RoBoX Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 som topic.. noen som vet hvor jeg kan få tak i ombyggere fra 4x108 til 4x100? skal helst være så smale som mulig siden felgene har et 13 fra før.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bøtta Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 det har de på felgimport i sagdalen, bygger 25 eller 30 mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 som topic.. noen som vet hvor jeg kan få tak i ombyggere fra 4x108 til 4x100? skal helst være så smale som mulig siden felgene har et 13 fra før.. :D Det går greit å bruke slingrebolter når det bare skiller 2 mm Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Det går greit å bruke slingrebolter når det bare skiller 2 mm Men dette er jo snakk om 8 mm, eller 4 mm pr felg... Edit: ehemm... det skulle være 4 mm pr bolt ja...ikk felg:hello: Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 slingrebolter? hva er det? har du noen nettadresse til den felgimporten du snakker om bøtta? sjekket felgimport.no, men kunne ikke se noen omyggingsspacere der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Valget er enkelt, spacere er ikke lovlig i bruk, slingrebolter ER lovlige. Bilde 13 i martins-katalogen. Har selv brukt slingrebolter med overgang fra 5x110 til 5x112. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Men dette er jo snakk om 8 mm, eller 4 mm pr felg... Hvordan får du dette til..?? Det skiller 2mm pr bolt/mutter.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 slingrebolter? hva er det? Slingrebolter er, slik jeg har fått det forklart, bolter/muttere med en form for løs kon, i stedet for den tradisjonelle faste konen.. Dett gjør at konen kan legge seg til ene siden i bolthullet i felgen, i stedet for i senter, og du kan da kompensere for feil boltsirkel.. Jeg aner ikke hvor stor forskjell i boltsirkel den takler, men ser for meg at rundt 2mm er maks, med tanke på at da blir de så forskjellig at du ikke treffer hullene i det hele tatt.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hvordan får du dette til..?? Det skiller 2mm pr bolt/mutter.. Når jeg fikk tenkt meg om så skiller det 4 mm og da går det dårlig med slingrebolter. Alternativet er adaptere og de koster rundt 4-5k med TÜV så da bør det være sjeldne/dyre felger. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Valget er enkelt, spacere er ikke lovlig i bruk, slingrebolter ER lovlige. Bilde 13 i martins-katalogen. Har selv brukt slingrebolter med overgang fra 5x110 til 5x112. Spacere er lov, så lenge de er TÜV-godkjente Universalspacere derimot..... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Svarte.. Det står fra 4x108 til 4x100, jeg trodde det stod 4x110.. Da blir det mer enn 2 mm ja, blir 4 da, og da tror jeg ikke hullene på felgen vil passe på hullene på bilen, selv hvor gode slingrebolter du har.. Det går jo ann å få borret opp ny boltsirkel på felger vet jeg.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 oooh, jeg leste også feil, glem slingrebolter :D Mener temaet om spacere har vært vært oppe før og konkulsjonen var at det var en no-no. Noen argumenterte for at noen få biler var levert med spacere originalt, en Lada-modell f.eks? Og det var det eneste som ble godkjent. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg vet at firmaer med litt utsyr, kan lage dett til deg, men du må belage deg på en pris på rundt 10 lapper vil jeg tro.. Og da kan du spørre deg selv om det er verd det.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg vet at firmaer med litt utsyr, kan lage dett til deg, men du må belage deg på en pris på rundt 10 lapper vil jeg tro.. Og da kan du spørre deg selv om det er verd det.. Jeg lager til rundt 4k....uten TÜV ;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Selg felgene og kjøp noen i riktig boltsirkel? Begge boltsirklene er jo brukt på veldig mange biler. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg