Gå til innhold

240'n seig-starta..

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

God dag. :)

Jeg har nå hatt min kjære 90-mod 240 i nøyaktig 1 år. :D

I sommer en gang begynte jenta mi å bli vanskelig å starte! :(

Helt uten videre... Må kinne mer og mer.

Var borte i 2 uker nå nettopp, og når jeg kom tilbake så er det rett og slett no møkk å starte bilen. Må kinne lenge og pluttselig får jeg tenning, men ikke ordentlig. Ligger på LAVT turtall og "hoster".

Hva kan dette skyldes?

Har bytta olje og filter...

Håper noen kan hjelpe meg her! :)

Mvh. Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på treigstarting.

Har selv en tilsvarende bil fra samma år. B230f motor i'n.

Har opplevd en skjelden gang i blandt hvor den er litt treig på å starte.

Gjerne da den hoster og harker på tomgang.

Men, det jeg lurer på er hvorfor den kommer med en "skrikelyd" når jeg drar den på starteren. Er ikke sånn at den kommer med en gang, den kommer etter kanskje 1-2 sekund(er), og holder på sånn til motoren er i gang.

Er det starteren som begynner å ta kvelden?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på treigstarting.

Har selv en tilsvarende bil fra samma år. B230f motor i'n.

Har opplevd en skjelden gang i blandt hvor den er litt treig på å starte.

Gjerne da den hoster og harker på tomgang.

Men, det jeg lurer på er hvorfor den kommer med en "skrikelyd" når jeg drar den på starteren. Er ikke sånn at den kommer med en gang, den kommer etter kanskje 1-2 sekund(er), og holder på sånn til motoren er i gang.

Er det starteren som begynner å ta kvelden?

Samme her med den skrikelyden, men her skjer det bare av å til! Kanskje en tre ganger i uka! Og bruker den hver dag ofte, så lurer på hvorfor den er sånn en sjelden gang:hmmmmmmmmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sliter bilen min i all slags vær. Det som er litt rart. Handler plugger og luftfilter etterpå, så da håper jeg på at det hjelper! :)

BTW: hvis jeg slipper gassen helt og lar bilen kun "kjøre" på innspruten (altså på så lavt turtall som motoren klarer, ikke no trilling inne i bildet) da blir det kengurubensin-effekt... Hva kommer dette av? Noe man kan gjøre for å fikse på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sliter bilen min i all slags vær. Det som er litt rart. Handler plugger og luftfilter etterpå, så da håper jeg på at det hjelper! :)

BTW: hvis jeg slipper gassen helt og lar bilen kun "kjøre" på innspruten (altså på så lavt turtall som motoren klarer, ikke no trilling inne i bildet) da blir det kengurubensin-effekt... Hva kommer dette av? Noe man kan gjøre for å fikse på dette?

Hull på slangen mellom lmm og gasspjeldet

Lenke til kommentar
Del på andre sider