Gå til innhold

Problemer med vindusviskerne!

Ranger emnet


ReWrite

Anbefalte innlegg

Jau, glad og fornøyd som jeg er når jeg duver rundt i 240.. så skjedde det utenkelige. Noe sluttet og fungere.. og det var vindusviskerne, midt i regnet..

 

Stoppet ved første bensinstasjon og begynte og fikle, sikringen var fin (nr 2 fra toppen?) Og når jeg vipper på bryteren ned eller opp så ser jeg at det blinker litt i lampene, noe som tyder at det går noe strøm en eller annen vei. Fant så viskermotoren, og så litt på den, så ut som om de 2 jordledningene var problemet, skrudde opp skruen, festet dem skikkelig. Nada forsatt.. Så da er jeg litt rådløs her..

 

Noen kjente problem med viskerne på 240?

 

Takker for alle svar!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja.. håper dette blir lett og fikse, høsten nærmer seg og vindusviskere er lurt og ha :P

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ser ut som om det går strøm når du trykker på bryteren, kan det jo virke som om motoren eller mekanismen har kilt seg.

 

Sjekk først om det kommer strøm fram til motoren. Det står i lokket til sikringsboksen hvilken sikring det er.

 

Er det strøm ved motoren (sjekk med prøvelampe/multimeter etc), ta løs filtmatta under dashbordet og strekk deg under for å skru løs den lille armen fra motoren. Er vel 10 mm nøkkelvidde på bolten tror jeg. Armen kan monteres i to stillinger 180 grader fra hverandre, så sjekk hvilken vei den sitter når du skrur av. Når motoren er koblet løs kan du prøve å dra pusserne manuelt. Hvis de går noenlunde lett må det være motoren som er problemet.

 

Har det vært høyt støynivå på motoren før den kutta? Magnetene rundt ankeret i motoren pleier å ruste løs da disse bare er limt fast til et stålrør (svarte ytterhylsa du ser som motoren). Når de løsner legger de seg på ankeret og får det til å gå veldig tungt. For å sjekke om dette har skjedd kan du kan likegjerne ta ut hele motoren da dette er fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av lokket på motoren og se om kontaktflaten er ren, hvis den er uren så puss med et veldig fint slipepapir. Husk å få det på rett plass hvis du tar ut drevet. Var ihvertfall dette som var problemet på min 73mod 145 Express for 20 år siden. Antar at det er samme problem.Har sett at på nyere 240 modeller er det plast som ligger under lokket, men tviler på om dette tetter for vann og kondens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår