Gå til innhold

ca. straff på utforkjøring*?

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Dette skjedde med meg og 740'n i vinter

villmann.jpg

Politiet kom med en gang, og maste om hvordan det skjedde, om jeg hadde drukket osv osv.. Jeg fortalte at jeg fikk sleng på sleden etter et lite gasspådrag pga at veien var såpeglatt, og derfor klarte å krølle den rundt et tre. De måtte se lappen min, og jeg så ikke noe mere til den den kvelden. Skrev heller ikke under på noe eller godtok noe som helst.

Morgenen etter ringte jeg ned til politistasjonen og klagde og maste om å få lappen igjen ettersom jeg "ikke hadde gjort noe galt". Han spurte da om jeg kunne komme ned til avhør, og der satt jeg og hadde en veldig hyggelig samtale med en politimann. Han trodde på meg at dette faktisk var et uhell slik jeg hadde beskrevet det, ikke som følge av "villmannskjøring". Han ringte politiadvokaten, og etter over en time der inne gikk jeg ut igjen me lappen i hånda :)

Han fortalte meg at han var i tvil om jeg fikk bot eller ikke, men det gikk bare en liten stund før jeg fikk brev i posten om at "saken var henlagt pga bevisets stilling" :)

" Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg vært til politiet og prøvd å vinne en håpløs kamp :p og det jeg lærte ut av dette er:

MAN vil miste lappen om man kjører utfor... dette er uungåelig, så om du kjører utfor med en lekebil... fjern skilta, og skiltet i torpedo'n og løp! :)

Og for det som har blitt sagt her:

Ny oppkjøring om man har mistet lappen i 6mnd: nei nei nei, dette er bare for de som IKKE har prøvetid, for de som er i prøvetid så MÅ du kjøre opp + teori som bare pokker... ingen flukt her

Hørte ikke fra politiet, saken henlagt/ bare bot, men 3 uker inndragelse: såklart så nekter man på samtykelsen av inndragelse på kortet, for da må politiet finne bevis etc på 3 uker så de kan starte en sak ut av dette, MEN om de greier dette så har du bot+inndragelse+saksomkostninger på ca. 3-5k.+DU FÅR EN DOM PÅ DEG. Så forelegg gjør at du ikke får en dom, og alt går lett for seg. Så dere som fikk lappen tilbake etter 3 uker... dere veit ikke hvor utrolig heldige dere var... dette skjer ca. 4% av sakene..politiet VIL bruke deg til å statuere eksempel, så de slipper deg ikke så fort unna, så etter du har fått tilbake lappen etter de 3 ukene, så er du enda ikke sikkra.. de kan ta deg til en sak og da er du ute på tynn is...

det som hendte meg:

4 mnd inndragelse.

5k i bot

MEN får lov til å ta førerprøve og teori når jeg vil.. +øvelsekjøre :D

så nå vet dere som leser litt anng. utforkjøring - straff om du enda er i prøveperioden.. ;O

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider