Gå til innhold

opel 2L8v til salgs (Brukt turbo fra Fiat Chroma følger med)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

2.0i 8v fra omega 88 til salgs for 5000,- med ledningsnett og gearkasse (Brukt Turbo fra Fiat Chroma 2.0i turbo følger med). I toppen er alle deler nye. Selges billigere ved rask avgjørelse!! Ring helst igår om du vil ha den billigere. Et godt utgangspunkt for den som vil bygge turbo! Motoren er såvidt kjørt inn. Eneste turen den fikk var frem og tilbake rudskogen i september ifjord! (Nei, den ble ikke kjørt på banen.. :))

Noe av det som er gjort:

Ny kamaxel fra ENEM (A7)

Nye vippearmer

Nye ventilløftere

Alt av pakninger, ventiltetninger osv nytt

Symbolsk portet

Ventiler slipt

Sylinderne er honet opp på nytt

Lagrene var bra så de ble ikke byttet.

Nye pakninger i bunndelen

Nye pluggkabler.

Nesten nytt fordelerlokk og rotor

Nye toppbolter og andre bolter er byttet. Alle gjenger renset

Om det er negativt eller ikke er opptil en hver, men toppen og innsuget ble glassblåst og lakkert i gult og blokka sort.

Luftfilterboks, luftmengdemåler, radiator følger med. Det eneste som ikke følger med er dynamo. Den kan selges ved siden av til 500,-

Kontakt meg på tlf 93825393 (eller 48094905)

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før overhaling hadde den gått 270, men orginalhoninga var fortsatt veldig tydelig da jeg hadde den fra hverandre. Så de forrige eierne må ha vært nøye med oljeskift osv.

Turboen er jeg ikke sikker på, men den kommer fra en fiat chroma 2l turbo. Et sted mellom 0,5-0,8 eller noe tenker jeg..

Hvor mye gamp vet jeg nå ikke. Men denne kamaxelen skulle i følge enem gi sammen med en bedre grenrør opptil 20 hester ekstra.. Jeg vet ikke hvor godt drag det er i motoren for jeg har aldri fått prøvd. Da jeg kjørte den på prøveskilter så kunne jeg bare ta det pent pga innkjøring.. Selger den da jeg har kjøpt meg noe som er større!:D Men husk at turboen ikke er montert på motor.. Den følger bare med for den som ha lyst til å bygge om slik det var ment!

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sender noen bilder av turboen så får vi se om jeg legger inn et bud på turboen... :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ FastOmega: Når selger du meg turboen din? :D

ingen som vil ha ser eg, so då kan du vel selge toppen? :tannløs: har ikkje bruk for en heil motor men en nyoverhalt topp med trimkam er ikkje å forakte :)

Hehe, du gir deg ikke ser jeg... :respect

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider