Gå til innhold

Motoroverhaling

Ranger emnet


vimael

Anbefalte innlegg

Den har en chip som skal gi 36hk. (oppgitt av forrige eier)

Den har effektanelegg, og kn filter.

Den har også mindre ladehjul, men veit ikke hvor stort.

 

Men det er jeg som har bremsa den, så det er ett garantert antall hester.

 

Hva som er gjordt med motoren ellers veit jeg ikke.

 

en chip på g60 gir ikke 36 hk.

Jeg hadde akkuratt det samme som deg, bare med ISV re-route og dobble filtere på lader. Og jeg tipper jeg hadde kanskje rundt 175-180 hk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en chip på g60 gir ikke 36 hk.

Jeg hadde akkuratt det samme som deg, bare med ISV re-route og dobble filtere på lader. Og jeg tipper jeg hadde kanskje rundt 175-180 hk.

 

Siden jeg bremsa bilen den stod i er det ikke noe å diskutere.

 

Jeg har sett chiper til salgs med den effektøkningen også, men om det er riktig veit jeg ikke. Uansett hva som er gjordt har den ihvertfall så mye hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg bremsa bilen den stod i er det ikke noe å diskutere.

 

Jeg har sett chiper til salgs med den effektøkningen også, men om det er riktig veit jeg ikke. Uansett hva som er gjordt har den ihvertfall så mye hester.

 

å sette på en chip på en g60 er ikke det samme som å sette en chip på en turbo motor, er mange som tror det er det samme.

Det jeg vil fram til at det er helt tydelig at det har blitt gjort noe mer med motoren, tviler ikke på tallene som du gir her, men kanskje toppen din er portet eller noe, og da i den sammeheng overhalt så kanskje det ikke er nødvendig å overhale noe...er det jeg vil fram til!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men det får bli ett ubesvart spørsmål.

 

Jeg trenger ihvertfall nye lager i blokka, og dermed også pakninger.

 

Jeg har ikke planer om å bytte stempler og rpder, men kanskje ringer.

 

Men derimot alt av lager, simringer og pakninger som nødvendigvis må byttes.

 

Har også lyst til å sette inn en trim cam, men det kan jo hende det allerede bor en der.

 

--

 

Og hvor måler man ladehjulet, ute på kantene, eller på midten?

Er det noen begrensinger på hvor lite ladehjul man kan ha i forhold til hva som er gjordt ellers med motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg klar over, men det får bli ett ubesvart spørsmål.

 

Jeg trenger ihvertfall nye lager i blokka, og dermed også pakninger.

 

Jeg har ikke planer om å bytte stempler og rpder, men kanskje ringer.

 

Men derimot alt av lager, simringer og pakninger som nødvendigvis må byttes.

 

Har også lyst til å sette inn en trim cam, men det kan jo hende det allerede bor en der.

 

--

 

Og hvor måler man ladehjulet, ute på kantene, eller på midten?

Er det noen begrensinger på hvor lite ladehjul man kan ha i forhold til hva som er gjordt ellers med motoren?

 

kan ikke svare på det andre greiene der men kanskje det ang ladehjulet.

Eneste ladehjulet gjør er å øke ladetrykket, dermed slites g-lader fortere. Det som kan være greit å skifte når trykket øker er rådelager. Ellers så er det ikke noe kritisk i motoren du trenger å skifte så lenge du ikke går over til turbo og høyere ladetrykk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke svare på det andre greiene der men kanskje det ang ladehjulet.

Eneste ladehjulet gjør er å øke ladetrykket, dermed slites g-lader fortere. Det som kan være greit å skifte når trykket øker er rådelager. Ellers så er det ikke noe kritisk i motoren du trenger å skifte så lenge du ikke går over til turbo og høyere ladetrykk.

 

OK!

 

Da blir det ihvertfall forsterka rådelager, hvis det er noe som heter det.

 

Noen andre tips som gir litt effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK!

 

Da blir det ihvertfall forsterka rådelager, hvis det er noe som heter det.

 

Noen andre tips som gir litt effekt?

 

blokker inntaket på høyre side av g-lader, fjern returen. Sett på filter på tomgangsregulatoren, og slange fra veivhusventilasjonen til en oil catch tank. Usikker på om dette gir så mye effekt, men kanskje noen usle små hk kan du få om du er heldig :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at folk gidder å svare.

 

Drit i hva ting koster, drit i å gi råd om hva jeg bør kjøpe.

 

Jeg er ute etter ett sted å kjøpe deler, og ikke noe annet.

 

Har dere ikke ett svar på det, så er dere hjertlig velkommne til å holde helt kjeft.

 

Viser det seg at det koster dobbelt så mye så får jeg ta den, men det kan vel dere bare drite i. Det er jo ikke det som er tema.

 

 

Med den tonen blir det forferdelig festlig å legge svar til en tråd her i forumet. Du skriver at du vil ha tips til et sted du kan få kjøpt billige og bra deler. Deretter skal vi drite i prisen. Videre skriver du at du er ganske blank når det gjelder kjøp av deler, men vi får ikke lov til å komme med forslag til hvilke deler du skal kjøpe. Vil du ha hjelp eller ikke?

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kan drite i å ta den tonen, en dag smeller det og det er ikke den skitne ubrukelig motoren din som kommer til å gjøre det, nei det er skrattehålet,melkepinnen og gapatrosten din som får gjennomgå. Folk gir deg hjelp, men du er en arrogant pesende annenrangsarbeider som trolig tydeligvis ikke klarer å ta i mot den brukbare info'en folk prøver å gi deg. Gi deg et spark i ræva evt ta neste fly til Gambia og prøv å ta den tonen der mot geriljabarn med ak47 væpnet til kroppeloppen. Ja forresten jeg vet ikke hva tråden gjelder, jeg bare følte barnslig hat fra din side, til mitt forsvar kan jeg si at jeg sannsynligvis er mer koselig og hyggelig enn deg og dine. Dette kommer sikker fra arven din ut i ditt slektstre, du har nok noen bitre onkler og bestefedre som ikke likte deg som liten og som heller ikke liker nærværet ditt nå.

 

Ellers ønsker jeg deg en fin dag, ja og om du syter så utrolig så synes jeg du heller burde pakke opp, luske din vei på dine hjemmesnekra tre-ski laget av eik og ta deg en skitur oppi høgget der du bor. shalom.

 

Og der var det enda en uønsket sjel.

Hold dere til tråden, og lag heller deres egen sytetråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var bare latterlig... få jo nesten ikke en skikkelig chip til 5000 kr engang..

 

Vel, nå vet jo jeg om bare en chip til G60 som koster så mye. De koster vanligvis rundt 2000,- for "hyllechip"

 

Jeg tar 2500,- for de custom chippene jeg lager til Digifant, og 3500,- for de som skal mappes med emulator........

 

Kjøp deg nye H-profilråder. De vil tåle all den trimming du noen gang kommer til å utsette motoren for. Koster et sted mellom 5 og 10 000 kroner, men er verdt hver krone.

 

Reodor F

 

Liten vits egentlig når de orginale 136/22mm rådene tåler godt over 300 hk, og du på ingen lett måte klarer å få det med en VW 8v counterflow topp.

 

Trådstarter burde vel egentlig lagt denne tråden i Corrado forumet, og ikke minst sikkert søkt litt. Står mye om dette rundt om kring i Corrado og Golf II forumet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vits egentlig når de orginale 136/22mm rådene tåler godt over 300 hk, og du på ingen lett måte klarer å få det med en VW 8v counterflow topp.

 

Tja, jeg vil tro at en dårlig trimmet 280-hesters motor vil utsette rådene for vel så mye juling som en godt trimmet 300-hesters motor. Men da har vel en 8V VW passert håndgranat for lengst... Vet bare at det er vanlig å bytte rådene ved trimming av Audi-femmere til over 350 hk, og en 8V VW er jo mye lik i innvendig konstruksjon, bortsett fra at den mangler en sylinder og noen hundre kubikk. Og dermed blir jo belastningene på de gjenværende 4 stemplene og rådene desto større. En counterflow-topp vil nå sine sikkerhetsmessige begrensninger tidligere enn en crossflow-topp pga av innsugningskanalenes naboskap til eksoskanalene.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at det er vanlig å bytte rådene ved trimming av Audi-femmere til over 350 hk, og en 8V VW er jo mye lik i innvendig konstruksjon, bortsett fra at den mangler en sylinder og noen hundre kubikk.

 

Det stemmer det med rådene i Audi motorer ja, men du kan ikke gå ut i fra at det gjelder for G60. G60 har egne råder som er kortere og tykkere med større bolt i lille-enden.

 

Rådene i 2,0L 8v er også mye sterkere enn Audi rådene (159mm lange, GTI/16v/RS2/S4 er 144/20mm). Med 16v topp på denne blokka og helt orginal bunndel kan du ta ut opp i mot 400 hk med god driftssikkerhet.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp en tråd på VW/Audi-forumet om G60-råder. Der hevdes det også at originale råder holder til godt over 300 hk. Men siden mitt mellomnavn er overkill er jeg likevel litt sjepisk (skeptisk) til sprø originalråder... Og full av undring til hvorfor i all verden VAG ikke satte like gode råder på sine turbofemmere.

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår