Ranger emnet


SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

91 modell F blokk kontra ET blokka? hvilken er stærkest!

91 modell F motor har vel sterkere råder kontra 87 modell siden i 88 kom det sterkere råder? Har hørt noe om at b230 fra 84-88 var såkalt lavfriksjonsmotor.

 

Hva vil det stå på blokka om den har underspyling og hvordan ser man inni motoren at den har underspyling. dvs hvordan ser dysene ut!

 

Vil et oppsett med 88+ råder ET stempler og 531 topp være holdbar med trim opptil 250-300hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET fra 84 og nedover er bra motor, svak blokk men med sterk innmat som tåler juling. (Er foresten B23 og ikke en B230, noe som tilsier annen veiv ol)

 

Er ikkje alle som skal ha 600hk, og til normal trimming (250-300hk) er ikkje blokka på B23 noe problem. Men det er en del folk på dette forumet som tror du MÅ ha B230FK/FT på alt over 150hk, fordi dei har lest det her. Er ikkje så mange av dei som snakker om hvor svak ei 23-blokk er som faktisk har blåst ei blokk, men det høres litt tøft ut med FT-blokk da.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje alle som skal ha 600hk, og til normal trimming (250-300hk) er ikkje blokka på B23 noe problem. Men det er en del folk på dette forumet som tror du MÅ ha B230FK/FT på alt over 150hk, fordi dei har lest det her. Er ikkje så mange av dei som snakker om hvor svak ei 23-blokk er som faktisk har blåst ei blokk, men det høres litt tøft ut med FT-blokk da.........

 

Og som oftes er det en råde som er knekt av som tar livet av blokka.

Leste om en som drev dragracing med B23 turbomotor. Han forsøkte litt med div ting, og kom frem til at om de får riktig kjøling så holder de lengre enn toppen. (dvs toppen sprakk før blokka) Så skal det sies at han ladet en god del på de motorene sine.:iconsm

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som oftes er det en råde som er knekt av som tar livet av blokka.

Leste om en som drev dragracing med B23 turbomotor. Han forsøkte litt med div ting, og kom frem til at om de får riktig kjøling så holder de lengre enn toppen. (dvs toppen sprakk før blokka) Så skal det sies at han ladet en god del på de motorene sine.:iconsm

 

Da er vi enige da, B23 blokk er ikkje noe problem for vanlig folk.

Det er bare det att folk tror de bokkene sprekker med en gang du lader litt.

Det er ikkje blokka sin feil når en halv m-råde tar en tur ut og de fleste som bygger motor skal ikkje drive med drag race.

Går nok litt dårlig med FT-blokk og viss en råde ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår