Gå til innhold

Oslo-Bergen? Hvilken vei?

Ranger emnet

solrud

Anbefalte innlegg

skal over til bergen på fredag med bilen.. hvilken vei bør jeg kjøre? aldri kjørt den veien...

noen gode forslag til noen som har peiling?

takk på forhånd :D

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over hemsedal.. morsom vei!

morsom vei? hehe..

tenkte på den best mulige veien hvor det ikke er 50 kmi timen;) hehe..

over hemsedal? sier meg ikke en dritt.. hehe.. eneste jeg vet er at står et skilt i sandvika til bergen.. hehe..

00 Audi TT 1.8T Quattro

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører veien over haukeligrend \ røldal. Jeg pendla Stavanger\Røldal opp imot 20 ganger i vinter, gode veier.. Gå inn på http://www.gulesider.no og se på kartet, zoom inn midt mellom bergen og oslo, du vil se veien. Den heter E134.

Du kjører da innom plasser som;

-Kongsberg

-Notodden

-Seljord

-Åmot

-Haukeligrend

-Røldal

-Fjæra

-Etne...

Ja du fatter tegninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom vei ja, skal ikke mye til å ligge litt over grensa der;) hehe

Trafikken nå til dags går rimelig greit, bobilene har jo satt snuten sørover igjen så. Lastebilene og bussene er som regel flinke å slippe forbi der det er mulig. Er vel også den raskeste veien tror jeg..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og titter på kart nå.. over hønefoss og fagernes og oppover der viser det kartete..

6 timer.. woho.. blæ-.. hehe

ikke kjør fagernes.. Filefjell suger

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjør fagernes.. Filefjell suger

hmmmm.... så hvordan skal jeg kjøre fra oslo da? en vennine snakket om en tunnel, lærdals tunnelen? kan det stemme? med noe lys og greier inni.. hehe

00 Audi TT 1.8T Quattro

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den me lys i ja. Pass deg der forresten, er bokser der.. Den må du igjennom om du tar hemsedal eller filefjell. Hvordan du skal kjøre fra Oslo er jeg jommen ikke sikker på, lenge siden jeg var nedi der, men det er vel bare å følge skiltingen til bergen det, eller alternativt hemsedal/ lærdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si ifra når du kommer fram då så blir det bilforumet treff :D

hehe.. drar fra oslo 12 på fredag, så hvis kommer fram, så bruker vel 6-7 timer.. også hjem søndag kveld;)

00 Audi TT 1.8T Quattro

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider