Gå til innhold

compomotive

Ranger emnet


go-by

Anbefalte innlegg

Jeg lurer ikke på det, men ettersom det ikke finnes papirer på comp felger så skulle jeg bare si ifra at jeg tror bollocks fikk stemplet det inn i vognkortet UTEN TÜV papirer. Sa det bare av den enkle grunn at du skulle se mer positivt på det å få godkjent bilen din med dine compomotive felger. Men beklager hvis det såret deg, virkelig :wonder:

 

 

Ja blei meget lei meg, sitter å griner i tastaturet.:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg nevnte også at folk har gått på BT med kun en felg og fått godkjent det i vognkortet. Les alt, ikke bare det du selv vil.

 

 

Har lest alt, men å få det godkjent med en løs felg kan eg berre glømme her på BT, de er litt nazi her. Litt vanskelig å sjekke klaring med ett løst hjul.

 

Og om folk tror ting er noe heilt annet en svar frå noen som veit. Er litt for mange som tror de veit ting her på forumet, derfor er eg litt skeptisk. (ikkje meint til deg, men generelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alt, men å få det godkjent med en løs felg kan eg berre glømme her på BT, de er litt nazi her. Litt vanskelig å sjekke klaring med ett løst hjul.

 

Og om folk tror ting er noe heilt annet en svar frå noen som veit. Er litt for mange som tror de veit ting her på forumet, derfor er eg litt skeptisk. (ikkje meint til deg, men generelt)

 

Nei, jeg har ikke gjort det selv, men bare leste om en som hadde gjort det uten noen problemer. Lykke til iallefall, det er fine felger.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke gjort det selv, men bare leste om en som hadde gjort det uten noen problemer. Lykke til iallefall, det er fine felger.

 

Takk. Gjør ikkje meg noe om eg må på med stålfelger og ta ein tur på BT vist eg skulle bli stoppa, men er jo greit å ha de i vognkortet vist det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine er 18 inpress, men 25 er nok orginalt...

 

Eg og meinte det var 25 som var orginal, men var ikkje sikker. Mine har ET15 men det skulle vell gå innafor

Kode YV1 D7 – Sporvidde 240:

Største tillatte sporvidde for alle modeller i 240 serien er på 1440 med mer foran og 1370 mm bak, som

tilsvarer en innpressing (offset) på 12,5 mm (original sporvidde er 1420, resp. 1350 mm med 25 mm

offset). Dette gjelder 14", 15" og 16" felgdiameter.

Dekkdimensjon og felgbredde må velges slik at det under alle forhold er minimum 10 mm klaring til

skjermer, bremseslanger, styreledd osv.

Alternative dekk skal ligge innenfor ± 5 % av standard rulleomkrets, og oppfylle gjeldende krav til

hastighet og belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for å vere frekk, men i en tråd om godkjenning av compomotive felger er det nokså unteressant for meg om speedline, eiker eller noen andre felger er godkjent. Vist du lurer på det kan du jo lage en tråd om det.

Speedline er også en motorsport felg uten tuv...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 serien har både 20 og 25mm innpress orginalt...

 

5 x 14" har ET25, og alle felger som er 5,5" eller bredere har ET20

så 240 er godkjent helt ned i ET 12,5.

NB! ikke sammenlign med stålfelger ifra 740 (14") de har nemlig ET25 på 5,5".

Trenger ikke TUV godkjenning. Tror det er TUV stort sett bare på tysk produserte felger, og tyskland har knapt nok hørt om 240....

8x18" compomotive burde være null problem å få godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da drar du til et annet biltilsyn...

 

Trur ikkje det, Blir ikkje noe godkjenning før til våren og da har de sikkert glemt hva krav de hadde. Var vel 3stk. som sa de ikkje hadde peiling og 1 som etter mye tenking bestemte seg for at eg måtte ha dokumentasjon på at felgene er sterke nok.....

Snakka med avdelings sjef(eller hva det heiter) ved det lokale biltilsynet når han hadde bilen sin på EU-kontroll hos oss, og han sa at han ikkje hadde så mye peiling på slikt (felger, trimming o.l), men at på vestlandet var det BT i haugesund som hadde med det og gjøre. Så da er det vel berre å ringe Haugesund vist dei fortsatt er i tvil her når eg skal godkjenne til våren.

 

Jævlig irriterende at ikkje de kan lære seg de lover, regler og krav som gjelder. I slike saker får du stort sett forskjellig svar alt etter hvem du spør og på hvilket BT du snakker med.:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikkje det, Blir ikkje noe godkjenning før til våren og da har de sikkert glemt hva krav de hadde. Var vel 3stk. som sa de ikkje hadde peiling og 1 som etter mye tenking bestemte seg for at eg måtte ha dokumentasjon på at felgene er sterke nok.....

Snakka med avdelings sjef(eller hva det heiter) ved det lokale biltilsynet når han hadde bilen sin på EU-kontroll hos oss, og han sa at han ikkje hadde så mye peiling på slikt (felger, trimming o.l), men at på vestlandet var det BT i haugesund som hadde med det og gjøre. Så da er det vel berre å ringe Haugesund vist dei fortsatt er i tvil her når eg skal godkjenne til våren.

 

Jævlig irriterende at ikkje de kan lære seg de lover, regler og krav som gjelder. I slike saker får du stort sett forskjellig svar alt etter hvem du spør og på hvilket BT du snakker med.:angry:

 

Haha! Compomotive felga er jo blant de mest solide felgene du kan sette på en bil jo! :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår