Gå til innhold

Du vet du er en SQ'er når...

Ranger emnet

nicoloco

Anbefalte innlegg

vel... unødvendig avsporing egentlig da man kan også si det samme til dB gutta... lettere å spille høyt enn pent... :hello: hva er vitsen med å kunne "spille" over 150dB egentlig? :) som alle andre typer "konkurranser" så kreves det en del prøving for å forbedre "prestasjonen". Jeg har ikke hørt en eneste "dedikert" dB bil som spiller SQ musikk heller. :fatality: men vi har mye å lære av hverandre :)

Hva er vitsen med å spille SUPER SQ (Fordi det er det vi snakker om her regner jeg med) i en BIL, tenk på alle problemene det er i en bil, hjulstøy, blinklysstøy, bråkete passasjerer, vinduer, dører, sitter på ene siden osv osv... Hva er vitsen med det ? ;)

For å være helt ærlig så er det nok 1% av bilstereofolket som faktisk bryr seg om SQ (Da mener jeg SQ), men, la oss si 70% som vil ha "DUNK-DUNK" i bilen... resten, 29% de skal bare høre på noe...

I Norge kan man nok telle på en hånd de som virkelig kan SQ i bil.

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når vi først har sporet av,hva er vitsen med å spille pent da?:)

som konkuranse form,så er iallefall db-drag 100% rettferdig,det er akkurat det som er så kult med det...."dommeren" i db-racing (altså da micen) driter i om det står fks pioneer eller morel på komponentene.....

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når vi først har sporet av,hva er vitsen med å spille pent da?:)

som konkuranse form,så er iallefall db-drag 100% rettferdig,det er akkurat det som er så kult med det...."dommeren" i db-racing (altså da micen) driter i om det står fks pioneer eller morel på komponentene.....

det er jeg HELT enig med deg :thumb men "desverre" det er sånn det er nå en gang ;)

ellers Tor Steinar er vel ikke 100% SQ heller man får men man prøver og prøver også, og self bilen er ikke noe ideel lytterom heller men det er jo det som er litt av "utfordringen". Tror ikke at folk "ikke" bryr seg om SQ men bare at det er ikke lett å få det til :) og krever arbeid. Hadde ikke folk bryd seg om lydkvaliteten så hadde vel alle kjørt rundt med jalla spillere og UsCarvor forsterkere konsekvent. "nyere" biler er bedre støydempet og "leveres" med bedre lydsystemer som folk gjerne betaler litt extra for.

Jeg har prøvd begge deler og vet hvor vanskelig det er begge deler faktisk men som jeg nevnte tidligere hva er vitsen med å kunne spille over 150dB rett og slett da dette OGSÅ krever en del inngrep på bilen og innredningen :) og de fleste biler som greier over 140dB spiller ikke noe særlige pent over en bred register i subb område... selv er jeg veldig fornøyd med å kunne spille over 135dB med en lukket kasse men det var en "bonus" pga den dynamiken som ligger i anlegget da jeg ikke har noe spesielt "flere tusen watt" forsterker. :) og ikke bare dunk-dunk lyd i subben heller...

tror vi må bare godta at folk har forkjellige prioriteringer uten å dømme hverandre for det... :cheers:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Clio en gang med en 12" bak og en forsterker hvor gain sto waaay up there. Morsomt å skremme folk som har opplevd jordskjelv når man kjører forbi men herrejesus så slitsomt det er å høre på. Respekt til de som jobber steinhardt og spiller 150db pluss, men jeg har anlegg i bilen fordi jeg liker å nyte musikk, dermed skal det spille så pent som overhodet mulig, dermed SQ. Hiver jeg sub i bilen er det for å få de siste dypeste tonene fram i lydbildet.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er en SQ'er når...

... kameratene dine begynner å selge anleggene sine for å skaffe seg "noe bedre" etter å ha lyttet til din bil...

og det finnes flere "eksempler" på her i forumet! :fatality:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!!! :respect

hehehehehe;) takk for sist foresten Matador:)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider