Gå til innhold

Kobling av ekstra vifte til kaldluft

Ranger emnet


Mordach

Anbefalte innlegg

Det ser vel ca slik ut:

1216321-bilde6-dsc03599.jpg

 

Men siden du er så nøye på detaljer rundt motorrom temp så kan du stikke på Toyparts og kjøpe deg noe eksosbandasje.(500kr for 15m mot 1500kr eller noe på autodeler!) Smell det på manifold og lag deg til et metallrør mellom filter og gasspjeld om du ikke har og ta noe på det óg.

 

Kan vel like godt kjøpe deg et grenrør når du først er igang, effekt og lyd til et par lapper.

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe... Den originale luftfilterboksen sto fremdeles i motorrommet, men rett etter at jeg kjøpte bilen så fant jeg ut at slangen fra boks til innsug var morken, så jeg hev den ut og lånte et Green filter av en kompis, og satt det rett på innsuget som nødløsning - men da jeg installerte det induction kittet hev jeg ut både den originale luftfilterboksen og nødløsningen, nemlig Green filteret. :hello:

 

Da kan jeg forstå at du merker forskjell...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass = Nitrogenoksid?

 

Det jeg har "lært" er at nitrogenoksid inneholder mye mere oksygen enn tilsvarende volum med luft, og derfor blir forbrenninga mere effektiv! Ikke at den "superkjøler" lufta..

 

Nå veit jeg også at noen kjøler intercoolern sin med lystgass og da men...

 

Masse/gass under trykk vil bli kald når den slippes ut av flaska. NO2 har derfor 2 virkemåter, tilføre oksygen og kjøle - hvor kjølinga er hovedpoenget.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden du er så nøye på detaljer rundt motorrom temp så kan du stikke på Toyparts og kjøpe deg noe eksosbandasje.(500kr for 15m mot 1500kr eller noe på autodeler!) Smell det på manifold og lag deg til et metallrør mellom filter og gasspjeld om du ikke har og ta noe på det óg.

Neh, da lager jeg heller hull i panser og slenger på noen bakovervendte scoops a la Cossie eller lignende, slik at den varme luften i mottorrommet (som ikke bare kommer fra manifold) blir dyttet ut av panseret istedet - det ser bedre ut, kvitter seg med mer varme, og vil ikke ruste i stykker/sprekke manifolden slik eksosteip har en tendens til å gjøre. :thumb

Kan vel like godt kjøpe deg et grenrør når du først er igang, effekt og lyd til et par lapper
Grenrør hadde vært moro det, men for å få noe særlig ut av det så må jeg isåfall kvitte meg med katalysatoren eller skaffe race kat, og da blir det plutselig ikke så billig likevel - ville heller prioritert en vassere kam først.

 

 

 

Lag heller noe avskjerming. En kraftig nok vifte vil bruke mer enn den lille ekstra effekten du får av K&N kittet.. og da faller vel hele poenget bort??
Korrekt. Men jeg har for lengst gått vekk ifra vifteidéen og heller funnet et annet alternativ som vil være mye bedre uten å ta effekt fra motoren.

 

 

 

 

Da kan jeg forstå at du merker forskjell...
Så bra! :) Legger ut bilder fra installasjonen om noen få strakser, så hvis du vil se 'før' og 'etter' så ta en titt innom prosjekttråden min. :hello:

 

 

 

er visst ikkje alle manifoldar som tåle eksosbandasje, blir jævla hett (do'h) og det kan sprekke..

ikkje skyt meg om eg tar feil..

Du har helt rett.... :fatality: :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde aldri gadda å trimme den motoren :D

hadde bytt motor i staden for..

Neh, kommer nok ikke til å gjøre så mye med den motoren, kommer sikkert til å skifte ut Vectra'n neste høst så da spørs det hvor mye penger jeg gidder legge i den. Får se hva økonomien og fornuften tillater meg i høst og til våren... :blah:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er induction kittet installert i Vectra'n, så for de som ønsker å vite hva løsningen på problemet mitt er/blir så ta gjerne en tur innom prosjekttråden min og se på bildene av installasjonen der. Link finnes i signaturen min. :hello:

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, da lager jeg heller hull i panser og slenger på noen bakovervendte scoops a la Cossie eller lignende, slik at den varme luften i mottorrommet (som ikke bare kommer fra manifold) blir dyttet ut av panseret istedet - det ser bedre ut, kvitter seg med mer varme, og vil ikke ruste i stykker/sprekke manifolden slik eksosteip har en tendens til å gjøre. :thumb

 

Hvordan klarer du å få det til å se bedre ut? Da hadde jeg heller mekket noen spacere på panseret og holdt meg unna regn... Og eksosbandasje ser jo porno ut! Om en opel ohc manifold sprekker så tror jeg ikke du skal få problem med å få tak i en ny!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være , du har ikke en drit å hente på denne stdmotoren alikavel!

Rolf

Noen som har stått opp med feil fot idag ser jeg... Det er ikke alle som har som mål å trimme 500 hk vettu, og alle monner drar når det gjelder nettopp en sånn 'standard' motor. Alle motorer har på et eller annet tidspunkt vært 'standard' med mindre man bygger den selv fra grunnen, og det er langt ifra det jeg er ute etter her. :angry:

 

:sleeping

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsi min påstand du!;)

Hvilket bein jeg har stått opp med spiller ingen rolle , her er

du igang med masse styr med luft som ikke vil gi bedre resultater på din motor !

Det var kun det jeg ville frem til , ikke trimming ! :D

98 BMW 520i E39

93 Ford Scorpio Doch

71 FORD ESCORT MK1

Prosjekt tråd Mk1:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113534

post-18-1175839904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår