Gå til innhold

volvo med v8

Ranger emnet

ole_gunnar

Anbefalte innlegg

driver å bygger opp en volvo 240 med v8 og har noen spm jeg ikke finner svar på her...

1: bruker dere peilepinne på th-350 kassa?

2: hva slags eksosmanifolder/headers kan jeg bruke?

3: mellomaksling. hvordan?? evt. noen som har en til overs??

håper på svar

-ole gunnar-

1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier)

1984 vw jetta 1,8 (skrota)

1987 volvo 244 v8 (prosjekt)

1987 volvo 240(delebil)

1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: er ikke helt sikker, har ikke funnet ut av det selv enda...

2: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=HED%2D68390&N=115&autoview=sku snakk med skaugs i br.dal, han skaffer dem for 1870 kr

3: det store 240 mellomakselkrysset er like grovt som det lille chevy-krysset. så mellomakslingen fra f.eks blazer passer, men den må forlenges ca 10 cm hvis den er fra 2wd, er den fra 4x4 må den forlenges mer. Delt mellomaksel kan du ikke bruke, det blir ikke sterkt nok.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter du har montert motoren der den skal være, så måler du fra enden av girkassa til midt på boltene på krysset til diffen. ring uni kardan/gkn driveline og spør hvordan du måler, så får du tak i en lang chevy mellomaksel med kryss som passer i kassa di, og leverer den og kryss til volvo diffen til gkn driveline på Lørenskog, koster vel 1500-2000 kr å kappe sveise og balanserer mellomaksel, dyrer hvis du ikke har mellomaksel så klart, ville ikke brukt delt nei. Gjorde akkurat denne jobben på camaroen min.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Jeg kjøpte en "oppskriftsbok" fra usa på akkurat dette.. Du kan jo få kjøpe den av meg om du er interessert.. :)

Har den boka selv og kjøpte den av http://www.autonor-autodata.no

Volvo 240 V8 boka 495,- litt dyrt da

http://www.royal.no/cgi/webshop.cgi/showsite?shopid=1725376&id=43694&lng=nor∏=JTR-200&grpid=143&cmd=3&curr=NOK

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er samme boka jeg bestilte fra California.. Betalte knappe 200,- og en mnd leveringstid.. :)

Hadde egentlig ikke behov for den, for det er jo stort sett rett frem den jobben, men det var mange gode tips og mål og skisser der.. Så den er til stor hjelp under en sånn jobb.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider