acoupe Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Den har en chip som skal gi 36hk. (oppgitt av forrige eier)Den har effektanelegg, og kn filter. Den har også mindre ladehjul, men veit ikke hvor stort. Men det er jeg som har bremsa den, så det er ett garantert antall hester. Hva som er gjordt med motoren ellers veit jeg ikke. en chip på g60 gir ikke 36 hk. Jeg hadde akkuratt det samme som deg, bare med ISV re-route og dobble filtere på lader. Og jeg tipper jeg hadde kanskje rundt 175-180 hk. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 en chip på g60 gir ikke 36 hk.Jeg hadde akkuratt det samme som deg, bare med ISV re-route og dobble filtere på lader. Og jeg tipper jeg hadde kanskje rundt 175-180 hk. Siden jeg bremsa bilen den stod i er det ikke noe å diskutere. Jeg har sett chiper til salgs med den effektøkningen også, men om det er riktig veit jeg ikke. Uansett hva som er gjordt har den ihvertfall så mye hester. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Siden jeg bremsa bilen den stod i er det ikke noe å diskutere. Jeg har sett chiper til salgs med den effektøkningen også, men om det er riktig veit jeg ikke. Uansett hva som er gjordt har den ihvertfall så mye hester. å sette på en chip på en g60 er ikke det samme som å sette en chip på en turbo motor, er mange som tror det er det samme. Det jeg vil fram til at det er helt tydelig at det har blitt gjort noe mer med motoren, tviler ikke på tallene som du gir her, men kanskje toppen din er portet eller noe, og da i den sammeheng overhalt så kanskje det ikke er nødvendig å overhale noe...er det jeg vil fram til! Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Det er jeg klar over, men det får bli ett ubesvart spørsmål. Jeg trenger ihvertfall nye lager i blokka, og dermed også pakninger. Jeg har ikke planer om å bytte stempler og rpder, men kanskje ringer. Men derimot alt av lager, simringer og pakninger som nødvendigvis må byttes. Har også lyst til å sette inn en trim cam, men det kan jo hende det allerede bor en der. -- Og hvor måler man ladehjulet, ute på kantene, eller på midten? Er det noen begrensinger på hvor lite ladehjul man kan ha i forhold til hva som er gjordt ellers med motoren? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Det er jeg klar over, men det får bli ett ubesvart spørsmål. Jeg trenger ihvertfall nye lager i blokka, og dermed også pakninger. Jeg har ikke planer om å bytte stempler og rpder, men kanskje ringer. Men derimot alt av lager, simringer og pakninger som nødvendigvis må byttes. Har også lyst til å sette inn en trim cam, men det kan jo hende det allerede bor en der. -- Og hvor måler man ladehjulet, ute på kantene, eller på midten? Er det noen begrensinger på hvor lite ladehjul man kan ha i forhold til hva som er gjordt ellers med motoren? kan ikke svare på det andre greiene der men kanskje det ang ladehjulet. Eneste ladehjulet gjør er å øke ladetrykket, dermed slites g-lader fortere. Det som kan være greit å skifte når trykket øker er rådelager. Ellers så er det ikke noe kritisk i motoren du trenger å skifte så lenge du ikke går over til turbo og høyere ladetrykk. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 kan ikke svare på det andre greiene der men kanskje det ang ladehjulet.Eneste ladehjulet gjør er å øke ladetrykket, dermed slites g-lader fortere. Det som kan være greit å skifte når trykket øker er rådelager. Ellers så er det ikke noe kritisk i motoren du trenger å skifte så lenge du ikke går over til turbo og høyere ladetrykk. OK! Da blir det ihvertfall forsterka rådelager, hvis det er noe som heter det. Noen andre tips som gir litt effekt? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 OK! Da blir det ihvertfall forsterka rådelager, hvis det er noe som heter det. Noen andre tips som gir litt effekt? blokker inntaket på høyre side av g-lader, fjern returen. Sett på filter på tomgangsregulatoren, og slange fra veivhusventilasjonen til en oil catch tank. Usikker på om dette gir så mye effekt, men kanskje noen usle små hk kan du få om du er heldig :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Det er helt utrolig at folk gidder å svare. Drit i hva ting koster, drit i å gi råd om hva jeg bør kjøpe. Jeg er ute etter ett sted å kjøpe deler, og ikke noe annet. Har dere ikke ett svar på det, så er dere hjertlig velkommne til å holde helt kjeft. Viser det seg at det koster dobbelt så mye så får jeg ta den, men det kan vel dere bare drite i. Det er jo ikke det som er tema. Med den tonen blir det forferdelig festlig å legge svar til en tråd her i forumet. Du skriver at du vil ha tips til et sted du kan få kjøpt billige og bra deler. Deretter skal vi drite i prisen. Videre skriver du at du er ganske blank når det gjelder kjøp av deler, men vi får ikke lov til å komme med forslag til hvilke deler du skal kjøpe. Vil du ha hjelp eller ikke? Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Jeg synes du kan drite i å ta den tonen, en dag smeller det og det er ikke den skitne ubrukelig motoren din som kommer til å gjøre det, nei det er skrattehålet,melkepinnen og gapatrosten din som får gjennomgå. Folk gir deg hjelp, men du er en arrogant pesende annenrangsarbeider som trolig tydeligvis ikke klarer å ta i mot den brukbare info'en folk prøver å gi deg. Gi deg et spark i ræva evt ta neste fly til Gambia og prøv å ta den tonen der mot geriljabarn med ak47 væpnet til kroppeloppen. Ja forresten jeg vet ikke hva tråden gjelder, jeg bare følte barnslig hat fra din side, til mitt forsvar kan jeg si at jeg sannsynligvis er mer koselig og hyggelig enn deg og dine. Dette kommer sikker fra arven din ut i ditt slektstre, du har nok noen bitre onkler og bestefedre som ikke likte deg som liten og som heller ikke liker nærværet ditt nå. Ellers ønsker jeg deg en fin dag, ja og om du syter så utrolig så synes jeg du heller burde pakke opp, luske din vei på dine hjemmesnekra tre-ski laget av eik og ta deg en skitur oppi høgget der du bor. shalom. Og der var det enda en uønsket sjel. Hold dere til tråden, og lag heller deres egen sytetråd. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 dette var bare latterlig... få jo nesten ikke en skikkelig chip til 5000 kr engang.. Vel, nå vet jo jeg om bare en chip til G60 som koster så mye. De koster vanligvis rundt 2000,- for "hyllechip" Jeg tar 2500,- for de custom chippene jeg lager til Digifant, og 3500,- for de som skal mappes med emulator........ Kjøp deg nye H-profilråder. De vil tåle all den trimming du noen gang kommer til å utsette motoren for. Koster et sted mellom 5 og 10 000 kroner, men er verdt hver krone. Reodor F Liten vits egentlig når de orginale 136/22mm rådene tåler godt over 300 hk, og du på ingen lett måte klarer å få det med en VW 8v counterflow topp. Trådstarter burde vel egentlig lagt denne tråden i Corrado forumet, og ikke minst sikkert søkt litt. Står mye om dette rundt om kring i Corrado og Golf II forumet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Liten vits egentlig når de orginale 136/22mm rådene tåler godt over 300 hk, og du på ingen lett måte klarer å få det med en VW 8v counterflow topp. Tja, jeg vil tro at en dårlig trimmet 280-hesters motor vil utsette rådene for vel så mye juling som en godt trimmet 300-hesters motor. Men da har vel en 8V VW passert håndgranat for lengst... Vet bare at det er vanlig å bytte rådene ved trimming av Audi-femmere til over 350 hk, og en 8V VW er jo mye lik i innvendig konstruksjon, bortsett fra at den mangler en sylinder og noen hundre kubikk. Og dermed blir jo belastningene på de gjenværende 4 stemplene og rådene desto større. En counterflow-topp vil nå sine sikkerhetsmessige begrensninger tidligere enn en crossflow-topp pga av innsugningskanalenes naboskap til eksoskanalene. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Vet bare at det er vanlig å bytte rådene ved trimming av Audi-femmere til over 350 hk, og en 8V VW er jo mye lik i innvendig konstruksjon, bortsett fra at den mangler en sylinder og noen hundre kubikk. Det stemmer det med rådene i Audi motorer ja, men du kan ikke gå ut i fra at det gjelder for G60. G60 har egne råder som er kortere og tykkere med større bolt i lille-enden. Rådene i 2,0L 8v er også mye sterkere enn Audi rådene (159mm lange, GTI/16v/RS2/S4 er 144/20mm). Med 16v topp på denne blokka og helt orginal bunndel kan du ta ut opp i mot 400 hk med god driftssikkerhet. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Hmmm, nå er vel ikke rådenes lengde et tegn på hvor solide de er, men du har sikkert rett i at original VW-bunndel er skuddsikker i motsetning til Audi :) Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Nå var det noen lærerike kommentarer her! Takker.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 Leste nettopp en tråd på VW/Audi-forumet om G60-råder. Der hevdes det også at originale råder holder til godt over 300 hk. Men siden mitt mellomnavn er overkill er jeg likevel litt sjepisk (skeptisk) til sprø originalråder... Og full av undring til hvorfor i all verden VAG ikke satte like gode råder på sine turbofemmere. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.