Gå til innhold

Kasse til 12" L7?

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

God dag :)

Jeg har handlet meg nytt element og må dermed bygge ny kasse.

Det endte med en 12" kicker L7 som skal kjøres i 1ohm med portet kasse.

Skal btw inn i en 240, men mål på kasse skal jeg klare å regne ut selv, det jeg lurer på er folks erfaringer/annbefalinger av hvor stor kasse jeg burde ha!?

Noe forskjell om elementet står vendt inn eller ut av kassa?

Burde jeg ha 1 eller 2 rør?

Klassisk spm: rør stå opp/ned/fram/bak? hehe... Mulig å føre rør dirrekte opp i hattehylla, men litt usikker på hvordan dette vil bli...

Burde jeg ha port i hattehylla i heletatt?

Kan ski-luka benyttes til noe fornuftig? :)

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Men om jeg setter basseren så den spiller inn mot seteryggene, skal jeg lage slot samme vei?

Har det noe å si om basser'n står midt i kassa eller ikke når man bruker slot? Aldri prøvd det...

Hvorfor slot egentlig? Hehe

http://www.kicker.com/06/tech-support/manuals/manuals/2006/2006%20L7%20Sub%20b01%20WEB.pdf

Midt på side 3, på venstre side, så er S12L7 satt opp med kasse på 92 liter under "VentedSPL/DeepBass" Skal jeg ha så stor kasse? Også står det "power handling" til 600W... Kan noen forklare meg hvorfor? Har det noe å si om jeg skal kjøre den på over 600w? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så tåler ett element "mindre" når du har portet kasse.

Kjører du lukket kan du presse på med mer rms for da er elementet tyngre å drive.

Ang slot eller port kan jeg ikke svare på.

Elemenet bør spille bakover med slotten samme vei. Du vil oppnå mer spl.

Satser du Sq så bør vist elementet spille framover.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg skal prøve litt meg litt frem ang hvilke retning jeg skal sette elementet ettersom det er no dritt å få bass inn i 240'n (virker som den bare vil holde seg i bagasjen! :þ)

Lurer på om jeg skal sette elementet "feil vei" altså med magneten ut. Synes det er ganske tøft! :)

Får se hva morro jeg finner på! Kanskje jeg til og med skal lage meg en prosjekt-tråd! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider