Gå til innhold

960 -95 eller 940 forstilling?

Ranger emnet


oddeee

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta en så enkel ting som utvalg i fjærer og dempere?

dekkslitasje ved real senking?

utvalget i differ?

vedlikehold/bytting av deler vs pris?

mulighet for montering av hjul?

 

Den gammle multilinken er den jeg misliker minst,pga spiralfjærer og bredde...

- Fjærer/dempere går man for coilover. Samme bør du på stiv aksel, hvis du ikke foretrekker en bil som er helt idiot å kjøre da...

 

- real senking? Mener du da å senke bilen helt nedpå asfalten? Idioti spør du meg. Med senkinga som jeg har på min, ligger alle målene innenfor toleransene.

 

- Kan bruke en hvilken som helst diff som passer 1031, men må lage nye huber.

 

- Vedlikehold/bytting av deler. Er 5- 6 tusen for både deler og arbeid på Volvo for å bytte alle foringene i bakstillinga. Også kan du kjøre 250 - 300 tusen før neste gang du gjør det. Blir ikke så mye pr. kilometer da...

 

- Kjører 8,5 x 18 på min. Med costum felger, så passer ihvertfall 9 tom felg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE=s90r]- Fjærer/dempere går man for coilover. Samme bør du på stiv aksel, hvis du ikke foretrekker en bil som er helt idiot å kjøre da...

 

- real senking? Mener du da å senke bilen helt nedpå asfalten? Idioti spør du meg. Med senkinga som jeg har på min, ligger alle målene innenfor toleransene.

 

- Kan bruke en hvilken som helst diff som passer 1031, men må lage nye huber.

 

- Vedlikehold/bytting av deler. Er 5- 6 tusen for både deler og arbeid på Volvo for å bytte alle foringene i bakstillinga. Også kan du kjøre 250 - 300 tusen før neste gang du gjør det. Blir ikke så mye pr. kilometer da...

 

- Kjører 8,5 x 18 på min. Med costum felger, så passer ihvertfall 9 tom felg...

 

 

 

 

 

 

På den gammle her en mulighet får å montere "normale" hjul ja,så den er ikke så håpløs.

Ang senkinga så senka jeg min såpass at den så senket ut,da var dekka borte etter noen hundre mil..

Hadde jeg bygd om staga for å få bedre vinkler hadde jeg fått en syk vinkel på drivknutene..

ang diff ja,vet ikke hvor lett det er å få laget hubber med rett splines jeg som

samtidig er holdbart? finnes sikkert en løsning.

 

smaken er som baken,delt på midten.

 

Trådstarter lurte på om det hadde noe for seg å montere den nye forstillinga,ukurant å ha den smale akslingen og den breie forstillinga? spacere er såklart en løsning bak.

 

skal en bygge om til multilink må en bytte masse deler,en mangler blandt annet mange festepunkter i karossen så en må sveise dit muttrer eller sveise fast selve brakettene,man må bytte tank med armatur og festene til tanken,man må kappe bort festene til tverrstaget bak,andre fester til eksosanlegget+++

 

anyway,her er bilder av herligheten på 1 tonn:

 

multilinkjy2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite bakkeløp hos meg og kun noen km med grus. 850n ligger bedre på veien en 940 pga hjulopphenget.. sorry, men veigrep = multilink bak og 960 hjuloppheng forran. hvis man ikke skal gjøre noe radikalt. Maxis. Du har foresten 10 kunder i østfold som venter på at du skal hugge 960r for hardelivet nå så vi kan kjøpe deler av deg. 2 som driver firmar etc :)

sikkert 100 stive bakaksler du kan få i gjengjeld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite bakkeløp hos meg og kun noen km med grus. 850n ligger bedre på veien en 940 pga hjulopphenget.. sorry, men veigrep = multilink bak og 960 hjuloppheng forran. hvis man ikke skal gjøre noe radikalt. Maxis. Du har foresten 10 kunder i østfold som venter på at du skal hugge 960r for hardelivet nå så vi kan kjøpe deler av deg. 2 som driver firmar etc :)

sikkert 100 stive bakaksler du kan få i gjengjeld :D

 

 

hehe,jeg solgte faktisk en multilink til en i østfold som sa han drev med slik ombygging til vanlig...

 

skal si ifra strax det finnes en løs jeg.:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite bakkeløp hos meg og kun noen km med grus. 850n ligger bedre på veien en 940 pga hjulopphenget.. sorry, men veigrep = multilink bak og 960 hjuloppheng forran. hvis man ikke skal gjøre noe radikalt. Maxis. Du har foresten 10 kunder i østfold som venter på at du skal hugge 960r for hardelivet nå så vi kan kjøpe deler av deg. 2 som driver firmar etc :)

sikkert 100 stive bakaksler du kan få i gjengjeld :D

 

Litt rart den hvite "850'n" med v8 hadde stiv aksel da? som kjørte fra alt egentlig på extreem serien.. :thumb 9" stiv aksling etter det jeg husker..

Og rudskogen skal du ha veigrep om du skal kjøre fort!

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krishell:

Hehe, legger bare fakta ut jeg. Jeg har lyst på gamle multilink akselen bak mer enn stiv aksel.

Men er ikke så dum at jeg bytter til det!! modifiserer heller den stvie akselen :thumb

 

Hva tar de østfoldingene for og bytte fra stiv til uavhening da?

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart den hvite "850'n" med v8 hadde stiv aksel da? som kjørte fra alt egentlig på extreem serien.. :thumb 9" stiv aksling etter det jeg husker..

Og rudskogen skal du ha veigrep om du skal kjøre fort!

 

Grunnen til stiv aksling hvis det er en Ford 9" er jo såre enkel... Det er jo for å takle effekten, hvilket en spinkel volvoaksling sikkert aldri ville tålt :D Og det har jo lite med kjøreegenskaper å gjøre ihvertfall :)

 

Og det er vel en grunn til at BMW har delt bakaksel ? Eller ?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår