Gå til innhold

Alu rør fra turbo, noen som har gjort det?

Ranger emnet

Unitrack

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg ville bytte ut det plast greiene fra turboen til filter med alu rør. noen som har gjort dette før her? hvordan blir lyden da? skal sette filtere så nærme som mulig

BMW E36 318 91mod

BMW E30 325 85mod

X:Bmw E30 M3 87mod,Audi A4 1.8t 97mod, Calibra 2.0 16v 91mod,Calibra 2.0 16v 90mod,Kadett E 1.6 Gt 86mod,Corolla Lx 87mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du har to uttak der som også må få plass på det nye røre da, den ene uttaket er resirkventilen sin (om du har det da?), har du ikke det er det vel bare et uttak. Skal gjøre dette selv, skal bestille delene i dag. Ville vel hatt den plastdelen til LMM intakt da. Men det går sikkert an å gjøre noe der å. Jeg har tenkt å plassere filteret på samme sted som den står i dag da jeg har det bra trangt i motorrommet. Send et bilde av motorrommet ditt før og etter a.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og sjekket opp litt nå, noen ting som spiller inn skjønner jeg.. Men først: bruker du orginalturbo eller var det byttet?

Det jeg fant ut er at du nesten kommer langt med bare 90grader silikon (denne må trimmes litt på lengde kanskje) fra turbo, så 45grader (evt rett stål\alu men da 45grader silikon inn på lambda delen) stål der du lager utgang til Resirk (om du har det) magnetventilen, åndinga (svarte rundingen som du ser på toppen, denne bør havne omtrent på samme sted som det gamle røret og så er det muligens en til som er til aktiv kullfilter eller noe sånt. Så en liten silikonslange fra 45graderen og inn på den svarte lambda delen (der lambdan sitter). Så sitter vel filtre på den igjen. Dette var altså om du har original turbo. Har du oppgradert er det noen som kommer med en flens som du evt kan sveise med stål\alu rør i samme form som forklart mulig med en liten rett mellom 90graderen og 45graderen..

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider