Gå til innhold

Braketter chevy 350

Ranger emnet

Allpro

Anbefalte innlegg

Bygger 350 inn i en hilux, og bruker derfor kort pumpe.

Sliter med og få tak i braketter til dynamo, og servopumpa som funker med kort pumpe.

SKal og ha alu hjul på allt, og trenger en liten servopumpe, er trangt!!

Noen som har, eller har delenr eller lign på noe som passer sammen??

Hadde vært gull!!!

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygger 350 inn i en hilux, og bruker derfor kort pumpe.

Sliter med og få tak i braketter til dynamo, og servopumpa som funker med kort pumpe.

SKal og ha alu hjul på allt, og trenger en liten servopumpe, er trangt!!

Noen som har, eller har delenr eller lign på noe som passer sammen??

Hadde vært gull!!!

ring sarpsborg motor de har alt sånn der tlf 69137300

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt rundt, og alle mener dem kan dette, og har derfor braketter for 8000 liggende, som ikke funker...

Massey har ikke satt inn motor, han kjøpte ferdig..

Jeg vurderer og bestille selv ja, men om noen veit om en kombinasjon som funker med KORT pumpe så... Med lang er d null problem..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Summit og søk på delenr SUM-340100. Det er servopunmpe brakett for kort vannpumpe / Saginaw servopumpe. 95$

Har du annen type servopumpe, finnes det andre braketter, også de for kort vannpumpe. Bare trykk på "product line" linken så kommer alle variantene.

Delenr SUM-420101 er dynamo brakett for kort pumpe. Her finnes også flere versjoner avhengig av hvor du vil ha dynamoen hen.

Vil du ikke bestille direkte, går du til f.eks Steinar Stolen, Aarnes eller andre og oppgir delenumrene. De tar ofte inn deler fra Summit de også.

Kan ikke helt skjønne at du har fått så mye feil. Tror kanskje du har snakket med feil folk. I hot rod miljøet er det jo KUN kort vannpumpe som gjelder pga begrenset plass. Tror neppe det finnes en eneste rod i Skandinavia (og neppe særlig mange i USA heller) som bruker lang vannpumpe på en Chevy small block-utstyrt rod.

Men jeg også blir stadig forbauset over hvor vanntette skott det er mellom forskjellige grener av motormiljøet. Det som er helt vanlig og kurant i ett miljø er totalt ukjent og "mystisk" i et annet miljø.

Tror vi må menge oss mere jeg!

Offroadere, plastikkbiler, amcars, hotrods, vetaranbiler og majonestuber må møtes oftere!:thumb

(Majonestuber = japse racing MC'er med kondom-skinndress-kledte piloter)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk...

Dem jeg har snakka med, dvs us autoparts i trondheim sier dette er umulig. Og har sendt noe som ikke passer.......

Fanrem motor det samme, og en lokal helt, det samme. Dvs 3.4 braketter til hver, 5-.6 hjul og div servopumper som ikke passer.. Og ja, er pakket ut, dvs ikke retur...............

Men hjul til dette da? Jeg har lyst på flatreim, men har du noen kombinasjon der som passer og? Har sett på summit selv, og bestiller nå de du sa der, sammt hjul hvis jeg er sikker på at d passer..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk...

Dem jeg har snakka med, dvs us autoparts i trondheim sier dette er umulig. Og har sendt noe som ikke passer.......

Fanrem motor det samme, og en lokal helt, det samme. Dvs 3.4 braketter til hver, 5-.6 hjul og div servopumper som ikke passer.. Og ja, er pakket ut, dvs ikke retur...............

Men hjul til dette da? Jeg har lyst på flatreim, men har du noen kombinasjon der som passer og? Har sett på summit selv, og bestiller nå de du sa der, sammt hjul hvis jeg er sikker på at d passer..

Har du bestilt over disk eller pr tlf? Hvis du bestilte pr tlf og henta det på posten har du rett på å returnere...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har best pr tlf og henta i oppkrav, og skal du sjekke om d passer, ja så må du jo pakke d ut.. Sef. ikke skrapa opp dem, eller noe, men de nekter og ta d igjen, og krever proto for å sende d tilbake. Spes bestilt sier dem...

Derfor så tar jeg inn allt selv, så slipper dme tjene noe på det..

Men vil forsikre meg om at d passer da vettu...:)

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi diskutert på denne siden før og her ser dere hva "fordelene med å kjøpe fra norske firmaer" i praksis er verdt når det gjelder ombygde kjøretøyer og andre spesielle tilpasninger.

Firmaene må ta det inn som spesialbestillinger (fordi det ikke deler det går noe særlig av). Dermed er ikke kunden dekket av kjøpsloven i samme grad som ved kjøp av vanlig hyllevare.

Hendelsen sier også endel om servicen som visstnok skal være så innmari mye bedre...

Men jeg synes kanskje både du og firmaet du handler med har vært litt uheldige. Du har henvendt deg til feil firma og firmaet har tatt på seg å skaffe deler de ikke har nok kjennskap til. Noe uforskyldt for dere begge, selvsagt.

Men hva slags braketter har du fått, egentlig? For lang vannpumpe, eller for feil servopumpe?

Hvis du har noen delenummr og fabrikat på det du har fått, kan vi sikkert finne ut hva bitene egentlig er for. Så kan du kanskje få solgt det til noen andre i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt oppover i postene her.

Med flatreim er vannpumpa "på utsiden" av reima, mens på kilereim er vannpumpa "på innsiden".

Det innebærer at ei flatreimpumpe er laget for å gå motsatt vei enn ei pumpe for kilereim.

Vær obs på dette. Har du kjøpt ei kort vannpumpe for kilereim, kan du ikke bruke den på et opplegg med flatreim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider