clubzoda Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Hei godtfolk. har fått tilbud om en 93' vento 1.9 tdk som er blitt varmkjørt, dvs uten kjølevæske, og nekter å starte. motoren går rundt, men ifølge nåværende eier er det ikke kompresjon i motoren. er det enkleste å bytte hele motoren, eller? tenkte kanskje at det ville være nok med en overhaling, med bytte av stempelringer/stempler og toppakning. men er er mye annet som vil ha tatt skade av varmkjøringen? vannpumper og diverse. også ett siste spørsmål: hvilke andre modeller har samme motor som ventoen? regner med at golf 3 tdk er plug'n'play? noen flere? har ikke funnet så mange motorer hos høggerne rundtomkring. håper noen med peil på vento kan gi meg noen tips. Siter vento tdk. up'n'runnin støgg gammal golf 2. mulig prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 TDK-motor fra Passat vil passe rett inn. Jeg ville tatt en kompresjonstest på motoren, er du heldig kan det være bare ett av stemplene som er (delvis) smeltet som gjør at kompresjonen blir dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clubzoda Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Har mer eller mindre bestemt meg for motorbytte. men blir nok å ta av toppen å se hva som feiler den. tdk motorene er visst populære hos høggerne :p Siter vento tdk. up'n'runnin støgg gammal golf 2. mulig prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 toppa kan ha sprukket, men uansett. En passat har en annen girkasse og klutsj, er det bare å bytte klutsj? er det ikke forskjellige fester? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clubzoda Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 nå er denne tråden noen måneder gammel, og motorn er i for leeeeeenge siden. bytta svinghjulet på passatmotorern, så var det nesten plug 'n' play. sjekka toppen etterpå, og den er fin, men toppakninga er sprengt mellom alle sylinderne, derfor ingen komp. Siter vento tdk. up'n'runnin støgg gammal golf 2. mulig prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkil Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 hehe, har samme problemet men motsatt. passatmotor som er gåen og har en vento motor som såklart ikke passet. Bytte svinghjul? clutchene er forskjellig og svinghjulene har forskjellige monteringsbolter så vidt vi finner ut. 93passat 92vento 1,9tdk. Var det ikke sånn på din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clubzoda Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 boltene var like, men svinghjulet passer kun en vei. altså i en posisjon. er ikke den rett, stemmer ikke bolthullene overens. iallefall hvis begge er AAZ motor. Siter vento tdk. up'n'runnin støgg gammal golf 2. mulig prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.