Gå til innhold

Drivaksel med yoke søkes.

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner hvor dere vil hen. "Kjøp noe skikkelig med en gang så slipper du tull etterpå".

Jeg virker sikkert kjip som f*** og er jo amatør her. Men hvorfor skal en yoke som tåler 1200hk vibrere mindre enn en yoke som tåler 400hk sålenge de begge er balanserte på akselen de skal brukes på?

Sålenge de skal inn i samme hullet har de vel like dimensjoner? Eller er det jeg som har mistet (enda ett) poeng?

Men jeg skal uansett sjekke hva slags yoke han har tenkt brukt han jeg har fått det pristilbudet fra.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal den passe på midsize gmbiler da? som f.eks g-body bilene (Malibu,cutlass osv.)

Er ikke sikker på hvor mange forskjellige kryss det er, men det skal være det minste fra GM. Volvo 2, 7 og 9-serie, kansje også 1-serie, bruker Dana 30-aksling bak...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forde de billige orginal jokene har elendig pass form...

Og vil gi vibrasjoner som seinere ødelegger inngående lager på girkassa mm...

Men for al del spar dere til fant det gjorde jeg før også...

Era

Hehe.

Tenkte mer på en middelvei her jeg da. For eksempel er prisforskjellen hos Summit på en Strange Super Duty 1310 Yoke og en Strange Super Duty 1350 yoke på bare 8 dollar.

62 mot 70 $. Varenumrene er STR-U-1662 og STR-U1661.

Da velger man selvsagt 1350.

Og i mine pristilbud direkte fra US. forhandlere har jeg heller ikke bedt om billig-billig-Kina kvalitet, eller noe slikt. Jeg beskrev relevante data vedr. bilen (motor på 400hk for å ha litt å gå på) og spurte hva de anbefalte.

Takker for infoen om original yokene, forresten. Greit å vite!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Tenkte mer på en middelvei her jeg da. For eksempel er prisforskjellen hos Summit på en Strange Super Duty 1310 Yoke og en Strange Super Duty 1350 yoke på bare 8 dollar.

62 mot 70 $. Varenumrene er STR-U-1662 og STR-U1661.

Da velger man selvsagt 1350.

Og i mine pristilbud direkte fra US. forhandlere har jeg heller ikke bedt om billig-billig-Kina kvalitet, eller noe slikt. Jeg beskrev relevante data vedr. bilen (motor på 400hk for å ha litt å gå på) og spurte hva de anbefalte.

Takker for infoen om original yokene, forresten. Greit å vite!:thumb

Joa ser poenget, men ber du om en joke til en 400hk motor får du en billig støpt en de tåler det men tolleransene er ikke like gode dermed vibrasjoner.

Husk at joken sin utvendige flate glir mot et gidelager inni kassa ikke bare tres på utgående aksel den er mao en del av opplagringa av akselen.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, uansett, så bruker du jo nå en masse tid på å lete her, og spørre der.

Tid er penger, også for de stakkarene som skal levere tilbud på de forskjellige ting,

Kjøp nå en mellomaksel til 400,- og slutt å tenk på om du burde egentlig kjøpe en til 300,-,

Det er en mellomaksel, ikke en tur til månen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, uansett, så bruker du jo nå en masse tid på å lete her, og spørre der.

Tid er penger, også for de stakkarene som skal levere tilbud på de forskjellige ting,

Kjøp nå en mellomaksel til 400,- og slutt å tenk på om du burde egentlig kjøpe en til 300,-,

Det er en mellomaksel, ikke en tur til månen.

Hallo. Dette er jo en del av moroa!

Noen tråler swap meets. Andre tråler nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider