Gjest Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 God dag :) Jeg har handlet meg nytt element og må dermed bygge ny kasse. Det endte med en 12" kicker L7 som skal kjøres i 1ohm med portet kasse. Skal btw inn i en 240, men mål på kasse skal jeg klare å regne ut selv, det jeg lurer på er folks erfaringer/annbefalinger av hvor stor kasse jeg burde ha!? Noe forskjell om elementet står vendt inn eller ut av kassa? Burde jeg ha 1 eller 2 rør? Klassisk spm: rør stå opp/ned/fram/bak? hehe... Mulig å føre rør dirrekte opp i hattehylla, men litt usikker på hvordan dette vil bli... Burde jeg ha port i hattehylla i heletatt? Kan ski-luka benyttes til noe fornuftig? :) Mvh. Sindre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillemongo Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hei, kan i allefall anbefale deg å lage en slot port istede for å bruke rør... Har selv 2stk 12" L7.... mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 slot port, eller bruk aller helst kicker sine mål, med slot.. DB kasse eller streetbass som jeg bruker.. Fikk tynt en 12" rimelig greit til å stå dårlig plassert i bilen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 hvordan finner man ut hvor stor slot porten skal være? Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
revobaby Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 finne flere program som regner ut dette for deg.. hvis ikke skal det jo følge med i manualen da... Siter Det er bare å slippe clutchen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 http://www.kicker.com/06/tech-support/manuals/manuals/2006/2006%20L7%20Sub%20b01%20WEB.pdf Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 ellers står det også i manualen som fulgte med subben, men står sef i cubic inches/pr.feet så su må regne litt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Hmmm... Men om jeg setter basseren så den spiller inn mot seteryggene, skal jeg lage slot samme vei? Har det noe å si om basser'n står midt i kassa eller ikke når man bruker slot? Aldri prøvd det... Hvorfor slot egentlig? Hehe http://www.kicker.com/06/tech-support/manuals/manuals/2006/2006%20L7%20Sub%20b01%20WEB.pdf Midt på side 3, på venstre side, så er S12L7 satt opp med kasse på 92 liter under "VentedSPL/DeepBass" Skal jeg ha så stor kasse? Også står det "power handling" til 600W... Kan noen forklare meg hvorfor? Har det noe å si om jeg skal kjøre den på over 600w? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Så vidt jeg har forstått så tåler ett element "mindre" når du har portet kasse. Kjører du lukket kan du presse på med mer rms for da er elementet tyngre å drive. Ang slot eller port kan jeg ikke svare på. Elemenet bør spille bakover med slotten samme vei. Du vil oppnå mer spl. Satser du Sq så bør vist elementet spille framover. Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Trur jeg skal prøve litt meg litt frem ang hvilke retning jeg skal sette elementet ettersom det er no dritt å få bass inn i 240'n (virker som den bare vil holde seg i bagasjen! :þ) Lurer på om jeg skal sette elementet "feil vei" altså med magneten ut. Synes det er ganske tøft! :) Får se hva morro jeg finner på! Kanskje jeg til og med skal lage meg en prosjekt-tråd! ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg