soundboy Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Hei! Jeg lurer på om noen her har erfaring med denne spilleren XES-Z50 cd spilleren eller utstyrtet Sony Cdx-C90R + Xdp-4000X?? Bruker nå Sony ES (X1,C1,P1) , men har skaffet meg C90/4000x. Skal om kort tid bytte over til denne. (har samme software som i Z50, men med 4veis delingsfilter) Men har da noen spørsmål om XES-Z50 spilleren pga denne er favoritt hos meg:)) Siden denne spilleren har KUN 3veis delingsfilter (sub, mid , high) og hvis jeg ønsker å bruke hele 3veis frotnsettet mitt+ 4veis til sammen med subben. Hvordan skal man gjøre / koble dette? Regner med at man må vel bruke passivft delefilter til noen av høyttalerene til frontsettet mitt. I mitt tilfedlig er det DLS UP36 setter jeg har (diskant, 2,5" mellomtone, 6,5"midbass). Det orginale deleflter (3veis) til settet mitt har dette delings punket: 450Hz respektive 6,5Khz.. Deling i Z50 spilleren er følgene: 8.00 kHz 6.34 kHz 5.03 kHz 4.00 kHz 3.17 kHz 99 Hz 88 Hz 78 Hz Så hvordan skal man fikse dette "lille" problemet og utnyte XES-Z50 spilleren skikkelig? Håper på noen svar fra dere derf ute.. HIlsen Sony Fan.. Sony ES / C90R+XDP-4000X Soundstream DaVinci Limited Edition DLS UP36-A Ultimate Pro serie Rockford RFP-1212 Punch DVC Limited Edition Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet August 7, 2003 Rapporter Share Skrevet August 7, 2003 XES-Z50 er først og fremst tiltenkt det komplette XES anlegget som kun bruker to vegs frontsystem, så det er grunnen til at det er slikt. Utrolig teit gjort av Sony, men ikke så mye å gjør med det når en først har 3 vegs frontsett:) Eneste løsning for deg dersom du skal kjøre aktiv deling er å bruke eksterne delefilter og sette deling på spillern til 0dB. Da vil du bruke en kanal og innebygd filter til sub, en kanal til midbass med innebygd høypass (og eksternt lavpass) og den siste til mellomtone/diskant kun med ekstern deling. Hvorvidt du skal bruke midbass/mellomtone eller mellomtone/diskant på samme kanal avhenger om hva som fysisk står nærmest ilag pga innstilling av forsinkelse. Regner ikke med ekstern aktiv deling er noe problem for deg siden du har DaVinci? Husker ikke hva delefrekvenser en kan dele på men den er jo lagd for ett slikt oppsett med tre vegs i front... Hvor kjøpte du den foresten? Jeg hadde tidligere en av to norsk solgte DaVinci:) Men foresten... hadde det vært meg som hadde hatt en Z50 og en DaVinci så hadde jeg byttet ut frontsystemet med ett 2 vegs system og heller brokoblet 4 kanaler til 2 på DaVinci for å å fått mer effekt på mellomtone/midbass og benyttet den aktive delingen i spilleren. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg