go-by Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Jeg lurer ikke på det, men ettersom det ikke finnes papirer på comp felger så skulle jeg bare si ifra at jeg tror bollocks fikk stemplet det inn i vognkortet UTEN TÜV papirer. Sa det bare av den enkle grunn at du skulle se mer positivt på det å få godkjent bilen din med dine compomotive felger. Men beklager hvis det såret deg, virkelig :wonder: Ja blei meget lei meg, sitter å griner i tastaturet.:hug: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Ja blei meget lei meg, sitter å griner i tastaturet.:hug: Skjønner, skjønner ;) Sånt skjer. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Jeg nevnte også at folk har gått på BT med kun en felg og fått godkjent det i vognkortet. Les alt, ikke bare det du selv vil. Har lest alt, men å få det godkjent med en løs felg kan eg berre glømme her på BT, de er litt nazi her. Litt vanskelig å sjekke klaring med ett løst hjul. Og om folk tror ting er noe heilt annet en svar frå noen som veit. Er litt for mange som tror de veit ting her på forumet, derfor er eg litt skeptisk. (ikkje meint til deg, men generelt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Har lest alt, men å få det godkjent med en løs felg kan eg berre glømme her på BT, de er litt nazi her. Litt vanskelig å sjekke klaring med ett løst hjul. Og om folk tror ting er noe heilt annet en svar frå noen som veit. Er litt for mange som tror de veit ting her på forumet, derfor er eg litt skeptisk. (ikkje meint til deg, men generelt) Nei, jeg har ikke gjort det selv, men bare leste om en som hadde gjort det uten noen problemer. Lykke til iallefall, det er fine felger. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Hva er orginalt, ET20 eller ET25? mine er 18 inpress, men 25 er nok orginalt... Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Nei, jeg har ikke gjort det selv, men bare leste om en som hadde gjort det uten noen problemer. Lykke til iallefall, det er fine felger. Takk. Gjør ikkje meg noe om eg må på med stålfelger og ta ein tur på BT vist eg skulle bli stoppa, men er jo greit å ha de i vognkortet vist det er mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Takk. Gjør ikkje meg noe om eg må på med stålfelger og ta ein tur på BT vist eg skulle bli stoppa, men er jo greit å ha de i vognkortet vist det er mulig. Jepp, ikke noe som er bedre enn å ha alt på den rene siden. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 mine er 18 inpress, men 25 er nok orginalt... Eg og meinte det var 25 som var orginal, men var ikkje sikker. Mine har ET15 men det skulle vell gå innafor Kode YV1 D7 – Sporvidde 240:Største tillatte sporvidde for alle modeller i 240 serien er på 1440 med mer foran og 1370 mm bak, som tilsvarer en innpressing (offset) på 12,5 mm (original sporvidde er 1420, resp. 1350 mm med 25 mm offset). Dette gjelder 14", 15" og 16" felgdiameter. Dekkdimensjon og felgbredde må velges slik at det under alle forhold er minimum 10 mm klaring til skjermer, bremseslanger, styreledd osv. Alternative dekk skal ligge innenfor ± 5 % av standard rulleomkrets, og oppfylle gjeldende krav til hastighet og belastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Ikkje for å vere frekk, men i en tråd om godkjenning av compomotive felger er det nokså unteressant for meg om speedline, eiker eller noen andre felger er godkjent. Vist du lurer på det kan du jo lage en tråd om det. Speedline er også en motorsport felg uten tuv... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Speedline er også en motorsport felg uten tuv... Var det jeg også trodde.. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 240 serien har både 20 og 25mm innpress orginalt... 5 x 14" har ET25, og alle felger som er 5,5" eller bredere har ET20 så 240 er godkjent helt ned i ET 12,5. NB! ikke sammenlign med stålfelger ifra 740 (14") de har nemlig ET25 på 5,5". Trenger ikke TUV godkjenning. Tror det er TUV stort sett bare på tysk produserte felger, og tyskland har knapt nok hørt om 240.... 8x18" compomotive burde være null problem å få godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 BT ville ha dokumentasjon på at felgen var solid nok.....:hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 BT ville ha dokumentasjon på at felgen var solid nok.....:hvaskjera da drar du til et annet biltilsyn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet September 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 da drar du til et annet biltilsyn... Trur ikkje det, Blir ikkje noe godkjenning før til våren og da har de sikkert glemt hva krav de hadde. Var vel 3stk. som sa de ikkje hadde peiling og 1 som etter mye tenking bestemte seg for at eg måtte ha dokumentasjon på at felgene er sterke nok..... Snakka med avdelings sjef(eller hva det heiter) ved det lokale biltilsynet når han hadde bilen sin på EU-kontroll hos oss, og han sa at han ikkje hadde så mye peiling på slikt (felger, trimming o.l), men at på vestlandet var det BT i haugesund som hadde med det og gjøre. Så da er det vel berre å ringe Haugesund vist dei fortsatt er i tvil her når eg skal godkjenne til våren. Jævlig irriterende at ikkje de kan lære seg de lover, regler og krav som gjelder. I slike saker får du stort sett forskjellig svar alt etter hvem du spør og på hvilket BT du snakker med.:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Trur ikkje det, Blir ikkje noe godkjenning før til våren og da har de sikkert glemt hva krav de hadde. Var vel 3stk. som sa de ikkje hadde peiling og 1 som etter mye tenking bestemte seg for at eg måtte ha dokumentasjon på at felgene er sterke nok.....Snakka med avdelings sjef(eller hva det heiter) ved det lokale biltilsynet når han hadde bilen sin på EU-kontroll hos oss, og han sa at han ikkje hadde så mye peiling på slikt (felger, trimming o.l), men at på vestlandet var det BT i haugesund som hadde med det og gjøre. Så da er det vel berre å ringe Haugesund vist dei fortsatt er i tvil her når eg skal godkjenne til våren. Jævlig irriterende at ikkje de kan lære seg de lover, regler og krav som gjelder. I slike saker får du stort sett forskjellig svar alt etter hvem du spør og på hvilket BT du snakker med.:angry: Haha! Compomotive felga er jo blant de mest solide felgene du kan sette på en bil jo! :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg