Gå til innhold

ta vekk vifta!

Ranger emnet


aremme

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har el-vifte fra en ny V70 og den høres godt når bilen står på tomgang me den på....

Har bare vifta på en knapp jeg da så slår den bare på vis jeg blir stående lenge rolig...

Men alt er bedre enn orginal 240 vifte lyd.... :)

Volvo 940 turbo

Volvo 240 bruksbil.

 

*Pooh Racing*

http://www.Volvojinta86.piczo.com Prosjekt 940.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen kan man sette "Mindre støy" som fordel, og "svært mye støy" som ulempe når man snakker om en og samme ting?

les nøyere du.

svært mye støy UNDER DRIFT

når den ikke er i gang er det mindre støy. Den mekansiske viften sviver hele tiden og produserer da støy

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe merkbart mot slurevifta. Slurevifta tar '1 hk' mens den gule uten sluring tar '4 hk'.

vel, når "slureviften" ikke slurer, så går den jo like fort rundt som den gule??

 

ellers, man tjener vel "mer" (prosentvis) jo mindre motor man har.

Har man 200hk, merker man neppe de 1-4hk, eller 5hk som noen påstår.

 

Sliter man med 90 hester på beite, så kan de 1-4hk faktisk være merkbart.

 

 

Det er ENKELT å koble opp termostatbryter og relèstyring!! For all del, ikke kjør konstantvifte, da det vil slite på motor, bruke mer effekt enn org vifte, samt bruke mer bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, når "slureviften" ikke slurer, så går den jo like fort rundt som den gule??

 

 

Etter at motoren kommer opp i 3000 o/min begynner vifta å slure selv om motoren er varm. (Vifta har altså i teorien samme turtall enten motoren går med 3500 eller 5000 o/min)

 

Problemet er vel at de slutter å funke slik det var tenkt når de blir gamle. Min var iaf jævlig fin å skremme syklister med. Bare å legge inn 1. giret å dra på litt bak dem så slutta de å vingle 2-3 stk. i bredden. (De trodde sikkert at det var et russisk militærkjøretøy som kom bak dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at motoren kommer opp i 3000 o/min begynner vifta å slure selv om motoren er varm. (Vifta har altså i teorien samme turtall enten motoren går med 3500 eller 5000 o/min)

 

Problemet er vel at de slutter å funke slik det var tenkt når de blir gamle. Min var iaf jævlig fin å skremme syklister med. Bare å legge inn 1. giret å dra på litt bak dem så slutta de å vingle 2-3 stk. i bredden. (De trodde sikkert at det var et russisk militærkjøretøy som kom bak dem)

stemmer det. min gikk for fullt hele tiden. det jeg gjorde var å skru den opp og tømme ut noe av oljen inni. Vil tro denne blir tykk når den blir gammel.

Etter at dette ble gjort fungerte den utmerket.

Ingen volvolyd mere, og ja, den sviver og kjøler topp enda ;)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=44334&highlight=koble+vifte+volvoSØK(!) -> highlight=koble+vifte+volvo[/url]

Dårlig med bilder og skjema der nå men..

 

Ellers er visstnok http://www.dccontrol.com/ stedet å handle dingser for den som ikke plukker og mekker noe selv.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta flere bilder jeg. Er original fra V70 og slik...

Etter min mening skal kun Volvo-deler bruker på Volvo!

 

 

Har identisk vifte liggendes, jeg tilpasset den så den passer perfekt, men problemet er startstrømmen... I start-øyeblikket så bruker den jo x-antall ampere, og dersom bilen står på tomgang når viften starter, så er det like før bilen stopper av belastningen på dynamo! Hvordan fungerer det med deg?

Måtte vel fjerne den styreenheten som stod på vifta du også, og bare bruke et rele?

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår