Gå til innhold

Lurer på FT..

Ranger emnet


fast_740

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva enn du gjør, IKKE kjøp den motoen der.. al for mye for en så crapy motor.. 93+ er å foretrekke, da disse har rette innmaten og underspyling, hvis du skal trimme mye

 

 

tenkte først orginal FK, så trimming seinere! viktigste er å få litt mere guffe i den til neste sommer!

 

skal spare litt før vinteren, så begynne å ribbe/lakke motorrom! Å ha en fin FK og M90 liggenes klar på verkstedet=)

 

Si ifra om noen finner en grei motor da=)

Mvh Eirik

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal kjøpe motor, må du bare først byge opp et noenlunde budsjett, og så si til deg selv; innen f.eks DENNE måneden skal motor å gir være på vei hjem! for det dukker stadig opp forskjellige motorer på forskjellige steder til forskjellige priser.. prøv å finn en orginal fk, ha en liten shine på den, kjøp chip og ny wg aktuator, så har du fort rundt 200hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det samme systemet med hydr. clutch på 940tic og 740tic?

 

på 740 med M46 så "trekker" slavesylinderen i clutch-armen, på 940tic med M90, så dytter slavesylinderen.

940 med M46 er lik 740... altså den "trekker".

 

Men det er egentlig ett fett... passer tilkoblingene,så funker det flott uansett :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal kjøpe motor, må du bare først byge opp et noenlunde budsjett, og så si til deg selv; innen f.eks DENNE måneden skal motor å gir være på vei hjem! for det dukker stadig opp forskjellige motorer på forskjellige steder til forskjellige priser.. prøv å finn en orginal fk, ha en liten shine på den, kjøp chip og ny wg aktuator, så har du fort rundt 200hk

Ja... takk for tips! Hva vil det koste for wastegate aktuator og chip?

 

hvilke årsmodeller er best?c

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... takk for tips! Hva vil det koste for wastegate aktuator og chip?

 

hvilke årsmodeller er best?c

 

Turboperformance på forumet overhaler og "spenner opp" den gamle WG-aktuatoren din for 500 eller 700,-..... han skaffer deg også chip til 1000,- (EcoTrim; 180-200hk...0,6-0,8bar) og 1500,- (EcoMax; 200+hk......0,9bar og over)

 

Den største forskjellen på chip'ene er at de pøser på med mer bensin, dette skaper mer eksos, så pass på at du har et "friskt" eksosanlegg, som ikke er tett eller for lite... 2,5" er nok minimum, det kjører jeg..sammen med universal cat og eksostrykket er ganske høyt(blåser godt ut potta).

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettopp rasa min m47 kasse jeg :(... hvor mye koster m90 alene?

 

sjekka med sverige i dag... 8000 for ombyggings-kitt med master, slavesylinder, mellomaksling...og prøvekjørt girkasse. Trur dette skal passe bolt on selv om du bruker Lh 2.4 enkeltmasse-svinghjulet (ikke dobbeltmasse).

 

Dog, hvis man regner på feks en frisk Getrag 260-kasse fra en BMW 528 (2000kr), adapterplate fra KL-racing(2000kr), Clutchlamell fra feks Bmw 325 (800-1000,-) kombinert med std volvo turbotrykkplate.

Så må det moddes litt mellomaksling (Forlenges.. aner ikke pris på dette pr dd) og sveises spakstell& girkasseopppheng.

Dette burde holde minst like godt som m90 sies det, og du slipper unna med noen tusinger, og kan beholde wire'n din om du har det. Correct me if i'm wrong.... vurderer seriøst dette oppsettet selv, men hadde vært gøy med komentarer, har nok ikke mer enn 230hk og litt over 300nm :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars, Getrag kassene tåler desto mer herjing en en org M90!

dette vet jeg :)

har en kamerat som rasa 2 stk M90. 262 kassa fra getrag går enda ;)

 

260 fra bmw 528 er prikk lik 265 sånn rent teknisk, eneste forskjellen er fast og løs clutchkåpe, og du får adapter for begge typer i sverige.

GRunnen til at jeg ser på alternativer, er fordi han påsan aldri klarer å bestemme seg, og jeg vil ha bilen godkjent og EU-ok snart, og må få ræwa i gir:)

 

Men, m90 er helt kurant til under 350NM sålenge du girer med fornuft. Det er ittno problem å rase en 262 heller, utrolig mye kommer ann på hvordan man girer. Makser du 6000rpm og bråskifter, så ryker det meste... søk Getrag på Tpc-forumet, så finner man mange bra svar.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår