Gå til innhold

Foringer til forstilling/bakstilling...

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på hva dere anbefaler av foringer til understellet på en 240.. Trenger noe som er litt stivere enn de orginale.. Men samtidig billige greier. Alt over 1500kr for hele understellet er uaktuelt..

Hvis dere vet av noen plasser man får kjøpt litt stivere foringer, legg ut link/telefon-nr her. :)

På forhånd, Takk.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

bytta til nye std-fôringer på 740'n min jeg... syns det ble helt perfekt for en hverdagsbil :)

Jeg betalte 1200,- for alle fôringene rund baut fra Pedersens Racing... dette er lagervare hos dem, og det mener jeg å huske var MED nye fjørbeins-lager forran.(Øvre)

Kikk på KG-trim siden over her, det er det samme sortimentet pedersens har... Pedersens kjøper nemlig direkte av KG;) og har samme priser som KG.

Med andre ord; KJØP ALT PÅ KG VIA PEDERSENS RACING, da sparer du litt penger og kan snakke med en nordmann hvertfal.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Fulgte det MED øvre fjerbeins-lager? Trenger sånne jeg.. syns dem går alt for fort. Har kjørt i et år med mine. å nå er dem gåen. Apropo fjørbein, hvordan er det med casteren? eller var det camber? Man kan jo justere slikt der oppe på 240. Er det noe standardinnstillinger der? Slik at jeg slepper å ta forstillingskontroll?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Fulgte det MED øvre fjerbeins-lager? Trenger sånne jeg.. syns dem går alt for fort. Har kjørt i et år med mine. å nå er dem gåen. Apropo fjørbein, hvordan er det med casteren? eller var det camber? Man kan jo justere slikt der oppe på 240. Er det noe standardinnstillinger der? Slik at jeg slepper å ta forstillingskontroll?

setter du fjørbeinslagera der de gamle stod, så skal det gå greit det. Viktig med lik setting på hver sin side.

Fjørbeinslagera fulgte ikke MED, men jeg bestilte de ekstra... bytta til gule koni, så ville bytte lageret samtidig mens jeg hadde demperen ute :)

Litt Kjekt å tenke på sånnt når men først er i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er jo meningen at jeg skulle bytte det meste i forstillinga nå som jeg har den ute..

Hva ga du for koniene? Har vurdert det på min å nå.. :P

hehe, ga 3200,- for gule koni rund baut... men nå er jeg ansatt på Torshov Bilrekvisita da.. har mine kontakter hos div leverandører:) Er veldig fornøyd, kjører med 1/4 omdreinings stivere enn std forran, og nest stivest bak, er veldig fornøyd egentlig, komfortabelt og samtidig litt sportslig at rumpa slipper før fronten. (Bytta til 30% stivere fjører bak samtidig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider