Gå til innhold

Vennine trenger hjelp til russe-stereo.

Ranger emnet

Incognito

Anbefalte innlegg

Har ei vennine som er russ i år, og de trenger hjelp til bilstereo..

"Vi spør gutta som gikk elektro" sier hun da..

Derfor lurte jeg på om f.eks 4 stk.dynaBel-sub vil ha bra trøkk, nok til en russebil ?

De har ikke akkurat så store krav til hvor bra lyden skal være..

Om det funker, hvilken forsterker vil kunne dra de greit da ?

Er vel kanskje greit med en 2-kanaler og koble 2 elementer pr. utgang ?

Vil denne holde ?

eller må/burde man ha denne? (om den holder også da)

i det hele tatt, er noe av dette bra nok lyd i forhold til pengene man gir for det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elementene du linket til er "greie"(til den prisen) ikkje noke mer enn det. De spiller Halv-rent, halv-høgt og med litt trøkk... Bruktmarkedet er kanskje en grei plass å begynne å leite etter russeannlegg.

Sjøl om eg ikkje har så veldig stor peiling på dette med forsterkere, så ville eg ALDRI ha brukt 5k på en forsterker som skal drive såpass dårlige element. Det er i mine auger ganske så vekkasta peng.

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundmagus x-3100 ville ha passet flott som forsterker i en russebil...den er billig og bra. å driver det aller meste.

:thumb

Dynabel subbene tror jeg er mye for penga, så det er nok et godt valg. Ser mye kulere ut med 4 elementer enn f eks 1 element, selv om de kanskje kunne brukt 2laken på en 12" som spiller bedre og høyere enn 4 av de dynabelene du nevner.....

Men hva med resten av anlegget? Diskant, mellomtone osv tenkt på det?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en russebil så er det stortsett coax som gjelder, da gjerne i form av 6x9" da de gir mest trykk.

Rimelig standard oppsett til en russebil vil da være et sett 6x9" montert i dørene foran, drevet av spilleren og to sett bak i "varerommet" som drives av en forsterker. Og f.eks 2stk 12" eller 15" i stor trykkammer kasse.

Fusion EN-FR692, 2-veis 6x9" coax kr 599,- pr. par.

Fusion EN-AM6004, 4x50 watt RMS forsterker, kr 2399,-

Fusion EN-SW12ES, 12" bass med 4 ohm spole, kr 899,- pr.stk

Fusion EN-AM8001, 1x368 watt RMS forsterker, kr 1999,-

Earthquake AK4000, Kabelsett for oppkobling, kr 995,-

Totalt blir det kr 8988,-. Og her får du MYE god lyd for pengene.

Er budsjettet mindre så kan høyttalerne foran droppes (noe sikkert sjoføren setter pris på) og man kan velge å kjøre en 4-kanaler til å drive et sett 6x9" og én 15" bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider