MantaMan Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Hei! Ser det er en stund siden noen har vert her:P Men har Corrado selv, og der er det BahnBrenner Steg 1 installert. Det er mindre ladhjul i den, men hvet ikke hvor stort det er i eksakte mål:S Det jeg vil fram til er hvor jeg skal se etter chip, eventuelt om det allerede er en chip i den? Og selfølgelig hvilken chip da^^, Har nullkompetanse og nullkunnskap på dette området, så unnskylder meg om det jeg skriver er heeeeeelt bak mål xD Siter - 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...) - 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd) - 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Hei! Ser det er en stund siden noen har vert her:PMen har Corrado selv, og der er det BahnBrenner Steg 1 installert. Det er mindre ladhjul i den, men hvet ikke hvor stort det er i eksakte mål:S Det jeg vil fram til er hvor jeg skal se etter chip, eventuelt om det allerede er en chip i den? Og selfølgelig hvilken chip da^^, Demonter hjernen, ta av det sølv lokket og ta bilde av chippen der. Send bildet til meg eller poste her så kan jeg se hva d er. Er nok en bahnbrenner chip i der med logoet sitt på. Trenger du ny chip kan du sende meg en pm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ols3n Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 trenger jeg en chip vist jeg monterer turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Er vel å anbefale ja. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 trenger jeg en chip vist jeg monterer turbo? Du bør ha nytt chip ja. Og Turbo motorer har andre tenningskurver og bensinkurver enn g-lader motorer. Det går som regel greit å bruke g-lader chip, men du får treigere spool Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MidnightClub Skrevet Juni 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 Jeg er skjønt at det er stooor forskjell på priser av chip og ikke minst kvaliteten på de. Jeg skal bytte chip når jeg monterer Lysholm for å få best mulig blandingsforhold for ikke å skade motor. (igjen) Dette har jeg ingen erfaring med så ønsker tips. Men hva er best? BBM eller En av disse chip'erne :-) BBM selger chiper tilpasset Lysholm for 115$ - 150$ Og laaangt dyrere fra chip'erne. Siter Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2.0_G60 Skrevet Juni 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Hvorfor chippe når man kan få datasprut? Da kan man jo stille selv. Stikke i en dyno og justere perfekt til din motor, istede for en chip som er brent i USA for å passe til en bil i Norge. Forresten jævlig greie folk på Bahnbrenner. Var innom der en tur før jul i fjor og hilste på. Mye snacks liggende og en herlig corrado. Siter Nissan 200SX -97' Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt) Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Hvorfor chippe når man kan få datasprut? Da kan man jo stille selv. Stikke i en dyno og justere perfekt til din motor, istede for en chip som er brent i USA for å passe til en bil i Norge. Forresten jævlig greie folk på Bahnbrenner. Var innom der en tur før jul i fjor og hilste på. Mye snacks liggende og en herlig corrado. Fordi du fort må betale 6000-12000 for sprutet om du kjøper nytt, og gjerne må betale 10 000 for mappingen. MS får du vel billigere, men da må du gjøre alt selv, og det blir fort en god del timer med prøving og feiling før du kommer til en "OK" map. Dessuten finnes det folk i Norge som lager custom chipper og live-mapper Digifant ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2.0_G60 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Kjøpte MS for 3500,- med frakt. Ble kanskje mva i tillegg, husker ikke helt. En del(les:MYE) arbeid, men for den som ønsker å lære seg dette er det overkommelig. Er noen som har gjort dette før, så man kan få et ganske OK map ved å lete og lese litt. http://www.msruns.com/viewtopic.php?f=88&t=22807&p=143635&hilit=corrado&sid=0bba5de04876a0f42443a829d4869397#p143635 Der har man kanskje noen grunn innstillinger, men har sett noen andre tråder også som tar for seg hele oppsettet av Megasquirt ledningsnettet. Alt avhenger sikkert hva man er ute etter. For en som har trimmet bilen dit man vil med bolt on deler så er nok chip sikkert det enkleste alternativet. Noen som har montert datasprut på Corrado her på forumet eller? Siter Nissan 200SX -97' Corrado G60-93'(Evighets Prosjekt) Transporter2.4D-94',verkstedvogn/bruksbil;BMW 325i-91'(X);CorradoG60-90',(X);BMW318is-91',(X);Transit(X);Golf(X);Pajero(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg