Gå til innhold

960 -95 eller 940 forstilling?

Ranger emnet


oddeee

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan jo bytte til forstilling fra en 142. bare korte den inn. så kan dere ha på 1m bred kant på hver felg.

 

 

vær nå litt realistisk gutter..har dere så utfoldende kjørestil at 940 forstillinga ikke er bra nok,er nok heller løsningen å kjøpe en helt annen bil.

 

skal man så absolutt ha på 850 felger er det ikke livsfarlig å kjøre med spacere heller.

 

eneste positive med den nye forstillinga er at man kan løsne fjærbeinet slik at navet med bremser osv sitter igjenn.

 

å begynne å kappe og sveise på rammevangene for å få dit en mindre kurant(etter min mening) forstilling må vel være bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi at?

 

fordi at da kan man sette på de felgene man vil ha på.

enkelt og greit.

 

 

en her oppe i trøndelag holder på å bygge om til 940 forstilling og stiv aksling på en nytype 965.

kan ikke være mer enig.

 

kjøper jeg en så ny 960 en gang er det uten tvil noe jeg kommer til å gjøre.

bort med multilink og den breie forstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det jeg leser en gang....

Hvem er så idiot å slenger over en stiv aksel på en bil som ikke har dette orginalt? Det er jo som å skyte seg selv i beinet før man løper maraton.

Gutter spørr om hvordan få best mulig veigrep her. 960 forstilling. og JO! man får masse fine foringer å stag til denne også. Tull å si noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det jeg leser en gang....

Hvem er så idiot å slenger over en stiv aksel på en bil som ikke har dette orginalt? Det er jo som å skyte seg selv i beinet før man løper maraton.

Gutter spørr om hvordan få best mulig veigrep her. 960 forstilling. og JO! man får masse fine foringer å stag til denne også. Tull å si noe annet

 

 

Jeg har gjort dette 2 ganger,så da er jeg en idiot?:iconsm

Har hatt 2 stk 960er som jeg bytta til stiv aksling på,angret ikke et sekund.

Var såå glad da det kom en IDIOT og betalte penger for multilinken til og med.

Den jævla multilinken var det bare prakk med,spiste opp dekka mine,var vinglete å kjøre osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste opp dekk og var vinglete å kjøre med ja. men gutten min. da har vi en deal hvis du skaffer meg 960 hjuloppheng bak og forran så får du mitt fra 940n. har 2 bakaksler du kan få med da. Jeg er dritt lei å kjøre med hjuloppheng som en volvo 142 har. Var et helvette å komme fra bmw til volvo igjen.. feller en tåre når jeg ser under bilen. 1996 og stivbakaksel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiste opp dekk og var vinglete å kjøre med ja. men gutten min. da har vi en deal hvis du skaffer meg 960 hjuloppheng bak og forran så får du mitt fra 940n. har 2 bakaksler du kan få med da. Jeg er dritt lei å kjøre med hjuloppheng som en volvo 142 har. Var et helvette å komme fra bmw til volvo igjen.. feller en tåre når jeg ser under bilen. 1996 og stivbakaksel :(

 

 

jepp,å få den senket skikkelig å samtidig god å kjøre var vanskelig å få til gitt.

det med bilsteindempere osv.med stiv aksling hadde det ikke vært noe problem.

tror faktisk jeg til og med har kastet en eller 2 multilinkakslinger,det kommer

jeg til å fortsette med også.

 

kan legge til en sak til en bekjent nylig var å opplyste med om da.Til 240

og volvo ellers får en kjøpt det meste av deler hos den lokale bilrekvisitasjappa som uorginale deler.

 

men til 960 95- finnes det ikke forstillingsdeler uorginalt,så allt må kjøpes hos volvo.og det KOSTER noen kroner.

 

 

anyway,jeg anbefaler IKKE å bytte forstilling eller bakaksling om en har stiv aksling og tilhørende forstilling ifra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. vart en hefti diskusjon d her.. hehe.. :) så d er alså ingen fordeler med 960 forstillinga? annet en at man slipper å bruke spacere?

men må si d at multilinken er mye mer behagli å kjøre med, å får vell en del bedre veigrep også med multilinken. føler d min bil vogger pga den stive bakakselen (på litt ulent tereng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,å få den senket skikkelig å samtidig god å kjøre var vanskelig å få til gitt.

det med bilsteindempere osv.med stiv aksling hadde det ikke vært noe problem.

tror faktisk jeg til og med har kastet en eller 2 multilinkakslinger,det kommer

jeg til å fortsette med også.

 

kan legge til en sak til en bekjent nylig var å opplyste med om da.Til 240

og volvo ellers får en kjøpt det meste av deler hos den lokale bilrekvisitasjappa som uorginale deler.

 

men til 960 95- finnes det ikke forstillingsdeler uorginalt,så allt må kjøpes hos volvo.og det KOSTER noen kroner.

 

 

anyway,jeg anbefaler IKKE å bytte forstilling eller bakaksling om en har stiv aksling og tilhørende forstilling ifra før.

 

Jeg anbefaller. man får bilstein til disse også. man får foringer i alle varianter. er jo 960 krenghemmere mange bytter til på 940 også. Skal du ha veigrep så bytt til 960 for og bakstilling. Det å anbefalle noen å kjøpe stiv aksel er som å anbefalle folk å kjøpe 940 isteden for 960 :)

ikke at jeg kjenner deg maxis, men de eneste jeg kjenner som anbefaller det samme som deg er rægere. ( + folk som skla ha stripe bil , stiv aksel best der, ikke ellers).

oddee, for bilverdens skyld, så bytt til 960 hjuloppheng. så slepper du bli frakjørt av bmw 316 i svingene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. vart en hefti diskusjon d her.. hehe.. :) så d er alså ingen fordeler med 960 forstillinga? annet en at man slipper å bruke spacere?

men må si d at multilinken er mye mer behagli å kjøre med, å får vell en del bedre veigrep også med multilinken. føler d min bil vogger pga den stive bakakselen (på litt ulent tereng)

multilink er SEFF mye bedre konfor. veigrepet er jo fantastisk på de i forhold til stivbakaksel. Du har kanskje opplevd at det er en dump i veien i en krap sving å høyrebakhjul treffer dette. og vips så har du flyttet bilen 20cm den veien tyngdekraften vil ha deg. sånt slipper du med multilink ( hvis du ikke har 200 gjennom rundkjøringene seff). å det er ingen problem med senking etc. justerings muligheter er heller ingen problem på forstilling. husker ikke hva man bytter men volvo har hvertfall 2-3 forskjellige " armer " man får kjøpt i forskjellige lengder. gidder ikke gå inn i vadis å sjekke ut dette nå! nå er det helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krishell:

Du.. hvis det er så myye bedre med 960 forrstilling, hvem vinkler er mye bedre på 960`n enn på 940`n?

 

Drit i begge to sier jeg, bygg om fjærbeinstårnet og bytt til coilovers med justering i hode og ræva!

Du er DUM om du bygger om til 960 forstilling, koster mye mere enn du får igjenn..

Skal du ha kjøreegenskaper i en bestefar bil må du ha u-orginal hardcore deler.. det koster uansett

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krishell:

Du.. hvis det er så myye bedre med 960 forrstilling, hvem vinkler er mye bedre på 960`n enn på 940`n?

 

Drit i begge to sier jeg, bygg om fjærbeinstårnet og bytt til coilovers med justering i hode og ræva!

Du er DUM om du bygger om til 960 forstilling, koster mye mere enn du får igjenn..

Skal du ha kjøreegenskaper i en bestefar bil må du ha u-orginal hardcore deler.. det koster uansett

Bygginga og vekt på deler. Er MYE bedre å kjøre en bil med nyere 960 forstillign en 940. Sjekk vadis for mer svar. Vet bare den er bedre. merkes så utrolig godt :)

maxis: For oss som faktisk er litt ungdomlige og vil ha litt sportslige biler som ligger bra på veien så kan man ikke ha fattigmans utgaven av 900 serien sin forstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår