Gå til innhold

Regler ved bredding i forhold til BT??

Ranger emnet

234 16v

Anbefalte innlegg

Hvordan bredder bilen? Jeg vet om 2 bredda 240'er i norge, hvor hele bilen ble breiere. Den ene var delt ca midt på, og skjøta i ei remse på 5-10 cm. Den andre var bredda 3-4 cm på hver side, der var det "vannbrettet" som fikk gjennomgå... begge disse ble bygd i sverige og godkjent der...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begriper ikke hva felgbredden har å si! og etter det jeg har funnet ut i kjøretøyforskriftene er det de 2 "vanlige" tinga som gjelder, noen som VET noe annet?

*1, 10mm klaring rundt om overalt

2, ikke stikke utfor bua

Vi bor i norge... tanter uten lappen som styrer reglene vet du. Vi må bare leve med dem :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bredda min 242..ikke noe problem å få godkjent det.

eneste som er er hjulbredde...tror du skal argumentere godt for å få godkjent 11*18" for å si det sånn..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki forstår får bruke org 14" under godkjenning da:thumb

ja.. Er vel det beste.. Kan no ikke begynne å bry seg om at det er en halv meter inn til hjulet.. Kan jo og låne noen 8.5x18 super dtm og få godkjent de i vognkortet samtidig.. Bt klarer ikke å se det når 11" felgene står på bilen viss du en gang skal bli stoppa..

Maxis lånte seg hvertfall sånne felger, og kjører med 9,5X18 superstar nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo det man har spacere til:thumb

har jo også noen 17" som kan kombinere med org volvo spacere. Det vil jo ikke bli en halvmeter glippe da vil jo nesten være org glippe og da vil kansje ikke BT ikke bry seg....

takker for alle svar

Det hjelper ikke med spacere om dekkene må for langt UT for å få plass, med spacere vil jo bare sporvidden bli enda mer feil...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider