virtual Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Ja, som topic sier.. Går det å flytte luft_mengde_måler over på trykksiden? Ønsker å flytte den, pga at luft som er målt, ikke skal gå ut i dumpventilen. Det er snakk om den med spjeld nå.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Flere som har kjørt med det uten problemer (meg inkludert), men det er noen som påstår at den ikke skal tåle det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg kjørte med Luftmassmåler (LH2.4) på trykksida.. Funka kalas det egentlig.. Men alle sier at det funker dass, at den får gæærn blanding osv.. Så flytta den tilbake til orignalplassering på turbobil. Åssen luftmengdemåleren reagerer på dette vet jeg ikke... Men det er bare en måte å finne ut av det på. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Blandingen blir jo rett når man flytter den dit, hvis man kjører med ettermontert dumpventil.. Måleren måler jo lufta som slippes ut i dumpventilen, da får den feil blanding. Så den er trykktett og alt det der? Spjeldet går ikke bananas under litt trykk? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 lurer også på dette. noen som har prøvd.. med LUFTMENGDEMÅLER og ikke masse måler. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 er vell bare en måte å finne det ut på:D Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 for å si det på en måte... den lufta som går på ene sida turboen, går også på andre sida.. så kan vel ikke ha så mye å si med om det tåler det? om turboen suger lufta fort igjennom eller blåser... med mengde måler kan det nok kanskje bli verre på trykksiden? Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hmm, var nok litt trøtt når jeg svarte, fikk ikke med meg _mengde_ Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Dette fungerer IKKE på luftMENGDEmåler! når du komprimerer lufta til 1bar så vil luftMENGDEmåleren oppgi halvparten av luftmengden som går gjennom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Blandingen blir jo rett når man flytter den dit, hvis man kjører med ettermontert dumpventil..Måleren måler jo lufta som slippes ut i dumpventilen, da får den feil blanding. Så den er trykktett og alt det der? Spjeldet går ikke bananas under litt trykk? På 744'n min sitter det åpen dump, ikke at jeg har merka noe gæli i det...men jeg kjører på originalt trykk... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Stramm fjøra litt og ha LMM på standard plassering... Det som er best... Komprimert luft tar jo mindre plass så blir litt gæli, nøyaktig hvor mye vet jeg ikke, må sjekke med bredbåndslambda eller noe.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg