Gå til innhold

Senking og godkjenning av 240

Ranger emnet

Larset

Anbefalte innlegg

Hello

Har satt på Lesjöfors 35mm og bilstein sport,hatt firehjulskontroll med justering.

Det jeg lurer på er, når jeg skulle bytte dempere bak merket jeg at fjæra ikke var presset mellom koppen og opphenget(?) (se bilde,disse var org støtdempere med 0 motstand.)

Hvis dette skulle oppstå hos BT kontroll,(ikke like mye men litt)vil de da ikke godkjenne senkinga?(noe jeg kan gjøre?)

jalla.jpg

Og er det noen som har navnet på disse felgene?

912188-bilde1-img_0028.jpg

På forhånd, takker for alle svar

Lars Erik :D

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eeehm.. Bakakseln henger jo ned når du jekker opp bilen.. skru på hjul, slipp ned du.. så skal du se at fjæra blir pressa!;)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem det der, samme på min 40mm senke fjærer, man før kontoll kan det være lurt å vask de litt så BT finner nr. som står på det skal stemme med TUV papiren.

Tror ikke de jekker opp bilen på BT... gjorde det ikke til meg

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit han sikkert, han er vell redd for at bt skal jekke opp bilen og henge seg opp i at fjørene henger løst.

Skal du gjøre noe med det må du ha kortere dempere.

fjæra bak er bare skrud nede ikkje oppe, som sikkert alle som har vore bort i dette veit:D

ser no ut til å vere riktig på bildet da:D

så trur ikkje han har noe å frykte

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme greiene på min så skulle være greit :)

det var forresten ille teit sted dem har trykka på dem nummera da.. har satt en bit med plast og teipa rundt så området er pent når EU er på tide, men alikevel så er det klønete å døtte trynet oppi og bak der for å se.. håper det går greit :)

.....hvis ikke får jeg flass.....

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit han sikkert, han er vell redd for at bt skal jekke opp bilen og henge seg opp i at fjørene henger løst.

Riktig,hørt mye rart om BT,satser på at de ikke henger seg opp i det.

Har kontroll på tirsdag,lurer på om jeg skal rulle noen teiprunder rundt TUV nr på fjærene.

Ingen som vet hva de felgene heter?? (volvo org felger.)

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda kan fortelle en del her om bt og lesjafors fjører hehe,

mannen på bt ville ikkje godkjenne dei pga eg hadde skreve ut godkjenninga på nettet:( tok meg en tlf til BCB, var første gang han hadde hør noen hadde problem med desse fjørene, og da har dei solgt mangen av dei, men skulle be bt om å ringe dei, og eg gjorde så da ville djevlen godkjenne dei hehe, men da hadde eg oxo frest litt til han og fortalt til han akkurat ka eg meinte til han om bt der, skal inn der i morgen og godkjenne turbo motoren og det skal bli spennandes:) har papirer fra volvo Norge nå så tenker dette skal gå fint:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider