Gå til innhold

ta vekk vifta!

Ranger emnet

aremme

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei

hvor har dere plassert termobryteren? jeg har plassert min i det øverste vannrøret som går fra toppen og inn i radiatoren, men jeg vet ikke om det er den beste plassen.

jeg har koblet slik at jeg har en liten datavifte stående i dashbordet for å se når el.vifta egentlig skal gå på slik at jeg vet at jeg kan stole ¨på koblingen jeg har laget.. men i går da jeg var ute å kjørte, gikk den bare på en gang i ca. et minutt.. har skrudd av den slurevifta slik at radiatoren skal bli varmest mulig, men nei... jeg vet jeg har koblet rett! kan også være termobryteren min som liker at det skal koke;P

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

hvor har dere plassert termobryteren? jeg har plassert min i det øverste vannrøret som går fra toppen og inn i radiatoren, men jeg vet ikke om det er den beste plassen.

jeg har koblet slik at jeg har en liten datavifte stående i dashbordet for å se når el.vifta egentlig skal gå på slik at jeg vet at jeg kan stole ¨på koblingen jeg har laget.. men i går da jeg var ute å kjørte, gikk den bare på en gang i ca. et minutt.. har skrudd av den slurevifta slik at radiatoren skal bli varmest mulig, men nei... jeg vet jeg har koblet rett! kan også være termobryteren min som liker at det skal koke;P

jeg kjørte før med en i radiatoren,men den ville ikke slå inn..

nå har jeg i blokken (originalt) og motorens hjerne styrer viften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay, nå har jeg prøvd med en annen termobryter og koblet om alt, men fortsatt så må jeg kjøre utrolig hardtfor at vifta skal snurre og jeg gidder ikke å kjøre heilt dritt bare for for at vifta skal slå inn. dessuten blir det utrolig varmt i motorrommet og det hele:`\

kan derfor noe legge ut et par kobligsskjema SOM VIRKER???? eller sende i mail til meg så stikker jeg ut og prøver det med en gang jeg får et. er drittlei av av ting ikke virker slik jeg vil det skal virke... hehe:P

hilsen roger;D

ps: for de som er kule og sender mail med koblings skjema så er mailen min volvoroger@gmail.com. bare send i vei!!!!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo termobrytere for forskjellige temperaturer også da.

Og bruker du relè da? Lønner seg å bruke det..

hey. ja jeg vet det. det jeg bruker skal koble seg inn ved 92 grader, men jeg er sikker på at bilen blir varmere enn det siden den neeeeesten koker uten av noen vifte slår inn. og ja, jeg har koblet inn et rele som skal styre vifta. har du et koblings skjema liggende kanskje?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikkje bare og koble via en sikring som har støm når tenninga står på hakk nr 2 da?

det kan du gjøre hvis det er tilførselen til relestyringa du tenker på.

Men ikke hovedstrømmen (vifta).

Den trekker nok noe mer guffe enn hva den lille kobbersikringa liker :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider