Gå til innhold

tikking i motor

Ranger emnet

magggi

Anbefalte innlegg

jeg slenger ikke dritt om audi motoren! audi femmeren er etter min mening noe av de beste som er produsert! jeg har heller aldri hatt en audi-firer.. det jeg snakker om er gammle audi 10 ventilere...2 uker etter ventilløfterne er skifte så tikker de igjen! det er bare sånn:)

Life's a bitch and then you die...

91 Audi Coupe Quattro 20v

x 86 Golf GTi 16v

x 89 Audi Coupe Quattro

x 87 Lada 1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slenger ikke dritt om audi motoren! audi femmeren er etter min mening noe av de beste som er produsert! jeg har heller aldri hatt en audi-firer.. det jeg snakker om er gammle audi 10 ventilere...2 uker etter ventilløfterne er skifte så tikker de igjen! det er bare sånn:)

Nei, det er ikke bare sånn! Kanskje på din bil, men det skal ikke være sånn, hverken på den eller andre 10v.

Motorutvalget til Audi er større enn den ene motoren du har under panseret på din Coupe... Du har sikkert en NG-motor? Jeg har og har hatt flere VW og Audi, da både firere og femmere. Og jo, toppene er like de, det samme er ventilløfterene! Om dine tkker uker etter at de er skiftet, da burde du kanskje få sjekket oljetrykket ditt. Du kan ha en bunnsil som er tett eller slitt oljepumpe. Oljefilteret kan være tett, enkelte filtre har ikke bypass ved tett filter! Eller kanskje du bruker feil olje? Om motoren tidligere har blitt kjørt på "drittolje" uten renseeffekt, kan oljekanalene til løfterene være kokset igjen. Shell Helix super(dårlig) 15W-40 er en slik olje! QMI innvendig motorvask kan hjelpe på problemet, og bytt til olje med god renseeffekt. Husk nytt filter ved hvert oljeskift.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider