Gå til innhold

Kjøpe bil, hvordan?

Ranger emnet

Tjalala

Anbefalte innlegg

Hei, første posten min. Litt usikker på om dette kanskje skal ligge under en annen kategori, men jeg prøver meg:)

Etter en liten krasj er jeg innstilt på å kjøpe meg ny bil. Jeg liker å kjøre, og vil ha en bil som er morro å kjøre. Er litt lei av å "vente" på å akselrere fra 40 til 50km i timen, av at bildørene åpner seg når de føler for det, at bilen stopper opp i kryss, og av at det kjennes ut som noen sparker meg i ræva hver gang jeg kjører over en fartsdump.

Må nok sette et pristak på 100.000 (ok, dette er ikke noe absolutt tak, finnes det en godsak til noen lapper over skal jeg vel ikke være vanskelig).

Vil ha en bil som går bra. Ytelse er viktigere enn at den er fin å se på. Spesielt må den ha grei akselerasjon. Den må være god å kjøre (nå føler det som om jeg er på vei ut av veien hver gang jeg svinger).

Selvfølgelig må den gå greit på vinterføre, jeg bor i nordnorge...

Ikke noe stor bil, sedan eller mindre.

Har ikke planer om å "gifte" meg med bilen, den byttes forhåpentligvis ut om noen år, men ikke legg for mye vekt på prisreduksjon etc.

Jeg er ingen mekaninker, så jeg trenger ikke noe "oppusningsobjekt".

Tjae, det var vel det jeg kom på i farten.

Fyr løs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han over. Nice topic (kremt...)! :)

Nåvel. Du kan kikke litt etter Honda Del Sol (a.k.a. Honda Civic Del Sol og Honda CRX Del Sol) eller vanlig Civic Vti. Med 160HK VTEC går de temmelig bra, særlig når du får satt på effektanlegg og nytt luftinntak (på høyt turtall sliter de litt med å puste i original-outfit'en). Har sånn bil selv, og har gjort modifikasjonene jeg snakket om, og jeg er kjempefornøyd! Merket stor forskjell bare ved å bytte luftinntak... Har sett en dynomåling der en har opplevd 16HK effektøkning bare med denne modifikasjonen, så som jeg sa, det er litt pusteproblemer med originaloppsettet...

Men bilen går bra, går billig, er fin å se på, rimelig forsikring, driftssikker. Helt konge! :-)

De ligger på ca. 100.000,- når de har gått pluss/minus 150.000km og er i alminnelig god stand. Men prøvekjør flere, den første jeg kjørte var grisekjørt 160.000km og han skulle ha 125.000,-. Den jeg til slutt kjøpte har nå gått 232.000km, fikk den for 86.000,- og den er i vesentlig bedre stand, både når det gjelder rust, motor, generell slitasje og utseendemessig for øvrig. Så hurra for den! :)

Når skrytingen er sagt, så er faktisk bilen min litt til salgs og, for den rette kjøper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han over. Nice topic (kremt...)! :)

Nåvel. Du kan kikke litt etter Honda Del Sol (a.k.a. Honda Civic Del Sol og Honda CRX Del Sol) eller vanlig Civic Vti. Med 160HK VTEC går de temmelig bra, særlig når du får satt på effektanlegg og nytt luftinntak (på høyt turtall sliter de litt med å puste i original-outfit'en). Har sånn bil selv, og har gjort modifikasjonene jeg snakket om, og jeg er kjempefornøyd! Merket stor forskjell bare ved å bytte luftinntak... Har sett en dynomåling der en har opplevd 16HK effektøkning bare med denne modifikasjonen, så som jeg sa, det er litt pusteproblemer med originaloppsettet...

Men bilen går bra, går billig, er fin å se på, rimelig forsikring, driftssikker. Helt konge! :-)

De ligger på ca. 100.000,- når de har gått pluss/minus 150.000km og er i alminnelig god stand. Men prøvekjør flere, den første jeg kjørte var grisekjørt 160.000km og han skulle ha 125.000,-. Den jeg til slutt kjøpte har nå gått 232.000km, fikk den for 86.000,- og den er i vesentlig bedre stand, både når det gjelder rust, motor, generell slitasje og utseendemessig for øvrig. Så hurra for den! :)

Når skrytingen er sagt, så er faktisk bilen min litt til salgs og, for den rette kjøper ;)

negative med dem er jo at de er så piss stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1205726

Liten, kjapp,lettkjørt og pen å se på. Lett å få deler til. Aircondition, abs-bremser, traction controll og sportsunderstell samt sportsstoler. I tillegg er den veldig billig å forsikre da det ikke er mange ungdommer som kjører disse. 1600 ccm på ca 103 hk blåser deg ikke av veien men sitter utrolig godt på veien orginalt. Motoren tåler utrolig mye. Har selv hardkjørt min i 50 000 og den har enda ikke gitt fra seg en ulyd! Anbefales sterkt. Og blir ikke en av massen som kjører i golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en grOOm bil i den prisklassen

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1203991

Denne har jeg kommet til å kjøpt. er sinnsykt stilig. ser mye bedre ut i virkeligheten en på bildene..Går sinnsykt bra og..

er i allefall den bilen jeg ville gått for:) er ikke så dyr heller. vist man ser på va som er gjort med bilen..

Tror du har Blitt konge av råne stripa i bodø med denne:):thumb :hello:

-Bmw 320Turbo

x *Nissan 200sx rs13 sterkt modifisert:)

x *Nissan 200sx rs13

x *Bmw E30

x *90 Mod Crx V-tec :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider