Gå til innhold

Idiotisk bilkjøper...

Ranger emnet

Polardego

Anbefalte innlegg

hehe beklager, hadde bare lyst og fortelle min historie jeg synes kansje jeg var en litt useriøs kjøper da?i 04- av denne, kan godt slette den hvis du vil? tror deg har sett deg ved easy 24 i den fete golfen?

For min del skal det bare stå der, er jo hyggelig med litt positive historier også i all elendigheta... Ja, er nok meg du har sett blant annet på Easy24, er innom der rett som det er... Skal si hei neste gang jeg ser bilen din der... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For min del skal det bare stå der, er jo hyggelig med litt positive historier også i all elendigheta... Ja, er nok meg du har sett blant annet på Easy24, er innom der rett som det er... Skal si hei neste gang jeg ser bilen din der... :)

:) ja gjør det.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for en flott tråd, denne har jeg ventet på:D

Har solgt 3biler i mitt liv, så det blekner litt i forhold til Håkons erfaringer, men. Siste bilen jeg solgte ble et nesten evig kapittel for seg selv..

La ut annonse, hadde en laaang og fyldig tekst og masse bilder, jeg la også ut info om at jeg hadde flere bilder som kunne sendes på mail for interesserte.

Kjøper nr. 1

To dager etter jeg la ut annonsen ringte det en kar, jeg hørte han var utlending grunnet litt luguber norsk, men samme det da, er ikke rasist jeg. Vi avtaler at han skal komme på ettermiddagen da jeg var på jobb akkurat da.

Han ringer tilbake 10min senere og spør om jeg ikke kan møte ham akkurat nå allikevel siden han er så interessert, svarer høflig at jeg ikke er ferdig på jobb før kl.1800 og kan ikke møte noen før etter det. Noen som tror han sluttet å ringe nå?

Nei, han ringte en time senere og skulle fortelle at han var skikkelig interessert i bilen og at han helst skulle sett på den nå med en gang og slik fortsatte det helt til klokken var ca. 1700. Jeg kommer hjem, stikker på Shell og tar en kjapp vask og skal kjøre hjem da han ringer igjen, nå forteller han meg at han ikke kunne komme kl. 1800, om vi ikke kunne ta det igjen neste dag:boxers

Da han kom neste dag sto dem utenfor der jeg bor og så på bilen, hadde tilsalgs lister i vinduet med masse info, der hadde jeg bl.a. skrevet at prisen var ferdig prutet, noen som kan gjette hva det første dem spurte meg om var? Joda, om prisen var diskuterbar, da jeg svarte at det var den ikke så fikk jeg tilbake: "Litt må man vel kunne prute"...

Det hele endte med at dem fant den ene feilen etter den andre, prøvekjørte bilen, dem ville ikke ha meg med på kjøreturen, dem var altså 4stykker som skulle sitte på:rolleyes: Da vi kom tilbake kom en kjenning av dem som jobbet på et bilverksted, han presenterte seg for meg og var skikkelig hyggelig, han tok en sjekk av bilen og sa at her var alt i skjønneste orden osvosv... Hørte ikke mer fra dem selv om dem skulle ha bilen og måtte bare i banken og søke lån...

Kjøper nr.2

Ringte og avtalte tid, her kom far, sønn, kone, to fettere og dama til sønnen:rolleyes: Jeg var ute før dem kom, drev å puslet litt med bilen, støvsuget osv. Panseret var oppe, så faren kom bort, så i motorrommet, snudde seg mot sønnen og sier noe på et språk jeg ikke kan.

På dette tidspunktet spør jeg dem om dem har noe peiling på bil, altså teknisk hvorpå faren sier nei. Etter dem har sett over det meste starter dem bilen og alle sammen stiller seg foran bilen og betrakter motorrommet, på dette tidspunktet står jeg og rydder ut av bagasjerommet, plutselig hører jeg at motoren begynner å fuske og hele bilen rister, så forsvinner det igjen, før det plutselig starter igjen, samtidig hører jeg dem prate seg imellom.

Jeg går da mot fronten på bilen og ser at faren står med en pluggledning i hånden:wonder: Jeg spør da hva dem driver på med hvorpå faren sier: "Toppakning er gåen!!!", han setter pluggledningen på plass, motoren får normal gange, han drar den av og sier: "Ser du", mens hele slekta osv nikket og ristet på hodet..

På dette tidspunktet ble jeg irritert, lukket panseret og sa at slikt tull og vas kunne dem prøve på noen andre.. Da fikk pipa en annen lyd og alt var plutselig så bra, men vi måtte bli enige om en annen pris da. Jeg ble til og med tilbudt å få justert ned km-standen, var visst en kjenning av dem som hadde utstyr:deng

Ble ikke noe kjøp på dem heller nei...

Fikk endel sms og telefoner, høydepunktene er bl.a:

"Hei du, jeg byr deg 20000 for bilen din.."

På dette tidspunktet var jeg hjemme i Lofoten og kjørte hjullaster og hadde bilen med meg, så bilen hadde personen kun sett på internett..

Jeg svarte med at det var lenge til 1.April..

En bruker her på forumet sendte meg en pm og ville ha flere bilder, sendte bildene og fikk tilbake: "Bilen ser bra ut, men jeg må få den billigere"

Spurte vedkommende om hvordan han kunne begrunne det uten å ha sett på bilen eller prøvd den, fikk ikke noe svar nei...

Solgte bilen til en kjenning av meg og fikk prisen jeg skulle ha, sett bortifra at jeg måtte hjelpe ham litt med et par bytter av lyspærer osv så hørte jeg ikke mer..

Så konklusjonen er nok at det finnes mange flere idiotiske bilkjøpere enn selgere.. Neste gang tror jeg at jeg kjører sørover og lar Polardego selge for meg:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for to år siden så så det ut som om jeg måtte selge sykkelen min pga litt "økonomiske motbakker" så jeg la ut en annonse på den. det er en '92 mod GSX-R 750, som jeg har brukt en del tid og penger på å få i bra stand. det har aldri vært noe alvorlig galt med den, men jeg liker at tingene mine er i bra stand.

var et par folk som ringte, men når de ikke fikk pruta, så var de ikke interesserte lengere.

men to uker etter at jeg la den ut til salgs så var det en artig skrue som ringte og sa at han ville ha sykkelen min, men han hadde ikke penger... :hvaskjera

spurte han hva han hadde å bytte med, og igjen, "nei.. har ikke noe å bytte heller" så jeg spurte hvorfor han tok seg bryet med å ringe i det hele tatt, så sier han at "hvis du bare forteller meg hvor den står hen, så kan jeg "hente" den, så kan du få penger fra forsikringa i stedet. alle vet at man får igjen mer på forsikringa enn på å selge den. det er en vinn-vinn situasjon. du får mer enn du ber om, og jeg får deler jeg kan selge"

han ble fortalt nøyaktig hvor han kunne dra, og at han fikk ha en hyggelig tur dit. etter at han kom med noen tomme trusler, så tok jeg meg en tur ned til lensmannen, og fortalte han en historie med både navn og tlfnr til en "ivrig kjøper"

de var meget interesserte, men desverre, så hørte jeg ikke no mer etter det.

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for to år siden så så det ut som om jeg måtte selge sykkelen min pga litt "økonomiske motbakker" så jeg la ut en annonse på den. det er en '92 mod GSX-R 750, som jeg har brukt en del tid og penger på å få i bra stand. det har aldri vært noe alvorlig galt med den, men jeg liker at tingene mine er i bra stand.

var et par folk som ringte, men når de ikke fikk pruta, så var de ikke interesserte lengere.

men to uker etter at jeg la den ut til salgs så var det en artig skrue som ringte og sa at han ville ha sykkelen min, men han hadde ikke penger... :hvaskjera

spurte han hva han hadde å bytte med, og igjen, "nei.. har ikke noe å bytte heller" så jeg spurte hvorfor han tok seg bryet med å ringe i det hele tatt, så sier han at "hvis du bare forteller meg hvor den står hen, så kan jeg "hente" den, så kan du få penger fra forsikringa i stedet. alle vet at man får igjen mer på forsikringa enn på å selge den. det er en vinn-vinn situasjon. du får mer enn du ber om, og jeg får deler jeg kan selge"

han ble fortalt nøyaktig hvor han kunne dra, og at han fikk ha en hyggelig tur dit. etter at han kom med noen tomme trusler, så tok jeg meg en tur ned til lensmannen, og fortalte han en historie med både navn og tlfnr til en "ivrig kjøper"

de var meget interesserte, men desverre, så hørte jeg ikke no mer etter det.

Hahaha:roll: Tråden beste kjøper det der:D

Jeg pruter aldri uten grunn. Jeg pruter kun når:

- Bilen er mye høyere priset enn tilsvarende uten grunnlag

- Det er endel småfiks som selger ikke sier noe om, altså som jeg selv finner ut når jeg ser på bilen, da sier jeg at jeg skal tenke litt på det, så sjekker jeg hva deler osv koster, så foreslår jeg en pris til selger. Arbeidspenger regner jeg ikke da det kan bli hva som helst og at vi her på forumet stort sett mekker selv eller ha kamerater som gjør det..

Og, hvorfor pruter enkelte på biler til f,eks 5000.-

Hvis bilen er kjørbar, har skilter og aller helst er eu-godkjent så hvorfor skal en da henge seg opp i at bilen kanskje har en lakk som passer inn i Hall of shame? Da får man grave dypere i pengeboka og kjøpe seg noe dyrere og bedre...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte en 240 for et år siden ca, der det var ettermontert turbo av meg selv, bla.. Skulle egentlig ha 10, men prisen ble satt til 8, men da måtte han skrive under på kontrakten der det stod han ikke på noe grunnlag kunne klage, eller heve kjøpet.. Dette fordi jeg bor oppe ved Molde, og kjøper bor nede ved Drammen, eller noe sånt, og han gidda ikke komme å se på bilen, og ville ha den u-sett.. Joda, pengene kom, og bilen for.. Han var fornøyd, og jeg var fornøyd..

Men så, startet det.. X antall "dumme" spørsmål på sms begynte å tikke inn.. Tror jeg fikk i snitt 10 pr uke i 2 mnd.. Det var spm som "jeg tror jeg må bytte turboen på bilen (som var splitter ny, gått 3 timer), for den plystrer sånn.." Det var jo åpent filter på den, så jeg spurte rett ut om han hadde peiling på bil..? Og joda, han jobbet på bilverksted, så det hadde han.. 5 minutter etter lurte han på om han måtte kjøpe samme turbo, om han skulle ha ny, eller om han kunne kjøpe turbo til en annen bil, og om den passet.. Jeg svarte da at det var like dumt som å kjøpe forgasser til Mercedes å tro at den passet rett på en Volvo.. Jeg fikk spørsmål om hvordan fløyta skulle virke, om om denne hadde virket før, for den virka ikke nå.. Siste meldinga jeg fikk, var at han hadde klart å knekke rattstammen på bilen, og lurte på hvorfor han gjorde det..

Da sa jeg klart og tydelig i fra at nå var det nok, han hadde kjøpt en bil til 8k, og det var IKKE 24t fri support med i prisen.. Etter det ble det stilt.. Jeg kunne sikkert ha fylt et par sider med dumme meldinger, men kommer ikke på alle i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider