Gå til innhold

Tetningsmasse for eksoslekkasjer?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

For ca. ett år siden tettet jeg et hull i en bunnpanne på en Golf med noe slags tetningsmasse, som jeg fikk tak i på et bilverksted. Denne massen var visstnok brukt til å tette eksoslekkasjer, og var en slags klump/pølse som du knadde, og til slutt herdet og ble like hardt som stål.

Noen som vet hva dette heter, og eventuelt hvor jeg kan få tak i dette eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca. ett år siden tettet jeg et hull i en bunnpanne på en Golf med noe slags tetningsmasse, som jeg fikk tak i på et bilverksted. Denne massen var visstnok brukt til å tette eksoslekkasjer, og var en slags klump/pølse som du knadde, og til slutt herdet og ble like hardt som stål.

Noen som vet hva dette heter, og eventuelt hvor jeg kan få tak i dette eller lignende?

 

Hør på mekonomen. Vet de selger noe sånnt kliss der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i noe som kalles eksospasta eller noe lignende som kan brukes til å tette eksosanlegg, men sveising er ofte bedre.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du bruker eksospasta så herder den ved hjelp av varme.. Er lekkasjen stor vil du bare oppnå at eksospastaen flyr veggimellom.. (erfart det..)

Så bruk varmepistol for å herde eksospastaen noelunde før du starter bilen.

 

Det fins også en tokomponentssak som heter kjemisk metall, som er bedre på middels store lekkasjer, men ikke bruk den i skjøter da du ALDRI vil få delene i fra hverandre igjenn uten å bruke vinkelsliper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksospasta fåes kjøpt, men det er ikke akkurat anbefalt. akkurat som om det er ikke anbefalt og sveise i eksosanlegg heller, men det kommer litt ann på hvor det skal sveises\tettes. det må iallefall ikke sveises i overgangen fra rør til lyddemper, da er som regel mer enn bare det du ser rustet opp, gjerne inne i lyddemperen, og når du da sveiser så vil røret bli hengendes i det tynne blekket utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca. ett år siden tettet jeg et hull i en bunnpanne på en Golf med noe slags tetningsmasse, som jeg fikk tak i på et bilverksted. Denne massen var visstnok brukt til å tette eksoslekkasjer, og var en slags klump/pølse som du knadde, og til slutt herdet og ble like hardt som stål.

Noen som vet hva dette heter, og eventuelt hvor jeg kan få tak i dette eller lignende?

 

Hei

Jegtror jeg vet hva du mener. Det er et produkt som heter Megametall. Det er en pølse du gnar litt på for så å legge på metallet. Blir som metall. Vi fikk en prøve av dette på jobben for en god stund siden. (jobber med biler)

Ser ut som en metall pølse Som kan brukes til å tette alt av metall hull. (istede for å sveise) Det fungerte veldig bra. Det blir til metall. (har ikke testet den ved stort trykk.) Spørsmål, send en mail?

 

Har et spørmål som jeg håper noen kan svare på om sveising?

 

- skal kjøpe et sveiseapparat for bruk på karosseri (bil)og solid (massift) stål , + aluminium, fins det sveise tips på nette?

hva anbefales. (fra noen som kan det, og har erfaring......) Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ca. ett år siden tettet jeg et hull i en bunnpanne på en Golf med noe slags tetningsmasse, som jeg fikk tak i på et bilverksted. Denne massen var visstnok brukt til å tette eksoslekkasjer, og var en slags klump/pølse som du knadde, og til slutt herdet og ble like hardt som stål.

Noen som vet hva dette heter, og eventuelt hvor jeg kan få tak i dette eller lignende?

 

Hei

Jegtror jeg vet hva du mener. Det er et produkt som heter Megametall. Det er en pølse du gnar litt på for så å legge på metallet. Blir som metall. Vi fikk en prøve av dette på jobben for en god stund siden. (jobber med biler)

Ser ut som en metall pølse Som kan brukes til å tette alt av metall hull. (istede for å sveise) Det fungerte veldig bra. Det blir til metall. (har ikke testet den ved stort trykk.) Spørsmål, send en mail?

 

Har et spørmål som jeg håper noen kan svare på om sveising?

 

- skal kjøpe et sveiseapparat for bruk på karosseri (bil)og solid (massift) stål , + aluminium, fins det sveise tips på nette?

hva anbefales. (fra noen som kan det, og har erfaring......) Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår