Gå til innhold

Idiotisk bilselger

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Det kan være selger solgte i god tro eller kommer uansett til å si at han solgte i god tro.

 

Jeg hadde ikke hatt forutsetninger til å se slike feil hvis jeg skulle solgt en bil. Skulle jeg skrevet "Selges som rep. objekt" på alle biler jeg skulle solgt? Også biler i 300.000-klassen?

 

Bruktbilkjøp er risikosport, dessverre.

 

Tore Torpedo forslaget var lavnivå.

 

Edit: Misforstå meg rett. Jeg håper dette løser seg. Jeg håper trådstarter får en dialog med selger og at reperasjon kan dekkes eller kjøp heves.

 

Når jeg har solgt biler og mopeder før har jeg lagt alle kortene på bordet. Ærlighet varer lengst.

Jeg håper på å få en litt mer seriøs tone med selger, kansje finne en god løsning på dette, selvom det fra min side er best å heve kjøpet!

 

Turbokjell: Trudde jeg kom over drømmebilen, var litt nyere og hadde litt mer stæsh. Men det så feil kan man ta, skal heller kjøpe meg en pendlebil jeg nå hehe.

Får heller kjøpe meg noe værst når jeg har råd til å hente det nytt ifra butikk hehe

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er også ærlig og legger alt på bordet ved salg. Men man kan ikke legge noe på bordet som man ikke har peiling

 

Jeg er ingen mekaniker og framtidige motorproblemer kan jeg ikke forutse. Ingen private personer kan gi garanti på salg av bil. Bare synes det høres urimelig ut at jeg eller andre skal selge biler med en motorgaranti. Hvis noe skulle skjedd med bilen like etter salg ville jeg selvfølgelig vurdert om det var noe jeg skulle dekke, men kunne ikke garantert for det. Det er derfor bilene er dyrere hos forhandler, da betaler man for denne tryggheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men så lenge bilen er solgt med 1års motorgaranti fra selger, så kommer jeg til verkstedet og får høre at motoren er kjørt hardt og at garantien ikke gjelder.

I tilegg fikk jeg vite når jeg kjøpte den at motoren måtte kjøres inn så jeg har aldri nærma meg turtallsperra med den engang. Så lenge jeg veit sjøl at bilen aldri har vært kjørt hardt fra min side er det ekstra surt :(

 

 

Skikkelig synd med sånne saker som dette, ein vil liksom kjøpe seg drømmebilen også blir det heile til et mareritt....håper det ordner seg på best mulig måte for deg....

 

Nesten det samme skjedde med ein kamerat av meg....dette også med ein Impreza GT 99`, fikk stempelhavari som igjen tok knekken på ventiler og de tre andre sylindrene var blir ovale elle nåkke i den dur....endte iallefall opp med at han tilslutt no kjøpte heilt flett ny blokk med innmat, nyslipte topper og nye ventiler, styringer seter, egentlig alt av bevegelige deler....trur han og diskuterte mykje med forrige eiger, kom ikkje til enighet iallefall...fekk etter montering av motor sjekka elektronikken på ein subaruforhandler,der de konkluderte med at motorstyringa var feil programert og har ført til at bilen har vert kjørt med feile innstillinger muligens siden den var ny....de tok ikkje på seg nåke ansvar siden garanti var gått ut.(Norskkjøpt bil)! Nå er bilen heldigvis dønn strøken takket vere eiger, men det blei ein dyr bildrøm...!!

 

Hjelpte nok kanskje ikkje din sak så mykje, men men....som sagt, håper alt ordner seg...

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipern det...

Gikk på noe tilsvarende smell med bilen min (toppakningen røyk)...

Men jeg fikset det selv. Var dog en mye billigere og 10 år eldre bil.

 

Ille å si det, men sånt er du kun garantert å unngå om du kjøper bilen ny (og selv da kan ting gå i dass).

 

BTW må jeg si at jeg har et dårlig inntrykk av de subaru-bokserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg får en ordning på det i løpet av uka nå, har sendt brev fra advokat at bilen skal repareres eller på begynnes på innen en uke av subaru norge på selgers regning ellers har jeg full rett til å heve kjøpet.

 

For å si det sånn, hvis bilen blir helt 100% er det jo drømmebilen jeg har i garasjen. Kan jo ikke klage da egentlig.

 

Bokser er egentlig bare tull, par timers jobb å bytte plugger, slitsom motor og gjøre noe som helst med egentlig. Har ikke fått noe bedre inntrykk av de etter det OSR sa heller hehe

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW må jeg si at jeg har et dårlig inntrykk av de subaru-bokserne.

 

Ryker enkelt og har problemer med å akseptere modifikasjoner. De nye 2.5 literene (nå nye i UK, har vært en stund i US), samt EJ22 fra 22B, er vel generelt sett bedre, MY06 tar vel mods faktisk ganske bra. Men det er som 13B, folk frykter dem. Vankel og boxer, huff.. Takke meg til 4G63..

Ellers er vel Porshce boxermotorene et par hakk bedre.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det bildet som viking067 kom med av forrige eier som tukler med noe? Isåfall er jo dette et fint argument hvis det skal bli en stor sak ut av dette. Hva er det han egentlig driver med?

 

Aner ikke, sikkert noe skummelt :S

 

Skrotnisse: Angrer nok litt nå ja, men hvordan kan man tippe sånt?

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn; hadde jeg vært selger av den bilen hadde jeg nok ikke gått med på hva som helst. Et motorhavari kan være ganske vanskelig å forutsi, og dersom jeg hadde solgt bilen og trodd at motoren var helt fin, hadde jeg nok ikke gått med på å heve kjøpet. I blandt kan man ha uflaks, og bruktbilkjøp kan vise seg å være knallgode, men som oftest bare helt greie, eller veldig dårlige.

Hadde jeg vært selger hadde jeg nok tatt 1/2 eller 1/3 av regningen, alt ettersom hva den vil ende på, og hva kjøper vil sitte igjen med av nye deler etter reparasjonen. Er det mye arbeidstimer som må til ville jeg tatt en større del av regningen. Er det primært delene som koster penger ville jeg tatt en mindre del av regningen. MEN jeg ville gjort mitt, og jeg ville ikke følt meg spesielt bra dersom jeg hadde latt være å gjøre noe som helst.

 

Hadde jeg derimot vært kjøper hadde jeg krevd at selger skulle dekke hele reparasjonen, men gått med på at vedkommende dekket halve. Dersom selger hadde backet helt ut hadde jeg kjørt kredittsjekk og forsikret meg om at selger ikke var en kar på randen av personlig konkurs. Deretter hadde jeg tatt kontakt via advokat, og til sist gått til søksmål.

 

I ditt tilfelle er det vel kjøpsloven som gjelder (ikke forbrukerkjøpsloven). Usikker på hvordan paragrafene er der da jeg ikke har lest den på en stund, men vil tro at en feil om inntreffer noen få uker etter kjøp er antatt å ha vært der i kjøpsøyeblikket og derfor noe selger er delvis ansvarlig for. Men så lenge selger har solgt i god tro om at bilen er i god stand, og det er vanskelig å bevise at han kan ha visst om feilen, blir ikke nødvendigvis utfallet av rettsaken veldig lett å forutse.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du snakker vel av erfaring?

 

Nei, og den var litt offensiv, kanskje. I forhold til Evo aksepterer den mods dårligere, og Evo er den nærmeste konkurrenten. Og ingen motor med ~300 hk er bulletproof.

Hva har du av mods på din?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og den var litt offensiv, kanskje. I forhold til Evo aksepterer den mods dårligere, og Evo er den nærmeste konkurrenten. Og ingen motor med ~300 hk er bulletproof.

 

Eirik

 

 

Problemet med Imprezamotoren (spesielt de eldre) er at folk skrur opp trykk uten å tilføre mer bensin eller frigjøre luftinntak og eksos.De som setter på åpnere filter tar som oftest luft fra motorrommet.

Slikt liker ikke disse motorene.Da er det som oftest sylinder nr3 som skjærer seg, med nr1 på andre plass.

Bygger du en Imprezamotor godt fra bunnen av (uten innmatbytte) så tåler de mer enn folk tror.

 

Hva har du av mods på din?

 

PM. :D

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med den fremste felgen på det bildet av han som styrer på i motorrommet på bilen? Sorry OT, hvis alt er som du sier, så håper jeg det ordner seg for deg..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår