Gå til innhold

info om golf 2 1.3 liter

Ranger emnet


Celica rules!

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 2 1.3i (1989) selv. Står 40kW i vognkortet. Motorrommet mitt ser veldig ut som fred_stian sitt.

 

Kanskje jeg burde lage en egen tråd, men jeg spør likevel:

 

Noen som vet hvor jeg kan finne guider til reparasjoner/feilsøking av denne modellen? Jeg har Haynes boka, men jeg står fast. Motoren fusker og jeg aner ikke lenger hva det kan være. Kanskje folk på forumet her har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett i en 268 kam og K&N filter i orginalboksen, og du har over 80 hk hvis motoren din er som den skal, enklere enn å bytte motor

Hvor får jeg kjøpt det da??

 

har et problem med motoren min! den fjusker i motbaker å innemellom på flåa noen som veit å hva det kan væra?? det mangler to ledninger på automat choken..kan det væra no med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt det da??

 

har et problem med motoren min! den fjusker i motbaker å innemellom på flåa noen som veit å hva det kan væra?? det mangler to ledninger på automat choken..kan det væra no med det??

 

Har du 89 modell har du ikke automat choke, du har innsprøytning.

 

Jeg skaffer bla kammer, kan skaffe på egne mål også.

 

Hvilken motor har du da? Rundt eller firkantet filter?

 

Ta bildet av motorrommet/kontakten og legg det ut

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fikset faktisk fuskinga idag. Da jeg bytta tenningskabler klarte jeg å snu fordelerlokket oppned for en stund sida. Det gjorde at den var litt løs og kunne vri seg og dermed kødde til tenningstidspunktet. Så utrolig hemma av meg. Den fuska før når det var vått, derfor kjøpte jeg nytt tenningssett.

 

Som sagt compaq: kanskje en ide å sjekke tenningssystemet. F.eks. bytte tenningskabler, fordelerlokk, rotor, tennplugger og evetuelt coilen. Se etter fuktighet eller overslag. Kjøp en Haynes bok, da klarer du å gjøre det meste selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G40t her på forumet har forresten et portet G40 innsug liggende. Dette er samme delenr som det orginale NZ innsuget

 

Her er linken http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136232

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ordna automat choken idag.. men det ble ikke no bedre..når den går på tomgang så byner den plutselig å fjuske å hele bilen rister som bare f*** så stopper den!! å når jeg kjører så er den helt fin ei lita stund så byner den å fjuske litt å plustelig så skyter'n fart igjen..:S noen som veit hva det kan væra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ordna automat choken idag.. men det ble ikke no bedre..når den går på tomgang så byner den plutselig å fjuske å hele bilen rister som bare f*** så stopper den!! å når jeg kjører så er den helt fin ei lita stund så byner den å fjuske litt å plustelig så skyter'n fart igjen..:S noen som veit hva det kan væra???

 

 

Nok en gang, du har ikke choke

 

Kan være rusk på tanken, dårlig bensinfilter

 

Har du sjekket tenningen?

 

Kan være tomgangs eller fullgass bryteren på gass-spjeldet som ikke funker som den skal.

 

Hvis det bare kommer når bilen er varm og du hr kjørt 10-20 min kan det være hallsenderen i fordeleren.

 

Start med å måle motstanden i den den blå vanntempsensoren som sitter på høyre side på hjørnet av blokka, ikke langt fra fordeleren. Den skal ha motstand på 2000-3000 ohm kald og 180-230 varm.

 

Så bytter du bensinfilter. Det sitter på passasjer siden bak, rett ved bakhjulet.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, du har ikke choke

 

Kan være rusk på tanken, dårlig bensinfilter

 

Har du sjekket tenningen?

 

Kan være tomgangs eller fullgass bryteren på gass-spjeldet som ikke funker som den skal.

 

Hvis det bare kommer når bilen er varm og du hr kjørt 10-20 min kan det være hallsenderen i fordeleren.

 

Start med å måle motstanden i den den blå vanntempsensoren som sitter på høyre side på hjørnet av blokka, ikke langt fra fordeleren. Den skal ha motstand på 2000-3000 ohm kald og 180-230 varm.

 

Så bytter du bensinfilter. Det sitter på passasjer siden bak, rett ved bakhjulet.

http://s85.photobucket.com/albums/k61/compaq_012/?action=view&current=hmm.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1 se på dette bildet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du tar av den går hjernen i servicemodus. Det er et must når du feks skal stille tennningen. Har du målt motstanden i føleren under denne kontakten som jeg forslo litt lenger opp her?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår