Gå til innhold

Motorbytte og forsikring?

Ranger emnet

SpeedWell

Anbefalte innlegg

Om man setter inn en annen motor, en GTI 16V fra Golf 3 og G60 bremser på Golf 2.

Og får godkjent dette hos biltilsyn. (Noe jeg antar ikke skulle være noe problem). Vil bilen fortsatt være en GL etterpå, og med samme forsikringsprisen?

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du godkjenne dette hos biltilsyn vil de kreve tüv papirer mest sannsynlig.. siden det ikke finnes typegodkjenningspapers fra møller på golf 2 -> golf 3 gti

og går du til tilsynet og får den godkjent, da eier du en Golf 2.0 GTI 16V og ikke en golf 1.8 GL(i)

forsikringsprisen blir da beregnet ut fra en golf 3 med samme motor vil jeg tro.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var EU kontroll jeg tenkte på.

Og den teorien din tror jeg var noe svak, den stemmer nemlig ikke. Er det jeg som ikke har kunnskap og mulighet til å bytte motor da kanskje? Oi, kanskje jeg bør la være å prøve også, siden jeg ikke kjenner noen på verksted som kan godkjenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med biltilsynet nå, han kunne ikke hjelpe noe som helst når det gjaldt å godkjenne et slikt bygge. Ikke noen bombe, biltilsynet har aldri gitt meg skikkelig svar før heller.

Møller kan ikke utstede noen papirer på et slikt bygge, siden det blir en bil som aldri har vært levert fra fabrikk.

Så det jeg lurer på da, er fremgangsmåten på å få noe slikt godkjent. 280mm bremsene holder jo til 160hk på Rallye og G60 bilene så 2 literns 150hk skulle vel gå greit.

Men uten noen papirer så kommer man vel ikke langt. Finnes det TüV papirer på noe slikt? Jeg kan ikke et ord på tysk så å ringe dit hadde sikkert ikke gått så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mort

Stemmer nok det.. Hvis du har en golf 1.6 gl, og du bytter motor til en 1.8 16V, er det fortsatt en 1.6 gl som er godkjent med 1.8 16V. da vil den ombygde golfen være billigere og forsikre en en gti 16V.. Så det :)

Men blir bilen stjålet så får du da kun igjen peeng førr en 1.6 gl om du da ikke har forsikra den som en 16v.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider