Gå til innhold

Anlegg til Ascona

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Der ser det ut som at bilkjøpet går i boks kanskje neste uke engang :D og da er det selvfølgelig rett ut for å kjøpe anlegg. Etter å ha punga ut til bil, forsikringer og omregistrering og ymse blir det ikke veldig mye penger igjen til anlegg så jeg så meg ut dette her og lurte på om dette trøkker hardt og godt eller om dere vil anbefale noe annet til samme prisen:

http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1389&mds_session=aeb238a6959cf8dd6bcd1d75e9d36e85&

Det funker å sette de runde der i hattehylla?

Noen som veit om bagasjerommet i en ascona (bakvinduet sitter igjen når man åpner lokket-modell) strekker seg helt frem til seteryggene?

Veit det blir mye anbefalingsposter men alle har hver sine opplegg tydeligvis :)

Vil vel spørre om nye ting i samme threaden (altså denne) etter hvert som ting dukker opp.

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke kjøp mds! Det spiller dårligere enn hva det ser ut som og forsterkerne er svak og blir ødelakt etter en kort stund. IKKE å annbefale.

Det er et svenskt billigprodukt, akkurat som å kjøpe anlegg på europris i norge :D

- AUDI 100 quattro

x-BMW 320i m-tech -solgt

x-MB 230E 2.3l -spiker

x-MB 190E 2.0l -spiker

x-Opel Ascona C luxus -spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke... Men Jensen og MDS er ikke kjent for å være de mest solide merkene. Men for all del... Kan jo hende det er en grei start.

Og du bør nok ikke sette mellomtonene i hattehylla. De skal stå nærmere diskantene. Sett diskantene på dashbordet, og mellomtonene enten i døra, eller nede ved føttene, ved sparkepanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg jeg står over denne pakka :) Gidder ikke investere i no skikkelig dritt. Hva med den Jbl pakka med 12" rørsub til nesten samme pris? Alt fra JBL (forterker, hattehylle og sub)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen som vil spille høyt med mye trøkk noe som også gjelder i stua. Der har jeg et billig pyramid 12" kit fra brl.se som gir lyd og bass fra seg i massevis men ikke nødvendigvis i verdens beste kvalitet.

Samme vil jeg vel ha i bilen. Noe som tåler mye men om det er verdens klareste lyd også videre bryr jeg meg ikkeno om. Altså i bilen trenger jeg et anlegg som tåler litt bank og spiller grei nok lydd med mye trøkk og høyde.

Sitter no hattehyllehøytalere i bilen jeg skal kjøe fra før så jeg får se litt hvordan det blir. Kanskje det holder med sub. Får se får se =)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... så var det meg og han på ab bilstereocenter dah... ring han for pakkepriser! Han skaffer deg anlegg som er verdt det ass!!! Men min erfaring med MDS er ikke dårlig så lenge det funker!! En kamerat av meg kjøpte to ti tommere og putta det i dobbel lukka kasse og en sony ettellerannet forsterker... jeg må si det er de råeste ti tommerene jeg har hørt og det er ikke de første... men kvalitet er det ikke for her om dagen ble det dårlig kontakt i den lille kabelstumpen som går inn på selve elementet så den ene spiller bare når den vil...

Men de to små der spillte vaffal så jeg fikk pusteproblemer og det er det ingen ti tommere som har gjort med meg enda ass....

(Harald ab bilstereocenter: 45212552)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå at bilen allerede er utstyrt med denne cd spilleren http://www.vdodayton.com/index2.aspx?nid=6&cnn=CD_2803&color=red&status=n4 og et par hattehyllere pluss en 12" CW sub. :) :)

MEN Det er ingen forsterker!? Hvordan i alle dager kan lille cd spilleren drive alt og er det lett å legge til en forsterker og hvordan?

bonde

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider