SHN-Motorsport Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 er vel ikke mange std kasser som tåler mer enn t5/c5 t56/c56... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 leita litt på nettet i det siste... fant denne: motor komplett utan låda,6500sek, låda finns inte för dagen, motor 95 modell 530 topp . syns dere om den? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 den motor'n er nok god den! Men be selgeren eventuelt sjekke eksosmanifold for sprekker, og tilstand på turbo. Når du får motoren, så overhal den med nye stempelringer, rådelager, veivlager, toppakning, etz... FT'er er som regel ganske Hardkjørte, og trenger fort en overhaling etter 250 000km. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 den motor'n er nok god den! Men be selgeren eventuelt sjekke eksosmanifold for sprekker, og tilstand på turbo.Når du får motoren, så overhal den med nye stempelringer, rådelager, veivlager, toppakning, etz... FT'er er som regel ganske Hardkjørte, og trenger fort en overhaling etter 250 000km. okei... hmm! må spare penger nå asså! måtte også ha orginale volvodempere... ligger de på i pris da? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 orginale dempere?:O du må jo ha bilstein/koni Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 orginale dempere?:O du må jo ha bilstein/koni for å bytte til turbo, så sa Volvo Jordkjenn til meg at orginale volvodempere og minimum 21mm krengningstag forann monteres! det er det som måtte byttes... Jeg spørte om hvorfor jeg ikke kunne montere noe stivere som feks Koni, Bilstein. Da sa de at det var desverre firkanta på det, pga at de er ansvarlige for ombyggingen. Så jeg måtte vist ha orginaldempere! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 før du kjøper deg orginale volvodempere, så send inn søknad.... det må du gjøre uansett, og da blir det opp til saksbehandleren å avgjøre om det er nødvendig med "volvo"dempere. Skal gjøre dette selv... for jeg har kjøpt gule koni rund baut, ikke FAEN om Volvo(Sachs) demperene er så stive/gode. Hvis du EVENTUELT skal ha "orginaldempere", så stikker du til nærmeste bilrekvisita som fikser deg KYB eller Sachs dempere.... de har overgang fra Volvo-nummere til std. sachsdempere, som koster deg halvparten av Volvo Orginal. Få kopi av overgangs-lista, med stempel etz, så er det ingen sak å dokumentere at demperen er godkjent :) Men, som sagt... skal selv sende inn søknad. For pga demperene, så må man gå litt utenom godkjenningen fra Volvo.. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 før du kjøper deg orginale volvodempere, så send inn søknad.... det må du gjøre uansett, og da blir det opp til saksbehandleren å avgjøre om det er nødvendig med "volvo"dempere. Skal gjøre dette selv... for jeg har kjøpt gule koni rund baut, ikke FAEN om Volvo(Sachs) demperene er så stive/gode. Hvis du EVENTUELT skal ha "orginaldempere", så stikker du til nærmeste bilrekvisita som fikser deg KYB eller Sachs dempere.... de har overgang fra Volvo-nummere til std. sachsdempere, som koster deg halvparten av Volvo Orginal. Få kopi av overgangs-lista, med stempel etz, så er det ingen sak å dokumentere at demperen er godkjent :) Men, som sagt... skal selv sende inn søknad. For pga demperene, så må man gå litt utenom godkjenningen fra Volvo.. :) Takk for mye god info=) Den motoren var vist i god stand, gått 167000... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.