Gå til innhold

låv å fjerne hjulbrønn?

Ranger emnet

knopfler

Anbefalte innlegg

er det låv å fjerne hjulbrønn på en bil? skal bygges om i koffert for stereo.

Mvh Victor

Nei! Har ingenting med om det er påbudt med reservehjul eller ikke.

Om noen bryr seg på en eu-kontroll eller ikke er så som så. Men spør du hos biltilsynet så får du til svar at denne kan ikke fjernes grunnet bilen har selvbærende kaross, etc...

Fikk dette til svar selv for et år siden da jeg henvendte meg hos de da jeg ville godkjenne endel mods på et prosjekt jeg hadde. Hjalp ikke hvor mye stab stag og ekstra avstivinger jeg kunne komme med, vinkelkutteren skulle ikke brukes på noe i den ''bærende'' kontruksjonen.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Har ingenting med om det er påbudt med reservehjul eller ikke.

Om noen bryr seg på en eu-kontroll eller ikke er så som så. Men spør du hos biltilsynet så får du til svar at denne kan ikke fjernes grunnet bilen har selvbærende kaross, etc...

Fikk dette til svar selv for et år siden da jeg henvendte meg hos de da jeg ville godkjenne endel mods på et prosjekt jeg hadde. Hjalp ikke hvor mye stab stag og ekstra avstivinger jeg kunne komme med, vinkelkutteren skulle ikke brukes på noe i den ''bærende'' kontruksjonen.

bare til å la være og spør biltilsynet det ;) og er hjulbrønnen bærende på ALLE biler da?.....

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']bare til å la være og spør biltilsynet det ;) og er hjulbrønnen bærende på ALLE biler da?.....

Så dere har rørrammer på disse Bmw'ene deres da? nuvel...

Er ikke verre en å la være å si noe til noe biltilsyn, og ta vare på hjulbrønnen i tilfelle rottefelle det skulle være behov for å sveise den på igjen.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre en å la være å si noe til noe biltilsyn, og ta vare på hjulbrønnen i tilfelle rottefelle det skulle være behov for å sveise den på igjen.

om BF finner ut at man ikke har hjulbrønn, tror jeg ikke de ber deg sveise på den gamle hjulbrønnen igjen. Ikke om de sier først at det ikke er lov å sveise inn ny plate.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Her hadde jeg gjort det jeg skulle gjøre, å så ikke sagt noe til noen.. Tror nok det er større sjanse i å vinne 7 rette i lotto enn at dette blir oppdaga, så lenge det er bra gjort..

Såklart, ikke noe problem å få til en bra sveisejobb slik at det knapt merkes at det har vært hjulbrønn der.. men tror de vil bli mistenksomme om det kommer en (i mitt tilfelle) Mazda 626 UTEN hjulbrønn.. "neeei.. bilen er orginal den"

tror ikke de går på den men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, ikke noe problem å få til en bra sveisejobb slik at det knapt merkes at det har vært hjulbrønn der.. men tror de vil bli mistenksomme om det kommer en (i mitt tilfelle) Mazda 626 UTEN hjulbrønn.. "neeei.. bilen er orginal den"

tror ikke de går på den men..

Du kan jo ta den at "Den var slik da jeg kjøpte den".. Tviler på det hjelper deg om du havner i knipe da.. Men så skal du jo ikke på biltilsynet heller da, regner jeg med.. Det beste er å ha en "kompis" som eu-godkjenner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det låv å fjerne hjulbrønn på en bil? skal bygges om i koffert for stereo.

Mvh Victor

Mener du der reservehulet skal være på e-30?

Ikke no problem å lage til noe der....

Det er IKKE rammevange eller slikt du modder å da kan den skjæres ut og lages ny!

Legg ut ett bilde å en plan!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta den at "Den var slik da jeg kjøpte den".. Tviler på det hjelper deg om du havner i knipe da.. Men så skal du jo ikke på biltilsynet heller da, regner jeg med.. Det beste er å ha en "kompis" som eu-godkjenner.. :)

Vel.. jeg må på visning, da bilen har vært avskilta i mer enn 6 mnd til våren :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider