vimael Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Hei Jeg har en Corrado G60 motor som i løpet av vinteren skal deles opp, og settes sammen med nye og bedre deler. Har ikke gjordt dette før og er derfor litt blank når det gjelder kjøp av deler. Har noen tips om hvor jeg kan anskaffe meg billige og bra deler. Motoren skal ikke ekstremtrimmes, men en chip, cam, ladehjul, effektanlegg osv. Den bør derfor kunne tåle en plass i mellom 200 og 300 hk, men kommer nok ikke opp i det. Men er greit å ha den sterk nok til en liten turbokonvertering senere. Jeg vil i utganspunktet bytte alt innvendig, så riktig pris i tillegg til god kvalitet er viktig. >Takker.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 trim ikke bare "litt"...gjør bunndelen så skikkeli som om du sku ta ut 500hk,så anbefaler jeg at du bygger om til turbo,istedet for g-lader,som er no skiiit.det er jo du som bestemmer laddetrykk,å bensinmengde,å effekten??? mindre ladd,er lik mindre effekt,men mer hollbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Kjøp deg nye H-profilråder. De vil tåle all den trimming du noen gang kommer til å utsette motoren for. Koster et sted mellom 5 og 10 000 kroner, men er verdt hver krone. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Motoren skal overhales på en så billig og bra måte som mulig. Den skal aldri overtrimmes, så noe over 300hk kommer aldri til å skje på denne motoren. Den skal brukes i en utstillingsbil, og ikke kjøres noe særlig, men litt vil jeg gjøre. Jeg er mest ute etter ett sted hvor jeg kan få kjøpt de riktige deler, ikke hvilke deler som tåler mest. Råder til 5000 er uaktuellt. Ser for meg en komplett over halt motor til rundt den prisen og opp til 10K. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 For 300 hk holder vel motoren slik den er... Og for 5000 får du ikke så mye forsterka deler kan jeg røpe. Du er vel heldig om det holder til nye orginale lager, tetninger og pakninger. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Haha... Da vil jeg anbefale deg å kjøpe et oljeskift, en boks motorlakk, et metallpoleringssett fra Gasolin, en luguber plystreventil fra nettet og et trimchip fra en motortrimmer nær deg. Litt usikker på hva du legger i å bytte ut alt innvendig, men det var åpenbart ikke det jeg trodde. Videre føler jeg at du har et noe urealistisk syn på kostnadene omkring det å heloverhale en motor på en seriøs måte. De riktige delene i ditt tilfelle vil trolig være å beholde hele motoren original. If it ain´t broken, don´t fix it. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Kjøp deg nye H-profilråder. De vil tåle all den trimming du noen gang kommer til å utsette motoren for. Koster et sted mellom 5 og 10 000 kroner, men er verdt hver krone. Reodor F Er det noe galt med Pauter sine råder eller? ;) Når det gjelder trimming med max pålitelighet fra en G60 motor er regel nr 1: Kast VAG`s sørgelige unnskyldning for en kompressor så langt du får den og sett inn en skruekompressor eller en turbolader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Ja, de mangler den sexye profilen av en H-bjelke :thumb I teorien vil jeg tro at en H-profil er mer solid enn profilen som Pauter benytter, men i praksis er de sikkert like gode begge to. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 heloverhalt motor til 10.000 kroner er et urealistisk mål. det kan jeg si deg med en gang i alle fall. kanskje viss det hadde vært en gammal golf to 1,8 som det er en drøss med deler tel. men g60 er en helt annen sak, dyrere deler, fordi det er rett å slett ikke så mye av de delene. men jeg ville anbefale deg og overhale g-laderen, om den er sliten, da dette er noe av det viktigste eventuelle kjøpere setter fokus på. greit og ha på sin side! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hei Jeg har en Corrado G60 motor som i løpet av vinteren skal deles opp, og settes sammen med nye og bedre deler. Har ikke gjordt dette før og er derfor litt blank når det gjelder kjøp av deler. Har noen tips om hvor jeg kan anskaffe meg billige og bra deler. Motoren skal ikke ekstremtrimmes, men en chip, cam, ladehjul, effektanlegg osv. Den bør derfor kunne tåle en plass i mellom 200 og 300 hk, men kommer nok ikke opp i det. Men er greit å ha den sterk nok til en liten turbokonvertering senere. Jeg vil i utganspunktet bytte alt innvendig, så riktig pris i tillegg til god kvalitet er viktig. >Takker.. Det skal gjøre ganske mye med en g60 motor for å få tallene over 200 hk, må gjøre en god del til enn chip, cam, ladehjul og effektanlegg. Så om du vil ha noe som ikke koster shorta og over 200hk på hjula så er en turbo konvertering ett must, eller å sette i en 16v motor! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Det er godt mulig original deler holder, men jeg ville uansett tro at man fikk kjøpt deler av original kvalitet andre plasser enn hos en vw-forhandler. Bilen skal ihvertfall ha g-lader i første omgang da denne allerede er lite brukt etter overhaling, den har allerede mindre ladehjul, og det finnes allerede en chip som utgjør 36hk. Effektanlegg, filter og alt det utenpå er allerde i boks. Motoren har gått langt nok til å trenge en overhaling, jeg skal ikke ha noen råder, stempler, eller andre ting som nødvendigvis utgjør så mange hester, med unntak i en cam. Bilen den stod i blei benka til 211hk på hjula, så da går jeg ut ifra at det er rundt 220+ i motoren sånn den er nå. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Det er godt mulig original deler holder, men jeg ville uansett tro at man fikk kjøpt deler av original kvalitet andre plasser enn hos en vw-forhandler. Bilen skal ihvertfall ha g-lader i første omgang da denne allerede er lite brukt etter overhaling, den har allerede mindre ladehjul, og det finnes allerede en chip som utgjør 36hk. Effektanlegg, filter og alt det utenpå er allerde i boks. Motoren har gått langt nok til å trenge en overhaling, jeg skal ikke ha noen råder, stempler, eller andre ting som nødvendigvis utgjør så mange hester, med unntak i en cam. Bilen den stod i blei benka til 211hk på hjula, så da går jeg ut ifra at det er rundt 220+ i motoren sånn den er nå. hva slags mods er det i g60 motoren siden du sier det er 220+ hk i den?? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 dette var bare latterlig... få jo nesten ikke en skikkelig chip til 5000 kr engang.. Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 hva slags mods er det i g60 motoren siden du sier det er 220+ hk i den?? Den har en chip som skal gi 36hk. (oppgitt av forrige eier) Den har effektanelegg, og kn filter. Den har også mindre ladehjul, men veit ikke hvor stort. Men det er jeg som har bremsa den, så det er ett garantert antall hester. Hva som er gjordt med motoren ellers veit jeg ikke. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 dette var bare latterlig... få jo nesten ikke en skikkelig chip til 5000 kr engang.. Det er helt utrolig at folk gidder å svare. Drit i hva ting koster, drit i å gi råd om hva jeg bør kjøpe. Jeg er ute etter ett sted å kjøpe deler, og ikke noe annet. Har dere ikke ett svar på det, så er dere hjertlig velkommne til å holde helt kjeft. Viser det seg at det koster dobbelt så mye så får jeg ta den, men det kan vel dere bare drite i. Det er jo ikke det som er tema. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg