Gå til innhold

kjøpte mej ei 164 prosjekt:)B30Turbo Prosjekt 644hk.808nm.1,5bar ny innkjøpt

Ranger emnet

BUS_164

Anbefalte innlegg

He He ser at jeg bare må oppgradere turbo og div først som sist,

Hva gjør du i forhold til bakende/oppheng osv?

Få skrudd sammen fort som f.. spent på og se da det er potensiale for enda mere i denne motoren.

Finni:hello:

hehe..ja trur turboèn din er en storbegrensning, når denne ej har begrenser effekten til 644hk.. ka mål det var på turboèn din? A/R?

til å bjønde me blir det sveist orginalaksel me 4.30:1 utveksling..skal kjøre på 0.7bar til å bjønde me for å venne meg til effekten og pga. bakaksel, har ca.421hk på 0,7bar.. men etter vert er planen ford 9" bakaksling opphengt i 4link, større hjulhus mm.. for å prøve å få bra feste me 644hk:)

ja skal gjer det når eg kjem heim fra sjøen, du får få ferdig din 164turbo også så vi kankje kan kjøre ilag i sommer..ha vore gromt me 2stk. volvo 164 m/B30 turbo på rudskogen i sommer:-D

ja simon meinte det var muligheter for ca.850hk. me rette turboèn, men trur eg beholder den slik..blir mindre å mindre holdbart til meir en teke ut..

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått to turboer i hus nå som monner en del, Borg warner shcwitzer S300 egg .et skal brukes sammen med en eaton kommpressor på en 234 motor jeg holder på med mens det andre antageligvis havner på nye B30 jeg holder på med.

Voksne egg.

16ventiler003.jpg

16ventiler004.jpg

Vi skal nok få kjørt litt sammen på sensommeren tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått to turboer i hus nå som monner en del, Borg warner shcwitzer S300 egg .et skal brukes sammen med en eaton kommpressor på en 234 motor jeg holder på med mens det andre antageligvis havner på nye B30 jeg holder på med.

Voksne egg.

16ventiler003.jpg

16ventiler004.jpg

Vi skal nok få kjørt litt sammen på sensommeren tenker jeg.

ser no ut som noken gromme turboa ditta:) du skal kjøre noke lignande "Hilmarsson-patent" på B234 motoren?

har du mål og tekniskinfo på turboane?

ja vi får satse på at eg blir ferdig til sommeren.. fekk vete istad at eg mest sansynlig må stå 4uker ekstra på sjøen, so kommer ikkje heim på sirka 5veker.. men får satse på eg får gjort en del når eg først kommer heim:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra du starta opp igjen denna tråden.. blir grom med nye motoren! du må slenge opp fleire bilder frå arbeidet!!

takk for din respons:) ja har en del bilder av det som er gjort til nå..som ej kan legge ut en dag..men ser ut til at ej må verre på sjøen 5veke til, så blir ikkje så mykje oppdateringer før den tid:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en hilmerson løsning på 234 motoren ja, må ha en liten kompressor for og skuffe igang turboen.

Er stort eksoshus på den så jeg satser på kvasse kammer med en del overlapp og ca 0,5 bar kompressorlad så vi ikke får laddetrykk så sinnsykt seint.

Har en kompressor på handa til B30 også, så hvis vi får dette til og funke bra så kanskje jeg prøver dobbel oppsett på den nye B30 også.

Hjem fra sjøen og skru sammen no.

Ps vet du hvor smadra bilen til marmander ble i krasjen?

Om resten av driverket ,felger og bremser berget??

Finni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en hilmerson løsning på 234 motoren ja, må ha en liten kompressor for og skuffe igang turboen.

Er stort eksoshus på den så jeg satser på kvasse kammer med en del overlapp og ca 0,5 bar kompressorlad så vi ikke får laddetrykk så sinnsykt seint.

Har en kompressor på handa til B30 også, så hvis vi får dette til og funke bra så kanskje jeg prøver dobbel oppsett på den nye B30 også.

Hjem fra sjøen og skru sammen no.

Ps vet du hvor smadra bilen til marmander ble i krasjen?

Om resten av driverket ,felger og bremser berget??

Finni.

hilmerson hadde 0.8bar ladd på tomgang:) det sjer i trondheim forstår ej..fe du kompressor/turbo oppsett på den nye B30èn vilkje ej ha sjans me mi 164.. å du har fordel av å ha god kontakt me tore topplokk, han kan vel porte den ultimate b30turbo toppen? eller er han berre sterk på sugmotor-topper?

ja blir det om 5veker:)

ja karosseriet var ureparerbart:( men driverk, felger og bremser var ok..men alt det som var igjen av bilen etter eg kjøpte motor/gear-pakken, blei solgt til en kar i svergie for 80000SKR.. var mykje gromme dyre deler der som trakk opp prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

den motoren er rå, hadde en større leteaksjon på nettet her for noen uker siden for å finne ut hvem som kjøpte den, da havnet jeg på den ørsta +++ gatebil forumet, å måtte regge meg der. fint å se du har tråd her oxo, merkelig at jeg ikke sjekket her først, men det tenkte jeg ikke på.

uansett, rått prosjekt, gleder meg til å se bilder og FILM!

fra nå av skal jeg følge med her. Stå på!!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
den motoren er rå, hadde en større leteaksjon på nettet her for noen uker siden for å finne ut hvem som kjøpte den, da havnet jeg på den ørsta +++ gatebil forumet, å måtte regge meg der. fint å se du har tråd her oxo, merkelig at jeg ikke sjekket her først, men det tenkte jeg ikke på.

uansett, rått prosjekt, gleder meg til å se bilder og FILM!

fra nå av skal jeg følge med her. Stå på!!

arti å høre at du har leita etter vor motoren blei av:) ja bilder å film kommer ettervert som det blir gjort noke som er presentabelt..har vore på sjøen sida 10desember, så har ikkje sjedd noke på en stund..kommer heim 29.januar slik det ser ut no og då blir det uti garasja og endelig få gjort noke me prosjektet igjen:afro men blir vel ca. vekk på sjøen annakvar måne fremover..så blir berre anna kvar måne det blir oppdateringer her..men håper å bli ferdig til sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

på tide me litt opdatering tenker ej..har gått me mykje tid etter ej kom heim å lage til bilen til dama før eu-godkjenning..men er nå tilbake til 164a:) fekk motoren nedi bilen i dag:) legger ut litt bilder istaden for å skravle for mykje:p

100_0081.jpg

100_0082.jpg

100_0083.jpg

100_0084.jpg

100_0085.jpg

100_0086.jpg

100_0087.jpg

101_3064.jpg

101_3065.jpg

101_3066.jpg

101_3068.jpg

101_3073.jpg

101_3069.jpg

101_3074.jpg

101_3072.jpg

101_3070.jpg

101_3071.jpg

101_3075.jpg

101_3077.jpg

101_3078.jpg

101_3079.jpg

101_3080.jpg

101_3081.jpg

101_3082.jpg

101_3083.jpg

101_3084.jpg

101_3097.jpg

101_3085.jpg

101_3088.jpg

101_3086.jpg

101_3087.jpg

101_3089.jpg

101_3090.jpg

101_3093.jpg

101_3094.jpg

101_3095.jpg

101_3096.jpg

101_3098.jpg

101_3099.jpg

101_3100.jpg

så langt he ej komt nå, kommer mer opdateringer når ej har fått gjort meir:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser no jevvligt bra ut ditte bus!!

Måtte nesten berre :wank når ej såg motoren nedi..hehe..

Heime lenge no da? Må sjå om det ikkje blir å ta sej en tur innover no når eiksund sambandet opna:peace:

takk for det:)

hehe..so du me måtte:wank det also..:p

trur ej blir heime iallefall 4veke til, drive å venta på 2.maskinist papira no:)

ja det må du gjer..blir mykje kjekare no når eiksund sambande opna.. går no fort å ta sej en bilfest til hareid me då:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, sinnsyk passform på grenrør og innsug.

Bestemt meg for og bygge helt ny motor og grenrør og innsug jeg også. Blir nok og kopiere en del ifra det du har der.

Har sammlet mesteparten av bitene jeg trenger til bunndel,nytt spjellhus og større turbo.

Kan jo ikke være noe dårligere jeg he he.

Gi gass no så vi kan ha et lite turbo 164 møte på sensommeren.

Får en liten pjokk jeg i mai,juni så det blir nok en liten pause i bygginga i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, sinnsyk passform på grenrør og innsug.

Bestemt meg for og bygge helt ny motor og grenrør og innsug jeg også. Blir nok og kopiere en del ifra det du har der.

Har sammlet mesteparten av bitene jeg trenger til bunndel,nytt spjellhus og større turbo.

Kan jo ikke være noe dårligere jeg he he.

Gi gass no så vi kan ha et lite turbo 164 møte på sensommeren.

Får en liten pjokk jeg i mai,juni så det blir nok en liten pause i bygginga i sommer.

jepp er utrulig bra passform på det, skal bli spennende å sjå kor bra resten passer:)

ja det må du gjer, simon`s tråder har no mykje bra bilder på korleis ting er bygt.. hmm..er no stor fare for at din B30 blir sprekere da:) må til me meir oppdateringer ej da:p hehe

ja er det som er målet, så får ej håpe ting går smertefritt uten alt for mykje motgang.. hadde vore arti me et lite 164 turbo møte:)

må gratulere:) blir kjekt det..blir ikkje so mykje tid til bil da fremover etter han he komt til verden..fe ta å få dej "rekaro-barnesete" i 164a då;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det:)

hehe..so du me måtte:wank det also..:p

trur ej blir heime iallefall 4veke til, drive å venta på 2.maskinist papira no:)

ja det må du gjer..blir mykje kjekare no når eiksund sambande opna.. går no fort å ta sej en bilfest til hareid me då:)

fekk tlf i helga og ferd vist på sjøen no på tysdag og blir vekke i 2måna, men skal sjå om ej fe opp gearkassa i morga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider