Gå til innhold

Skrangling 318i E36

Ranger emnet

drunken

Anbefalte innlegg

En stund etter at jeg kjøpte BMW'n begynte det å skrangle, og det har blitt mer etterhvert. Har skjekka varmesjoldet, tatt av dørpanel for å se etter løse deler +++ Men finner ikke ut hva skranglinga kommer av! Vet at den kommer fra venstre hjulbue bak ett sted.. og at det høres ut som noe som ligger løst inni kanalen el. Skranglingen kommer når jeg kjører på ugjevn vei, og ved akselerasjon.

Noen som vet hva det kan være? Opplevd det samme selv?

Knirker litt i bakstillingen også, så må ha nye fòringer.. Hva koster det for nye fòringer bak? Eller pr. stykk? Hvor får man kjøpt det billigst?

Takk for svar!

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en skrangle lyd på i nærheten av bakre hjulbue på pasasjersiden. Men er 100 % sikker på at det ikke er noen foringer eller i forbindelse med dem. Høres ut som noe som er løst av og til når jeg treffer på humper i veien. Har skrudd nermest alt i fra hverandre..har til og med tatt av bensintanken men finner faen ikke ut hva den jævla lyden er...blir snart gal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått ut finger'n på grunn av fyllesjuke osv..

Men høres ganske logisk ut det med foringa.. Etterson foringa skal dempe metall mot metall, og hvis den er utslitt så treffer metallet hverandre.

Så jeg skal bytte foringer bak på bilen..

Hva koster det å bytte alle foringer BAK på verksted?

BMW 318i E36 94mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min.

Der var det faktisk fjæra som var knekt.

En liten runde låg og skrangla i fjærskåla.

Det blir nemlig ingen skrangling av foringer, med mindre de er fullstendig kapputte. Men da vil du også merke vibrasjoner og dårlige kjøre egenskaper.

Før det vil du kun være dunking, når man treffer ujavnheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg starta det som smått med dunking når jeg kjørte over ujevnheter etter at jeg var uheldig og kjørte i et hull i veien. Nå etterhvert har det bare blitt verre og det skrangler også ved gasspådrag. Merker også at bilen har blitt ustabil, rister og er rett og slett ikke god å kjøre. Håper virkelig ikke dette blir noen kjempekostnad

92' BMW 320i Coupé E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider